رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ بهمن ۱۳۸۸

انتقاد شدید برادر احمدی‌نژاد از رحیم‌مشایی

داود احمدی‌نژاد با انتقاد از اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی، وی را به طور غیرمستقیم، متهم به وابستگی به اسرائیل و آمریکا کرد.

آقای احمدی‌نژاد، امروز یکشنبه به خبرگزاری فارس گفت کسانی که مقابل اسرائیل، سر تعظیم فرود می‌آورند، «قطعا باید منافعی از این کار داشته باشند.»


داود احمدی‌نژاد

وی افزود: «برخی كاسه ‌از آش داغ‌تر‌، عامدانه و عاملانه در برابر اسرائيل سر تعظيم فرود می‌آورند و از اسرائيل جنايتكار تعريف و تمجيد می‌كنند‌. چطور چنين انسانی می‌تواند مطمئن و سالم باشد و عامل نباشد‌.»

به گفته رئیس سابق دفتر بازرسی رئیس جمهوری، کسانی که اسرائیل‌ را «خوب» می‌دانند، «جای ترديد ندارد كه چنين افرادی وابسته به انگليس‌، آمريكا و اسرائيل باشند‌.»

«برخی كاسه ‌از آش داغ‌تر‌، عامدانه و عاملانه در برابر اسرائيل سر تعظيم فرود می‌آورند و از اسرائيل جنايتكار تعريف و تمجيد می‌كنند‌. چطور چنين انسانی می‌تواند مطمئن و سالم باشد و عامل نباشد‌»

اسفندیار رحیم‌مشایی، سال گذشته در اظهاراتی جنجالی، مردم اسرائیل را دوست ملت ایران خوانده بود.

وی چندی پیش، در اظهاراتی کم‌سابقه، از مدیریت و عملکرد برخی پیامبران نیز انتقاد کرد.

بسیاری از محافظه‌کاران با حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در دولت‌های نهم و دهم مخالف بوده‌اند، اما محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که منتقدان رحیم‌مشایی، او را نمی‌شناسند.

احمدی‌نژاد، چندی پیش رحیم‌مشایی را به عنوان معاون اول خود برگزید که با مخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای، مشایی استعفا کرد.

آقای رحیم‌مشایی در حال حاضر مدیر دفتر رئیس جمهوری است و بسیاری از امور ریاست جمهوری بر عهده اوست.

«این آقا درباره خدماتش به مملكت در مسائل فرهنگی و معنوی، توضیح دهد و بگويد كجا بوده و چه كار كرده است»

داود احمدی‌نژاد، اظهارات رحیم‌مشایی در انتقاد از مدیریت پیامبران را «غلط» دانسته و هدف از طرح این‌گونه مسائل را «پروژه‌ای برای مشغول‌سازی نظام و ايجاد غفلت در ميان مسئولان و نخبگان» دانسته است.

وی بدون اشاره به نام رحیم‌مشایی گفت: «او فقط می‌خواهد ما را مشغول كند تا از آن هدف بزرگ كه امام برای ما ترسيم كرد و مقام معظم رهبری آن را هدايت می‌كند، غافل باشيم.»

دبیرکل پدافند غیرعامل همچنین افزود: «اين اظهاراتی كه درباره پيامبران می‌شنويد چيزی نيست، آن زمان كه در مقابل اسرائيل سر تعظيم فرود آورد، حركت رذيلانه ‌و بدتر از اين اظهارات بود.»

داود احمدی‌نژاد همچنین اظهارات رحیم‌مشایی را «شبهه‌افكنانه، مشكوك و سخیف» خواند و ادامه داد: «این آقا درباره خدماتش به مملكت در مسائل فرهنگی و معنوی، توضیح دهد و بگويد كجا بوده و چه كار كرده است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دعوای فامیلی شروع شد !

-- نیما ، Jan 24, 2010 در ساعت 10:00 AM

داداش احمدی ...؛ مشائی می‌خواهد ما را مشغول كند تا از آن «هدف بزرگ» كه امام برای ما ترسيم كرد و مقام معظم رهبری آن را «هدايت» می‌كند، غافل باشيم!؟
کدام هدف بزرگ؟ و کدام هدایت؟ نظام و حکومت اسلامی از نظر مردم ایران هم در «هدف» و هم در «هدایت» کاملاً مردود شده است و بی لیاقتی خود را به ثبوت رسانده است.
داداشی از حومه،

-- Dadashi ، Jan 24, 2010 در ساعت 10:00 AM

هر چه قدرت متمرکز تر شود . شعاع آن کوچک تر خواهد شد.

-- reza ، Jan 24, 2010 در ساعت 10:00 AM

خدا یا این آدم های مرتجع کی هستند که سرنوشت مردم ایران را در دست دارند........!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Jan 24, 2010 در ساعت 10:00 AM

دعواي زرگري است. يك بازي ديگر است.

-- بدون نام ، Jan 25, 2010 در ساعت 10:00 AM

کی فکرش رو می کرد، موجود...ی همچون احمدی نژاد، باعث این اتحاد و همدلی بین ملت ایران بشه؟ کی فکرش رو می کرد این موجود باعث بشه ما به خودمون بیایم و آزادی را مطالبه کنیم وکی فکرش رو میکرد که بعد از سی و یک سال کمر این جمهوری اسلامی رو خم کنیم. کاری که این ...کرده خیلی بزرگه و فکر نمیکنم از قصد کرده باشه . به هر حال یه روزی تاریخ از این ...به نیکی یاد خواهد کرد .

-- shamim ، Jan 25, 2010 در ساعت 10:00 AM