تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جشنواره بادبادک‌‌ها در محلات

رقص رویاها با بادبادک‌بازی (مهدي مريزاد، فارس)

بادبادک و بادبادک‌بازی آن‌قدر در رویاهای کودکی ما جای گرفته که لازم نباشد حتماً کتابِ «بادبادک‌باز» خالد حسینی را خوانده باشیم تا دیدن بادبادک در آسمان به وجدمان بیاورد.
در شهر محلات، بزرگ‌ترها در کنار بچه‌ها و در جشنواره بادبادک‌ها، رویای کودکی‌شان را دوره می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

می بینم که عکس روز شما بادبادک بازی بچه های محلات خودمونه. منم شرکت داشتم ولی فکر نمی کردم که ممکنه اینجا این عکسها رو ببینم.
با اجازتون بازم مثل قبل از عکس روزتون سو استفاده می کنم
ُsoldier.ir

-- امیر ، Oct 4, 2008

اين براي يك رسانه‌ا‌ي بزرگ [مثل راديو زمانه]،زياد ژورناليستي و قشنگ نيست كه مثلا براي نشان دادن زشت و زيباي داخل كشور،فقط محتاج و مصرف‌كننده‌ي چندتا خبرگزاري داخلي [دولتي] باشد...
براي پوشش دادن اخبار سياسي،حق با شماست ولي عكس‌هاي اين‌چنيني را مي‌توانيد اختصاصي داشته باشيد و البته باقي ماجرا...
سوال من اين است:
پس سهم «توليد» در «زمانه» كجا رفته؟
راستي!
اسم عكاس اين آثار «مهدي مريزاد» است كه «زمانه» [طبق معمول]،فراموش كرده تا نام هنرمند آن‌را درج كند!
باقي عكس‌ها را اين‌جا ببينيد:
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8707110339


--
زمانه: همه برنامه‌های زمانه تولیدی است و فقط برخی اوقات در سرویس عکس از خبرگزاری ها استفاده می‌شود. در عرف رسانه‌ای چه داخل ایران و چه خارج از ایران استفاده از سرویس عکس خبرگزاری‌ها شیوه معمول است چرا که هیچ رسانه‌ای به اندازه خبرگزاری‌ها امکان پوشش تصویری جامع و گسترده ندارد. نام عکاس سهوا فراموش شده بود که اضافه شد. سپاس برای تدکر.
اما گفته شما مبنی بر اینکه این فراموشی "طبق معمول" بوده نادرست است. نگاهی به آرشیو عکس روز زمانه نشان می‌دهد که همیشه نام عکاس ذکر شده.

-- ح.ش ، Oct 5, 2008

منظورم از «توليد»، توليدات «تصوير»ي و انحصاري خودتان بود.
در حال حاضر،اكثر خبرگزاري‌هاي مهم،در اقصي نقاط جهان عكاس بومي دارند؛ياحداقل تصاوير مورد نيازشان را از همان عكاسان بومي خريداري مي‌كنند يا سفارش مي‌دهند.
در مورد اين گفته كه فرموديد :«در عرف رسانه‌ای چه داخل ایران و چه خارج از ایران استفاده از سرویس عکس خبرگزاری‌ها شیوه معمول است»،بايد به عرض برسانم كه بله! در پاره‌اي از موارد مثل شورش‌هاي ناگهاني،كودتا،آغاز جنگ،مرگ‌وميرهاي غيرقابل پيش‌بيني،سيل،آتش‌سوزي و اتفاقاتي از اين دست،حق با شماست؛اما نه در «بادبادك هواكني» و گل و بلبل...
نمي‌گويم انتخاب عكس بد است،اتفاقا آثار خوبي رو گزيده و درج مي‌كنيد.حرف و سوال من اين است كه چرا در زير همين تصاوير خوب بادبادك نبايد نوشته شود : عكس‌ها اختصاصي از زمانه»؟!
اصلا راه دور نرويم! از خودتان پرسيده‌ايد كه چرا در همين فستيوال فيلم ونيز [كه زمانه در آن حضور فيزيكي هم داشت و يك فيلم ناقص هم ارايه داد]،عكس اختصاصي نداشتيد؟
در مورد اسم عكاس هم برويد در آرشيو زمانه بگرديد و ببينيد كه من [نگارنده] چه‌قدر پررويي كردم و [چند خط در ميان] مثلا هي فرياد كشيدم:كپي رايت معنوي را رعايت كنيد و باقي‌ماجرا!
سلام من‌را به تمام «زمانه‌اي‌ها» برسانيد.
تهران
ح.ش

-- ح.ش ، Oct 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)