تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مرگ فلامینگوهای مهاجر در دریاچه خشک شده بختگان

پرندگان نیامده بودند در بختگان بمیرند (فارس)

مرگِ تعداد زیادی از فلامینگوهای مهاجر در دریاچه خشک شده‌ی بختگان فارس، و خشک شدن زاینده‌رود در آخرین ماه زمستان، هشدارهای نگران کننده‌ای است که باید جدی‌شان گرفت. به نظر می‌رسد خشکسالی در سال آینده، نسبت به امسال ابعاد وسیع‌تری داشته باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دلیل این فجایع زیست محیطی همان است که در باره عکس خشک شدن زاینده رود دادم و نمیدانم چرا سانسور و یا به هر دلیل دیگری حذف نمودید ... خشکسالی تنها دلیل این خشک شدن ها نیست . دخالت های نابجا در بهره برداری از منابع آب ایران . پروژهای بدون برسی اولیه و غیر علمی توسط افراد ناوارد و یا بدون تجربه و یا تخصص در سطح زمین یا مسیر های طبیعی جریان و توزیع آب در کشور بی توجهی به میزان تبخیر و ابکش زمین و فرو رفت آب در دریاچه های سدهای کوچک خاکی . رشد و توزیع ناصحیح جمعیت و عدم سیستم باز یافت و هدایت آبهای مصرفی به منابع باعث این فجایع شده است

-- جهانگیر آرشید ، Feb 25, 2009

خشک شدن این دریاچه ها فقط به خاطر خشکسالی نیست به دلیل دخالت بی رویه در چرخه محیط زیست کشورمون هم هست.
زاینده رود که به دلیل احداث سد در محل نا مناسب در دوران به اصلاح سازندگی تیدیل به یه کانال آب شده تا یک محیط زنده برای رشد گونه های متنوع زیست محیطی. دریاچه پریشان فارس هم اخیرن به دلیل اشتباه در راهسازی همه پرنده ها و لاک پشت هاش سو ختند. حالا این دیاچه بختگان رو بگیم برا خشکسالیه. لاک پشت های دریاچه پریشان را که زنده زنده سوختند رو چطور توجیه کنیم؟

-- Leila Hakimizadeh ، Mar 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)