رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۳ دی ۱۳۸۸

گفت‌وگوی کروبی و موسوی درباره بیانیه هفدهم

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره هفدهمین بیانیه آقای موسوی گفتگو کردند.

به گزارش تارنمای سحام‌نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، این دو نامزد معترض، در حاشیه دیدار مهدی کروبی با خانواده علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی در رابطه با مسائل اخیر ایران با یکدیگر تبادل نظر کردند.

علی موسوی، در تجمعات اعتراضی روز عاشورا در تهران به ضرب گلوله کشته شد. مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که علی موسوی ترور شده‌است و نیروهای انتظامی و امنیتی در کشته شدن وی دست ندارند.

مهدی کروبی کشته شدن علی موسوی را «فاجعه‌ای بزرگ» عنوان کرد و گفت: «شهادت آن شهید بزرگوار در چنین روزی، نشان داد که دشمنان حق و آزادی تا بدان‌جا پیش رفته‌اند و از باده قدرت چنان مست شده‌اند که دیگر حرمتی نیز برای عاشورا و عزاداران حسینی قائل نیستند.»

میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات در هفدهمین بیانیه خود با اعتراض به سرکوب معترضان در روز عاشورا، گفت تا زمانی که وجود یک «بحران جدی»در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد.

روح الله حسینیان، با انتقاد از نامه اخیر محسن رضایی، گفت وحدت با معترضان خیانت به ملت است

محسن رضایی، از نامزدهای انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ایران، امروز جمعه بیانیه تازه میرحسین موسوی را «عقب‌نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی‌نژاد» قلمداد کرد و آن را «سرآغاز یک حرکت وحدت‌بخش» دانست.

این در حالی است که روح‌الله حسینیان، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با انتقاد از نامه اخیر محسن رضایی، گفت: «اگر منظور از وحدت، وحدت با سران فتنه است که همچنان بر طبل مخالفت و ایستادگی در راه شیطانی خود می‌کوبند، این وحدت خیانت به ملت است.»

وی بیانیه میرحسین موسوی را متنی «سراسر تهمت، توهین و باطل» خواند و افزود: «متاسفانه آقای رضایی عقب‌نشینی نظام را، پیشنهاد سازنده در نامه سیاسی خود می‌انگارد.»

در چند روز گذشته برخی دیگر از نیروهای نزدیک به دولت نیز از نامه محسن رضایی انتقاد کرده و امکان ایجاد «وحدت» با معترضان را رد کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فکر میکنم مراجعه اقایان کروبی و موسی به یک روانشناس ضروری است.
اقایان همچنین باید بدانند که کم کم دارند خودشان را زبانزد مردم و سیاسیون می کنند.ضمنا امریکاییان دیگر امیدی به انان ندارند و از انان به عنوان مترسک در مقابل احمدی نزاد و حزب الهی ها استفاده میکنند.
اگر من به جای اقای خامنه ای بودم دستور میدادم یک گروه روانشناس هر روز دو بار برای دیدن و مداوای این دو نفر به منزل اقایان بروند و چنانچه این اقایان مخالفت کنند،لازم است برای حفظ جامعه این دو نفر را اجبارا تحت مداوا ومعالجه پزشکی قرار داد.
دوستانی که این مطالب را می خوانند و مخالف پیشنهادم میباشند،بهتر است به جای ایراد گرفتن به من ،جواب مطالب مرا بدهند؛
اگر موسوی و کروبی انقلابی و مسلمان هستند،باید از دولت امریکا و انگل چسبیده به ان(صهیونیزم)به خاطر جنایاتی که انان به مردم در کره زمین و مخصوصا مسلمانان میکنند،متنفر باشند.لذا اگر میل ندارند- مرگ بر امریکا و صهیونیستها - را به زبان اورند،حد اقل باید جنایات انان در غزه مصر و یمن و عراق وافغانستان را محکوم میکردند
اگر انقلابی هستند و پسوند مسلمانی ندارند،می بایست عبا وعمامه را برمیداشتند و اعمال ناشایست خود در گذشته را بیان نموده و از مردم ستم کشیده ایران عذر خواهی میکردند و بدینوسیله جبهه سکولار را رهبری می نمودند
اگر به بیگانه دل بسته و فریب رفسنجانی ... را خورده اند و دل به امید مقامی در زیر سایه سلطان رفسنجانی و سلطان قلبها خانم رجوی بسته اند،جای تاسف است
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Jan 3, 2010 در ساعت 12:49 PM

آقای منصور پیری یا هر چیزی که اسمت هست٬ شما هم بد نیست اول ذهنت را جمع کنی و بعد شروع به نوشتن کنی. از آمریکا و اسراییل گرفتی و رفتی تا خامنه‌ای و رفسنجانی و رجوی را هم به هم بستی٬ دقیقا بگو ببینیم چه می‌خواهی بگویی و حرف حسابت چیست.

-- امید ، Jan 3, 2010 در ساعت 12:49 PM