رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اسفند ۱۳۸۸

خبرگان: فرصت بازگشت به پایان رسیده است

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرصت «توبه و بازگشت» برای رهبران مخالف دولت به پایان رسیده است.

این بیانیه امروز چهارشنبه در مراسم پایانی هفتمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، توسط آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی قرائت شده است.


اعضای خبرگان رهبری در این بیانیه آورده‌اند که «فرصت‌های متعدد به سران فتنه، برای توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‌های امام خمینی در ۹ دی به پایان رسیده» است.

آنها از وقایع پس از انتخابات با عنوان «فتنه» یاد کرده‌اند که با «هدایت هوشمندانه» آیت‌الله خامنه‌ای به پایان رسیده است.

خبرگان افزوده‌اند که وقایع پس از انتخابات ایران، «خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را در سطح ملی و بین‌المللی» به جمهوری اسلامی وارد کرده است.

این بیانیه در عین حال افزوده که «شناسایی ناخالصی‌ها و تفکیک نیروهای حق و باطل» از «برکات» حوادث اخیر بوده است.

خبرگان افزوده‌اند که وقایع پس از انتخابات ایران، «خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را در سطح ملی و بین‌المللی» به جمهوری اسلامی وارد کرده است

اعضای خبرگان رهبری همچنین از «واماندگی بخش محدودی از خواص از دستیابی به بصیرت» نیز اظهار تاسف کرده‌اند.

در این بیانیه، خبرگان رهبری حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را «با صلابت، به یادماندنی و دشمن‌شکن» دانسته و از مردم ایران قدردانی کرده‌اند.

آنها در بخش دیگری از بیانیه خود به «دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی» توصیه کرده‌اند که با «هدایت‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری» همسو شوند و با پرهیز از «سکوت و تبری جستن شفاف از گره‌افکنی‌های منافقانه و فتنه‌انگیز، وظیفه‌ خویش را متناسب با مقتضیات زمان» ایفا کنند.

در این بیانیه همچنین از اقدامات هشت ماه گذشته نیروی‌های امنیتی و انتظامی در وقایع پس از انتخابات قدردانی شده است.

تمجید از آیت‌الله خامنه‌ای
همزمان با انتشار بیانیه پایانی مجلس خبرگان، کمیسیون تحقیق این مجلس نیز نتیجه تحقیقات خود درباره رهبر جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

«در هیچ کدام از اوصاف و شرایط مذکور در مدت ۲۰ سال و اندی در وجود رهبر عزیزمان، نه تنها کم و کاستی مشاهده نشده، بلکه هر مقدار از نظر زمانی جلو برویم، صفات لازم مزبور، درخشان‌تر متجلی می‌شود»

محسن مجتهد شبستری، سخنگوی کمیسیون تحقیق گفته است: «در بررسی‌های این کمیسیون در هیچ کدام از اوصاف و شرایط مذکور در اصل پنجم و یک‌صد و دهم قانون اساسی در مدت ۲۰ سال و اندی در وجود رهبر عزیزمان، نه تنها کم و کاستی مشاهده نشده، بلکه هر مقدار از نظر زمانی جلو برویم، صفات لازم مزبور، درخشان‌تر مخصوصا درایت و مدیریت در حد اعلا متجلی می‌شود.»

آقای شبستری در عین حال افزوده که به علت «حساس بودن مقطع ده ماهه اخیر و حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری»، نتیجه گزارش خود را منتشر می‌کند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای با «مدیریت عالی و درایت» همه توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی را خنثی کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

""در مدت ۲۰ سال و اندی در وجود رهبر عزیزمان، نه تنها کم و کاستی مشاهده نشده، بلکه هر مقدار از نظر زمانی جلو برویم، صفات لازم مزبور، درخشان‌تر مخصوصا درایت و مدیریت در حد اعلا متجلی می‌شود""
بعبارت ساده اینکه خداوند در «اندی» درایت و مدیریت واقعی!!؟؟ رهبر و محبوب ما را که رفسنجانی (رییس فعلی مجلس کهنه گان) با مکاری خاص خود در ٢٠ سال قبل ز آن به عنوان رهبر به ما تحمیل نموده بود بر همه آشکار کرد. آنچنانکه ایشان در نماز جمعه بعد از ٢٢ خرداد بجای گریه و تو به در درگاه خداوند و در خفا در مقابل خلق خدا با گریه و زاری بدون هیچ کم و کاستی!! به علیل و عاجز بودن خود اقرار کرد!!!!
«««سخن آنان تو را غمگين نكند زيرا عزت همه از آن خداست. او شنواى داناست. (آیه ٦٥ از سوره ١٠ در قرآن)»»»

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

از «خانه سالمندان« خواص و «خبرگان در نوبت پیو یستن به مرده گان» چه انتظاری بیشتر از این می توان داشت.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

اينها چه خبرگاني هستند كه نمي‌فهمند پذيرنده يا رد كننده توبه و فرصت توبه خداوند متعال است.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

لطفا اين ايده سبز را اطلاع رساني كنيد:

چند وقت ديگر ايام نوروز و مسافرت ميليوني ايرانيان به تمام نقاط ايران و ديدار بستگان و خويشاوندان است. ايرانيان بايد از اين فرصت واقعا سبز براي ترويج انديشه‌هاي سبز استفاده كنند. و فيلم‌ها و سي دي ها، و ... را در سراسر ايران ترويج نمايند. و خويشاوندانشان را از خيانت‌ها و جنايات كودتاچيان با خبر سازند. اين فرصت را نبايد از دست داد. با استفاده از شبكه روابط اجتماعي مي‌توان اثر رسانه‌هاي كودتاگران را خنثي كرد.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

چيزي هم جز اين موضع از گروه دجا لان وكفتاران اغشته به خون جان و مال مردم نبود و ما هم جز نابودي وبزير كشيدن انان ارزويي نداريم وتنها راه نجات ايران و ايرانيان همين است و بس اما سخنم با اناني است كه هنوز هم دم ازوولايت ورهبري وقانون اساسي ميزنند است كه با اينكه مي بينند ديگر جاي محكمي در ميان گروه رقيب ندارند وحكو مت بر انها ميتازاند حاضر نيستند قا طعانه در كنار مردم ازديخواه بايستند ورودرو با نظام شوند با اينكه مي دانند سرمايه عظيم وقدرتمندي بنام مردم پشتيبان انان خواهد بود اميدوارم تا دير نشده بخود ايند وتا حدي گذشته خود را هم پالايش كنند دير نخواهد بود كه اين رژيم سقو ط خواهد كرد پس امروز بهتر از فرداست.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

تذکر مهم:
لطفا تیتر را تصحیح کنید به این صورت:
خبرگان! فرصت بازگشت شما به پایان رسیده. به سمت ملت بازگردید

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

دستمال یزذی تبدیل شده به بقچه یزدی
خود گویند خود خندند. این را می گویند هنر. هنر نزد ملا است و بس.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 04:00 PM

یکی این خبره ها (ملاها) را از خواب بیدار کند و به آنها بگوید که کسی برای حرف خود دیکتاتور تره ای خورد نکرد، شما که دست نشانده ای بیش نیستید. وقت ان هست که بعد از روضه خوانی خبره ها آقای موسوی نیز مانند آقای کروبی بیانیه ای صادر کرده و بررفراندوم و بازنگری قانون اساسی جهت حذف رهبری، مجلس دست نشانده ها و شورای نگهبان تاکید کند. رئیس قوه قضاییه هم مثل رئیس جمهوردر یک انتخابات از بین کاندیداهای واجد شرایط توسط مردم انتخاب شود.مجلس تشخیص با تعین افراد ان توسط مردم پایدار بماند، و وظیفه تطبیق کاندیداها با شرایط لازم که در قانون آمده است را بر عهده بگیرد ( نمیگویم که تشخیص بدهد فقط چک کند که آیا شرایط را دارند یا نه).
در ضمن اگرآقای موسوی خواسته های مردم را به طورجدی پیگیری نکنند، بدانند همانطور که دیکتاتور مسئول ریختن خون جوانان است ایشان هم مسئول ضایع شدن خون جوانان وطن خواهد بود.

-- کوشا ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

از دستبوس به پابوس میل کرده ای
خاکت به سر ترقی معکوس کرده ای

-- رضا ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

توقع داشتید تا اعلام ابطال انتخابات کنند؟

فکر میکنید فرقی بین رفسنجانی با یزدی هست؟
یا موسوی با رفسنجانی؟

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است

-- علی ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

طبق قانون می بایست خبرگان نظارت بر اعمال رهبر داشته باشند .ولی برخلاف قانون امروز خبرگان به یکی از زیر مجموعهای رهبری درآمده واین خاصیت نظام استبدادی است

-- ملکی ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

ما می خواهیم قبل از اینکه دیر شود علی خامنه ای به دامان ملت برگردد و از ملت پوزش بخواهد

-- said ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

این ایده که میگوید : در جوکها از این به بعد به جای ترکه و رشتی یه بگیم بسیجی یه مو قیت های کمدی تری را مجسم میکند که حتا گاهی از جو ک اصلی کمدی تر است .بنا برین انگار به نظر میرسه که باید همه ی جوکها را دوباره نر این اساس بازخوانی کرد حالا این جو ک را ببینید: به بسیجی یه گفتن لباس سیاه بپوش و پاشو بریم گورستان آخه بابات مرده .گفت شما دروغ میگین حتم یه اتفاقی افتاده و نمی خواین به من بگین .شمیم

-- بدون نام ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

پس چی شد قرار بود رفسنجانی کارهایی انجام بدهد این مجلس اصلن برای چی تشکیل جلسه داد این چیزها که اعلام کردن که ٨ ماه است تکرار میکنند پس نتیجه باید گرفت که همه چیز را درش رو باید بست و خامنه ای خودش هر چیزی گفت قانون است تمام شدو رفت

-- kia ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

حکومت فاسد اسلامی، خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری در سطح ملی و بین‌الملی به مردم و کشور ایران وارد کرده است. فرصت «توبه و بازگشت» سران مستبد و فاسد حکومت اسلامی به پایان رسیده است.
حسنی،

-- Hasani ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

مطمئن باشیم دلسوزی بزودی خود را بطور عریان تری مینمایاند. قدم کنونی آزادی بیماران در بند خواهد بود.
هدا میر محمدی

-- بدون نام ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

منظور دکتر محمد ملکی بود.
با عرض پوزش

-- بدون نام ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM

اشتباه بزرگ موسوی وکروبی مخصوصا اولی در سازماندهی نکردن نیروهای معترض به انتخابات بود وهست انتظار اینرا داشته باشید ویقین کنید که بازداشت ومحاکمه خواهند گردید هرچند هنوز جنبش نامش جنبش است اما آنگاه که این دو بازیچه انسان مکار ودورنگی نظیر رفسنجانی میشوند واو میداند که رهبری بازی حکومتیان در دست خامنه ای است زیرا میگوید رهبری حواسش جمع بود تا صحنه خیلی داغ نشود یعنی اینکه دیگر از کشته پشته نسازند تک وتوکی را اینجا وآنجا بکشند پس میداند که انطف قضیه چگونه میتواند داغش کند یا سردش ولی به موسوی وشیخ شجاع توصیه میکند که آرام بروید همین حق کسانیکه باتوم خورده اند را بگیرید کافی است به کل نظام آسیبی نمیرسد ما هم سرجایمان نشسته ایم اسممان هم ستون ترک خورده نظام است که البته کمی سمنت لازم داردکه برادران فرمانده سپاه خواهند آورد ومارا با خم کردن سر ودر گوشی تعمیر خواهند نمود.اینهمه مردم حرف داشتند میخواستند بر اساس حرف خود خمینی بگویند اقا شما به چه حقی میگویید ما سرنوشت شما را تعیین میکنیم خمینی میتوانست بگوید پدران ما چه حق داشتند که سرنوشت ما را تعیین کردند ایندفعه اگر ما تعیین کردیم چون نظام اسلامی است آیندگان حق اینکه بخواهند سرنوشتشان را تعیین کنند توی دهنشان بزنید وبگویید ما 30 سال پیش 50 سال پیش تعیین کردیم وتمام شد امام زمان 3 میلیارد سال دیگر هم ظهور نکند همین هست که هست او جای این را گذاشت که جوانان اگر نخواستند ویا نظام کج رفت دخالت کنند ولی اقا امروز میاید ووانمود میکند که حتا قرآن گفته کهخ حرفهایش را باید ملت بپذیرد آش کشک خاله جون است دین که زوری نمیشود وقتی مردم جوانانشان را به نام خدا وپیامبر میکشید آیا باز باید باور کنند اطیعواله وو را عمل میکنند؟ چماق بدستان وقداره بندان چون شعور وفهم منطق را بکار نمیبرند ممکن است چشم وگوش بسته آنهم نه بخاطر خدا که بخاطر دیزی پر گوشت ومقام بگیرند وبزنند وبکشند اما اکتریت مردم انتظار از قانون دارند قانون مجلس خبرگان را ناظر بررهبر کرده ولی آقایان میایند وتنها مجیز رهبر را میگویند نه به کارنامه وتوانایی ها مینگرند ونه به فجایعی که بر سرمردم بیگناه از طریق عوامل رهبر آورده شده است همه ترس از شیشه وباتوم زور وزر برادران گمنام وبرادران پاسدار تنها چشم آهویی رهبر را میبینند وچشم از حدقه در آمده آن دانشجو را نمیبیند ونمیپرسند که که کرد؟نه آقایان شما هم به ملت دروغ میگویید همانگونه که رهبر سعی در خدایی کردمن خود است تا کشتار خود را موجه وخدایی کند وبگوید اگر علی ومحمد کشتند خدایی بود ما هم خطا نرده ایم دستور قران را عمل کرده ایم غافل از مردم امروز وآنروز وموقعیت آنزمان واینزمان شما هم ریا کارانی بیش نیستید امانتدار مردم نبودیید ونیستید برای همین گیریم که فتنه؟کدام فتنه ادم میماند مدتی زیر خاکستر رفت اما تا شما درو وریا کار باشید این آتش روزی چنان سر بر خواهد آورد که رفسنجانس را به قطب شمال ویزدی را به قطب جنوب پرتاب کند شما هنوز قدرت مردم را باور نکرده اید هرچند تلاش میکنید همه چیز را از مردم در صحنه بگیرید.مردم حرف دارن ومردم صاحب این سرزمین اند وهزاران چرا را شما جواب نداده اید امروز 1400 سال پیش نیست کخ شما بگویید روز است همه باور کنند نه مردم دلیل قانع کننده از شما میخواهند این نمایش ها هم به شما وجهه شرعی وقانونی نخواهد داد جز به چرا های مردم همانهایی که جایی در چها چوب نظام ندارند بدهید مگر میشود صاحب سرزمین باشند وجایی نداشته باشند در همه کشورها همه مردم در 4 چوب نظامها جا دارند این حرف منطقی نیست آنها تنها در چهار چوب ادمکشی ها وبگیر وببند ها وچشم در اوردنها وتجاوزها نمیخواهند بگنجند زیرا آزادیخواهند ونمیتوانند با باورهای مستبدانه شما همراه باشند آزادی مردم را به آنان برگردانید وبرای خود خط وخطوط خدایی نکشید آدمها را از خدا بیزار نکنید که انگار خدا فرموده است شما به بندشان بکشید وآیه بیاورید وخود را توجیه کنید مردم بیدار وهوشیار تر از انند که تصور کنید

-- بهمن ، Feb 25, 2010 در ساعت 04:00 PM