تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۵۰ سال از آغاز حکومت فیدل گذشت

نیم قرن با پدیده‌‌ی فیدل کاسترو (AFP)

پایان دسامبر سال ۲۰۰۸، در واقع پنجاهمین سالگرد آغاز حکومتِ فیدل کاسترو بر کوبا است. در ۵۰ سال گذشته، کوبا با فیدل کاسترو، همواره در صدر اخبار جهان قرار داشته است.

وقتی فوریه گذشته، فیدل به‌خاطر بیماری شدید، رسماً از مقام ریاست‌جمهوری کوبا کناره‌گیری کرد و برادرش، رائول را به جای خود نشاند، بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی در مورد واقعیتِ این «کناره‌گیری» ابراز تردید کردند. چندی بعد در ماه ژوئن، پس از این‌که شایعه مرگ کاسترو بالا گرفت، او بر صفحه تلویزیون حاضر شد و اعلام کرد که هنوز مسایل کوبا را زیر نظر دارد.

امروز، ۵۰ سال پس از دسامبر ۲۰۰۹، معلوم نیست که کوبایی‌ها درباره‌ی او چه فکر می‌کنند. اما هرچه باشد اگر تا چندسال پیش، بخشی از چپ‌های ایران، کاسترو را قهرمان خود قلمداد می‌کردند، حالا برخی از طرفداران رییس‌جمهور فعلی ایران، عکس کاسترو را در کنار مورالس و چاوز و الیته محمود احمدی‌نژاد بالا می‌برند.

Share/Save/Bookmark

مطالب مرتبط:
فیدل کاسترو پس از پنجاه سال رفت
بازگشت کاسترو
کاسترو، انقلابی و دیکتاتور
دختر کاسترو: من منتقد رژیم کاسترو هستم، نه خود فیدل‌

نظرهای خوانندگان

این عکس درست شده چیزی از ارزش های فیدل کاسترو کم نخواهد کرد هرچند ممکن است کمی وجهه برای احمدی نژاد داشته باشد نزد کسانی که دقیقا به ماهیت اینان واقف نباشند.کجا فیدل کاسترو اموال مملکتش را به تاراج داده در حالی که هیچ سودی برای ملتش نداشته باشد.

-- hooshang ، Jan 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)