رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ خرداد ۱۳۸۹
میرحسین موسوی:

خرافات در خدمت فساد سازمان‌یافته است

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت اعلام کرد که امروزه در ایران، «خرافات» در خدمت «فساد سازمان‌یافته» سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.

آقای موسوی، حذف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حساسیت به کلید‌واژه توسعه و پشت سر انداختن برنامه‌های پنج ساله توسعه را نشانه‌ای از رسوخ «تفکر خرافی» در بدنه حکومت دانست.


این اظهارات نخست‌ وزیر پیشین ایران، امروز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اعتماد ملی ایراد شده است.

وب‌سایت کلمه گزارش کرده که موسوی در این دیدار همچنین، حذف «بخش عمده‌ای از مدیران با تجربه» و معتقد به برنامه‌ریزی و مدیریت علمی را با «خرافه‌گرایی افراطی حاکمان» مرتبط دانسته است.

وی این گفته سابق محمود احمدی‌نژاد که آمریکا در عراق به دنبال امام دوازدهم شیعیان است را «فاجعه» خوانده و پرسیده است: «آیا توافق‌های شبه ترکمنچای نمی‌تواند نتیجه اجتناب‌ناپذیر چنین طرز فکری باشد؟»

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: «امروز اقتصاد صدقه‌ای و اقدامات باری به هر جهت، اغتشاش عظیمی را در تنظیم رویه‌های عقلانی ایجاد کرده است.»

موسوی این گفته سابق محمود احمدی‌نژاد که آمریکا در عراق به دنبال امام دوازدهم شیعیان است را «فاجعه» خوانده و پرسیده است: «آیا توافق‌های شبه ترکمنچای نمی‌تواند نتیجه اجتناب‌ناپذیر چنین طرز فکری باشد»

وی با ابراز تاسف از «نگاه منفی» حکومت به احزاب و تشکل‌های سیاسی افزود: «اقدام اخیر در مورد دو حزب اصلاح‌طلب کشور ریشه در همین اندیشه منفی در مورد احزاب دارد.»

اشاره موسوی به درخواست چند هفته گذشته کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر توقف فعالیت‌های جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است.

این رهبر مخالفان دولت در ادامه گفت: «ایستادگی بر حق تشکیل و حفظ احزاب در این روزها حیاتی‌تر از همیشه است.»

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «تشکل‌های سیاسی باید از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکل‌های بزرگتری را ایجاد کنند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نه تنها حرفهای احمدی نژاد در وجود امام دوازده شیعیان در عراق فاجعه است بلکه برسمی شناختن سریع و غیر منتظره دولتهای دست نشانده عراق و افغانسان هم توسط دولت او (ترکمنچای دیگر؟؟؟) هم فاجعه ای یزرگتر است. «آفات» و «خرافات» را خمینی با نشاندن تخم سمی و مهلک وشیوع پذیر «ولایت فقیه» دررحکومت خود آغاز کرد. فاجعه بعد از فاجعه هم از همان لحظه ورود ایشان به ایرن آغاز شد که هنوز هم ادامه دارد. آقای موسوی معهذا کم لطفی نموده و فقط یک مورد آنرا ذکر نموده است.

-- بدون نام ، May 26, 2010 در ساعت 02:00 PM

باوزرای مدرک قلابی و مخالف هرگونه شنيدن انتقاد، چه انتظاری ميرود؟

-- Kazem ، May 26, 2010 در ساعت 02:00 PM

آقای جنتی امروز شکر زيادی خورده بودند در فرمايشانشان که لواط و زنا در زندانها حلال است. اگر اين جنت است خدايا مرا بفرست جهنم!
به قاتل بختيار حلقۀ گل ميدهند و به زنا کاران و لواط هم دسه خر طلا ميدهند! وراجی اين پيرمرد مردم به ستوه درآورده و ترسم از آن روزی که مانند خلخالی بذست مردم بيافتد. وقتی که جوان بدبختی تجاوز ميکند اعدام ميشود ولی سعيد مرتضوی مقدس! ...ديم به اعتقاداتان که همه چيز به شما حلال است.

-- بدون نام ، May 26, 2010 در ساعت 02:00 PM

بنیانگذار خرافات، فریبکاری، حقه بازی، فساد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، ننگ و نکبت و فقر و تبعیض در ایران، شخص خمینی و طرفداران او بوده و هستند.
سرکوبگران و آدم کشان و ارذال و اوباش حکومت اسلامی از سینه چاکان خمینی و خامنه ای می باشند.

-- Iraj ، May 26, 2010 در ساعت 02:00 PM

لحن و محتوای سخنان تغییر کرده...

-- راژان ، May 26, 2010 در ساعت 02:00 PM

سلام، چرا آقای موسوی فقط به دو حزب اشاره دارد و نه به احزاب و سازمان های سیاسی که از اول انقلاب دچار محدودیت شدند و بعد از ممنوع. اگر آزادی احزاب است باید برای همه باشد. کسی که مدعی آزادی تمام اندیشه هاست، باید از آزادی همه ی گروههای سیاسی صحبت کند و نه فقط از جریان هایی که در جرگه ی افکار اویند.

-- حافظه ی تاریخی ، May 27, 2010 در ساعت 02:00 PM

اگه ترس از دستگیری و اعدام و شکنجه نبود همین الان مردم همه اینها را می گرفتند و می انداختند توی اوین. احمدی نژاد و موسوی در یک سلول، خامنه ای و رفسنجانی در یک سلول و ... بعد حرفهایشان را برای مردم پخش می کردند. احمدی نژاد از کشتار مردم در دوران خودش پز خواهد داد و موسوی به او خواهد گفت: فکر کردی، هرچقدر هم کشته باشی به اندازه دوران هشت سالی که من نخست وزیر بودم نکشتی.
باید به بحث ها و دعواهای سلول خامنه ای و رفسنجانی گوش داد.

-- رویا ، May 28, 2010 در ساعت 02:00 PM