رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آذر ۱۳۸۹
رهبر جمهوری اسلامی ایران:

«فتنه‌گران به مصلحت کشور لگد زدند»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران امروز، پنج‌شنبه در گردهمایی ۱۱۰ هزار نفری بسیجیان در اردوی «فدائیان ولایت» معترضان به وقایع پس از انتخابات را به «پشت کردن» به «مصلحت کشور» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وی بار دیگر معترضان را «فتنه‎گر» نامید و گفت: «آنان برای جاه‎طلبی و دست یافتن به قدرت حاضر می‌شوند به مصلحت یک کشور و حقانیت یک راه پشت کنند و لگد بزنند.»


رهبر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است که من الله‌ است، یا در اختیار انسان‌هایی است که از حق بیگانه‌اند، با حق ناآشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می‌ورزند و از این دو حال خارج نیست.»

میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران، در پیامی که ۲۹ آبان ماه در آستانه روز دانشجو داد، رنگ «قدسی» بخشیدن به قدرت، را روش «فرعون وفرعونیان» عنوان کرده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای با اعتراض به واکنش برخی کشورهای غربی به سرکوب‌های پس از انتخابات در ایران، اظهار داشت: «کاری می‌کنند که سردمداران غربی و دشمنان درجه یک ملت ایران به هیجان می‌آیند و سرشوق می‌آیند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.»

در یک سال و نیم گذشته هزاران نفر از معترضان به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن بازداشت شده و صدها نفر از بازداشت‌شدگان به اعدام، حبس، شلاق و تبعید محکوم شده‌اند. در جریان این اعتراضات ده‌ها نفر از مخالفان دولت در درگیر‌های خیابانی یا زندان‌های جمهوری اسلامی ایران کشته شده‌اند.

علی خامنه‌ای:یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است که من الله‌ است، یا در اختیار انسان‌هایی است که از حق بیگانه‌اند و از این دو حال خارج نیست

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افرادی که در وقایع یک سال و نیم گذشته، سکوت کرده‌اند را مورد خطاب قرار داد و گفت: «این چیزی نیست که وقتی نور هست، انسان آن را نبیند اما بعضی‌ها ندیدند، بعضی نمی‌بینند، بعضی درک نمی‌کنند، بعضی به خاطر ظلمت دل حتی درک هم می‌کنند اما حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند.»

وی سکوت این افراد را در اثر «عوارض هوای نفس» دانست و ادامه داد: «این‌ها همه نتیجه امر و نهی همان فرعون درونی ما است. همان فیل مست هواست. هوا و هوس است.»

اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام از جمله افرادی است که در وقایع اخیر سکوت پیشه کرده و حتی از حضوردر تربیون امام جمعه نیز خودداری کرده‌است. فرزندان و برخی نزدیکان آقای هاشمی پس از انتخابات سال گذشته بارها از مخالفان دولت حمایت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کارش به کجا رسیده که باید خودش از خودش تعریف کنه.

-- ایران ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

«پيش از شما
به سان شما
بی‌شمارها
با تار عنکبوت
نوشتند روی باد
کين دولت خجستۀ جاويد زنده باد».

-- کاوه ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

«یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است که من الله‌ است، یا در اختیار انسان‌هایی است که از حق بیگانه‌اند، با حق ناآشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می‌ورزند و از این دو حال خارج نیست.»
من این حرفو قبول دارم و مورد دوم در مورد خود ایشان صادق است

-- فرید ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

من الله یعنی چی ؟ یعنی اقای خامنه ای خداست !!!! تا حال فکر میکردم اقا فرشته اند.

-- Tymoor ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

براي هيتلر وموسولينی بيشتر جمع ميشدند !!

-- Behrooz ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

وقتي ميگه منشا قدرت امام عادل (يعني خودش!) من اله ( از خدا) است يعني نظر مردم به عنوان مشروعيت بخش حكومت و جمهوريت كشكه. اين موضعي است كه جمهوري اسلامي به دليل ذات متناقضش دير يا زود بهش رسميت ميداد.

-- بابك ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

شاه در آخرين روز سرنگوني اش پيش از 100 هزار نفر رو در خيابانها جمع كرد .چرا سرنگوني همه ديكتاتور ها به يه صورته

-- nima ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

تا نظریه "ولایت فقیه"، در عمل به ورطه "استبداد وقیح" در نیفتد، ایرانیان بختی برای آزادی از زیر یوغش نخواهند داشت. "دیکتاتور" با هوش و دادگر و آبادگر که بزودی فرو نمی افتد. آنچه که خرد شدنی است، به شهادت تاریخ، همین است که می بینید: ملغمه تهوع آوری از ستم، عقب ماندگی، استبداد، فقر، خرافه و توهم آن هم از جنس "من الله" اش.
به فردای سرزمینم خوشبینم...

-- هامد ، Nov 25, 2010 در ساعت 03:40 PM

یک سال و نیم از انتخابات تقلبی ٨٨ گذشت. آقای خامنه ای، به نظر شما جنبش سبز مرده اینقدر سوزش دارد که هنوز تمام فکرتان را مشغول کرده؟!

-- موسوی ، Nov 26, 2010 در ساعت 03:40 PM

شنیده بودم حشیش آدم رو چت می کنه. نمی دونستم تریاک هم مغز رو تحلیل می بره!

-- سیامک ، Nov 26, 2010 در ساعت 03:40 PM

مرغ ی پا داره به جهنم که آدم یه کله داره میخام سر رو تنش نباشه اینه منطق واسه عالیجنابان

-- mir.p ، Nov 26, 2010 در ساعت 03:40 PM

۱۱۰۰۰۰ نفر تمام طرفدارهای رژیم. با این ۱۱۰۰۰۰ تا دارن حکومت میکنن. غیر از یانکیها هیچ احمق دیگه ای هم هست که فکر کنه این بساط مدت زیادی موندگاره؟!!!

-- ... ، Nov 26, 2010 در ساعت 03:40 PM

این گنده گویی های خامنه ای نشانه ضعف شدید اوست

-- پسر شجاع ، Nov 26, 2010 در ساعت 03:40 PM