رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ دی ۱۳۸۸

«دستور داده‌ایم پلیس هیچ مدارا نکند»

وزیر کشور جمهوری اسلامی امروز یک‌شنبه تهدید شدیدی را متوجه تظاهرکنندگان معترض به عملکرد دولت ایران کرد.
وی در مورد معترضان گفت که «آن‌ها می‌خواهند رأی خود را با دیکتاتوری به مردم تحمیل کنند و درصدد انتقام‌گیری از مردم هستند.»

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مصطفی محمدنجار گفت:
«به نیروهای پلیس دستور داده‌ایم از این به بعد هیچ‌گونه مدارایی با آشوبگران نکنند و اگر فردی جهت همکاری با اغتشاشگران در تجمعات ظاهر شود به فوریت دستگیر خواهد شد.»


مصطفی محمدنجار

وی افزود:
«این‌گونه افراد با توجه به نظر فقهی علما و مسئولان قضایی که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام‌کننده علیه امنیت کشور را دارند و محارب هستند و تکلیف محارب هم کاملا روشن است.»

اشاره وی به سخنان آیت‌الله جنتی، خطیب جمعه تهران و دیگر روحانیان هوادار آیت‌الله خامنه‌ای است که این هفته معترضانی که روز عاشورا به خیابان آمدند را «مصادیق بارز مفسد فی‌الارض» و «محارب» اعلام کردند.

قانون مجازات اسلامی حکم «مفسد فی‌‌الارض» را بر اساس آیه ۳۳ سوره مائده از قرآن به این گونه تصویب نموده‌است: «هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی‌‌الارض می‌باشد.»
بنا بر این ماده حکم حد، که در این مورد اعدام است، برای آنان صادر می‌شود.

وزیر کشور جمهوری اسلامی: آن‌ها می‌خواهند رأی خود را با دیکتاتوری به مردم تحمیل کنند و درصدد انتقام‌گیری از مردم هستند

مصطفی محمدنجار در ادامه گفت: «این‌ها از خویشتنداری، نجابت و رأفت نظام استفاده کردند؛ البته نظام هم مقداری به این‌ها فرصت داد تا اینکه هم کاملاً دستشان رو شود و هم اتمام حجتی برای این‌ها باشد.»

وزیر کشور ایران افزود:
«در اغتشاشات اخیر رد پای منافقین، سلطنت‌طلبان، معاندین و کسانی که طی ۳۰ سال گذشته کینه نظام را به دل داشته‌اند کاملاً مشهود است.»

وی اعتراضات به نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌جمهوری را «کاملاً سازمان‌یافته با هدایت بیگانگان و بازیگری منافقان، سلطنت‌طلبان و عناصر منافق در درون» دانست.

وی هم‌چنین خبر داد: «تاکنون عده‌ای از منافقین دستگیر شده‌اند و با تلاش قوه قضائیه دادگاه این عوامل فتنه نیز به زودی برگزار خواهد شد.»

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران امروز با ابراز نگرانی از این امر گفت که چنین اعدام‌هایی پس از شش ماه اعتراض مردم، باعث «بی‌ثباتی بیشتر و خشم بیشتر مردم» خواهد شد.

«البته نظام هم مقداری به این‌ها فرصت داد تا اینکه هم کاملاً دستشان رو شود و هم اتمام حجتی برای این‌ها باشد»

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران در ادامه به آن‌چه از نظر او «هتک حرمت مقدسات، بزرگ‌نمایی و تحریف اخبار توسط رسانه‌های بیگانه، کمک‌های مالی و اطلاعاتی و رسانه‌ای دشمن و سوءاستفاده اغتشاشگران از خلأ حضور مردم در روز عاشورا در خیابان انقلاب» است سخن گفت.

همزمان با برگزاری مراسم اخیر عاشورا در ایران، نیرو‌های پلیس و لباس شخصی، با هجوم به راهپیمایی مخالفان دولت، دست‌کم هشت تن را کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

مهدی کروبی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و از رهبران مخالفان، در اطلاعیه‌ای، با «وصف‌ناپذیر» خواندن خشونت‌های روز عاشورا گفت که حتی شاه هم «حرمت عاشورا» را نگاه داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هرگز از مرگ نهراسیده ام
اگر چه دستانش
از ابتذال شکننده تر بود
هراس من باری
همه از مردن در سر زمینیست
که مزد گورکن
از بهای آزادی آدمی
افزون باشد
(احمد شاملو)
V

-- محمد ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

ببینید چه خبر است که پلیس حکم قضائی میدهد.اینها بد جوری قاطی کرده اندوسخت ترسیده اند.آخر احمق جان منافق وسلطنت طلب به چند من،یک نگاه به بیانیه شماره 17موسوی قهرمان بینداز وبرو جلو وبوق بزن! تردیدی نیست به زودی مردم پاسخ یاوه گوئی های توواربابانت را باز با تظاهرات آرام وفریاد الئه اکبر و"یاحسین میر حسین" خود خوهندداد.

-- مهتاب ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

بازداشت دایی خامنه ای رهبر انصار حزب الله ایران در مشهد؟ در اواخر هفته گذشته برخی گروههای تندرو و لباسشخصی با حمله به دانشگاه آزاد مشهد، شماری را زخمی كرده و عدهای را نیز با خود برده بودند و گفته شد سید صدرا میردامادی از نزدیكان رهبر انصارحزب الله ایران كه از دانشجویان این دانشگاه بوده، در میان دستگیر شدگان است

-- بازداشت چندساعته دایی خامنه ای در مشهد؟ در اواخر هفته گ ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

ما بیشماریم ...

-- مرد ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

خيلي ترسيدم!

-- حسين ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

سعيد الصحاف هم در اواخر دوره سقوط صدام خيلي تهديد مي‌كرد. دندان‌هايش را هم به هم مي‌فشرد. البته دندانهاي سردار نجار مصنوعي است. و فشردن آنها ممكن است به فكش لطمه بزند.

-- بدون نام ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

ما هفتاد ميليون «مفسد في‌الارض» هستيم. مبادا با ما مدار كنيد. همانطور كه اين سي سال جنايت كرده‌اييد به كارتان ادامه دهيد. باز هم جنايت كنيد. تجاوز كنيد، شكنجه كنيد. ملاهاي جنايتكارتان خون هفتاد ميليون ايراني را مباح كرده‌آند.
شما چيزي غير از تهديد و ترور بلد نيستيد.

-- بدون نام ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

in be ma neshoon mideh ke cheghadr donbale ghodrat va servat hastan

-- farhad az america ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

آقای نجار در قاب آیینه صورت خسته از اجرای حکم قتلت را نگاه کن و خجالت بکش که پیرو آمران حکم قتلی تو!
و اما آنهمه کشتار مد ارا بود!؟ خب بکش،آخر تو که نمی توانی بر شهیدان حکم برانی و حکم ولایت را بر مردگان جاری سازی، آخر مگر می توانی همه را بکشی؟ گیرم در جواب من با حرف بگویی بله! ولی واقعا می توانی همه ر ا بکشی؟ و اما گیرم که همه را کشتی پس دیگر چه کسی را زندان کنی؟ چه کسی را شکنجه کنی، بر کدام کس فتوای تجاوز ولی فقیهت را جاری نمایی، برادر مسلمان لااقل چند نفری را زنده بگذار تا ولی فقیه و حکومت عدل علی بتواند حکم براند و دوباره برای آرام کردن مارهای بر دوشش آدم بکشد. برایت داستانی بگویم برادر نظامی آدمکش، مجری قوانین قرانی ناب محمد امین، وعلی صاحب ذلفقار. بشنو این داستان را!
کسی که از زیر تجاوزات جنسی وحشتناکی بیرون آمده بود نقل می کرد که در زندان هر شب ساعت چهار بعد از نیمه شب (حکما بعد از نماز شب و خواندن ـ يا مولاتی يا فاطمةُ أغيثينی) برادری می آمده و به او تجاوز می کرده، بعد از مدتی ـ شاید بر طبق تنازع بقا ـ مورد تجاوز قرار گرفته به میر غضب خود که از برادران شماست گفته بوده، اینقدر خشن و غیر انسانی با من رفتار نکن، نوع تجاوز تو حتا تجاوزی ست بر تجاوز، بگذار برای فردا شبت هم من زنده باشم. این شخص اینک تحت مداواست، سه بار اقدام به خودکشی کرده است و...
و من به تو و رهبر بیرحمت توصیه می کنم که همه را زیر تجاوز سرکوب و شکنجه و قتل عام نکشید برای فردایتان هم نگهدارید، مگر اینکه بخواهید بر گورستان حکومت کنید. اما:
ما بیشماریم
مرگ بر ارتش معاویه،
سلام بر حسین
زنده باد انقلاب سبز ایران،
سلام بر شهیدان،
سلام بر تجاوز شدگان،
سلام بر خانواده ی شهدا،
سلام بر امیر انقلاب سبز میر حسین موسوی، این کاوه ی زمان ما،
زنده باد جمهوری ایرانی

-- ناصری از تهران ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

ایرانی بدون نام چه خوب نوشته ای حتا از نظر قیافه این ... چقدر شبیه آن نامرد عراقی ست: تو گفته ای : سعيد الصحاف و چقدر قیافه های اینها شبیه به هم است! آری این هم الصاف ما ست صاف صاف در سرازیری چاه جمکران است!

-- شببو خانیآباد ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

انقلاب دوم ما در حال فرسایشی شدن است . جرا چشمها کور و گوشها بسته شده است ؟بهترین گزینه ما اعلام اعتصاب سراسریست.صبر کردن بیشتر برابر با دستگیری و شهدای بیشتر است و در انتها شکست انقلاب

-- اورنگ ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

جمهوري اسلامي در به در دنبال يك دشمن مي‌گردد تا چند صباحي عمرش را بيشتر كند. داخلي يا خارجي همسايه يا غير همسايه به شدت نيازمند بحران و جنگ است تا بماند. بهانه‌اي براي ماند. همانطور كه خميني گفت «جنگ براي ما يك نعمت بود». همين جنگ عراق و ايران بود كه رژيم را تا الان نگه داشت. و اين همه درنده خو توليد كرد. مراقب باشيد اين رژيم مانند آتش است يا بايد چيزي پيدا كند بخورد و ببلعد و شعله بكشد و فروزان بماند يا اينكه مجبور است خودش را بخورد و تمام شود و خاموش شود.

-- محمد ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

مگر تا حالا مدارا کرده بودن؟ بالاتر از کشتن، شکنجه و تجاوز چیز دیگری هم هست؟ به امید آزادی، کوشا

-- کوشا ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم

-- حمید ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

این سخنان مرا به یاد متنی از قلعه حیوانات اثر Goerge Orvel میاندازد. به قول خراسانیها دو حرف جواب ندارد.1. حرف حساب (که شامل حال این آقای آنتیک نمی‌شود) .2 حرف....شعر. خود قضاوت بفرمایید. آخر این حرف یک انسان قرن ۲۱ است؟؟؟

-- دکتر میر حسین ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

دژخیمان درجه دار شاه مخلوع تا اینقدر ابله و نوکر صفت نبودند که این ... بدون شناسنامه است.

-- ضدآخوند ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

این طرف میگوید بعد از این مدارا نخواهند کرد. در شش ماه گذشته با دستگیری هزاران زن و مرد به گلوله بستن صدهانفر کشتن تعدادی زیر شکنجه و بالاخره تجاوز به دختران و پسران جوان در زندان همه مدارا بوده است. معلوم نیست چه کاری مانده که نکرده اند. باید به جناب سر دار که در خواب خرگوشی است تذکر داد امروز ملت .ملت سی سال پیش نیست که همچون گله گوش به فرمان وق وق حیوانات عمل کند

-- Bahram ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

به زودی خدمت شما هم نجار تازی می رسیم.

-- sabz ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

اقا نجار جان فک و فامیلت اینقدر مردم و نترسون که دیگه بیرون نمیاند تو وچاقوکشات بیکار میشین و رودست اربابت میمونین! اخه مرد بی حساب وکتاب از قدیم گفتن سگی که واق واق میکنه گاز نمیگیره ! ولی این مثل در مورد ... صدق نمیکنه ! تو هم تهدید میکنی هم دستور کشتن وتجاوز سر به نیست کردن میدی! ولی این مردم خیلی زیاد هستند و ترسی از کشتار و وحشیگریهاتون دیگه ندارن و هی زیادتر میشن! واین زیاد شدن مردم تو اربابتو جیره خوارهای دیگرو ترسونده که همه تون سرو صدا راه انداختین! مثل کسیکه تو تاریکی میترسه شروع میکنه باواز خوندن!
موسی

-- بدون نام ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

ما راست قامتان طول تارخ خواهیم ماند و دشمن و دوروغ را از این سرزمین بیرون خواهیم کرد.

-- میرحسین موسوی از بروجرد. ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

نميخوام خودم رو ضعيف نشون بدم...ولي براي مني كه يه بار به تبع دستگيري در يكي از تظاهراتاي اخير رفتم اوين...و به من اونجا گفته شده اگه يه بار ديگه دستگير شم...حالا حالا اونجا مهمون ميشم... محارب و معاند و مفسد في الارض خوندن و اين دست تهديدا ...خصوصا با اون ميدون جنگي كه روز عاشورا راه انداخته بودن...يه كم دست و دلم لرزيد...
اما چه خوب گفت اون دوست عزيز...به مجرد اينكه اون جمله رو تو كامنت خوندم همه ي اين ترس ها از ذهنم پريد...«نترسيد ، نترسيد، ما همه با هم هستيم»

-- الف ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

تهدیدوارعاب وسرخودرازیربرف کردن دردی ازهیچکس دوا نمیکنداین مخالفان به این دلیل که وجود دارندنجارواربابانش هیچ کاری ازپیش نمیبرندچون با یک تفکر روبرو هستندنه بااشخاص

-- مهدی-اصفهان ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی‌‌الارض می‌باشد
قبول داریم پس با خامنه یی و احمدی نژاد و رادان و غیرو شروع کنیم و تا به آخر که بسیجی ها هستند ادامه دهیم

-- بدون نام ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

رسوائی و رو سیاهی ابدی بر مصوبّین اصل ولایت فقیه و جیره خواران وطن فروش رژیم اسلامی. مرده گانشان روانه دوزخ و زنده گانشان سوخته در آتش خشم ایرانی.

-- ارژنگ ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

ایا کهریزک و شیشه نوشابه توانست ملت ایران را وادار به سکوت و عفب نشینی کند ؟
جماعتی را در زندان کرده اید و می کنید طاقت مردم لبریز شده است و حوصله تحمل شما را ندارند خودشان را برای تظاهرات بعدی اماده می کنند تا سزنگونی این رژیم مردم اماده جان فشانی هستند

-- زاره ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

وقتی وزیر کشور خودش نظامی باشه دیگه چه انتظاری می شه داشت؟
استقلال نیروها واقعا در جمهوری اسلامی ایران مشهوده!!!
انقدر از ما بکشید و بگیرید تا خسته بشوید چرا که ما بیشماریم.

-- ماه شید ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

یک سوال از اوسا نجار ! زندوناتون چقدر جا داره؟ میخوام حساب دستم بیاد .

-- علی ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

سردار قلابی رسیدی آخر خط.

-- رضا ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

بچه می ترسونین ؟ خیلی ابلهید اگر فکر می کنید ما از این تهدید های هر روزه ی شما می ترسیم ، تجمع بعدی جوابتونو می گیرید .

-- sina ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

سؤال من از دوستان این است با این زیرنسانها وقتی گورشان کنده شد چه باید کرد ؟ محاکمات در دادگاهه بین المللی یا انتقام ؟

-- شرمنده از ۵۷ ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

چرا این خبر فایل صوتی نداره؟

-- Manouchare ، Jan 3, 2010 در ساعت 06:08 PM

جناب نماينده خدا هم آن روز معروف نماز جمعه اين تهديد را کرده بود باهوش جان.
همينه ديگه؟ چيزی ندارين بگين حرف های هفت ماه پيش را تکرار ميکنيد؟

-- من ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

نقل از وبلاگ شاهین شهر (andishehnovin):

از آنجایی که سقوط رژیم حتمی است و فقط دیر یا زود آن مطرح است ، آیا کسانی را که در این ۳۰ سال با رژیم همکاری کرده اند ، اگر خود موجبات روند سرنگونی رژیم را تسریع کنند و تا ۱۲ بهمن به مردم بپیوندند را عفو خواهید کرد؟

-- Hadi ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

باید خیلی ترسیده باشند که وزیر کشور تهدید به قتل مردم میکند .

-- بدون نام ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

مردم باید مسلح شوند ،
این نظام علنا اعلام میکنه که هر کس رو که دستگیر کنند حکم محارب بهش میدهند ،و میکشن پس مردم هم باید مسلح بشن و از خود دفاع کنند مثل ۲۲ بهمن ۵۷

-- بدون نام ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

با این همه قاطعیتی که این حضرت دارند امیدوارم کاندیدای ریاست جمهوری بعدی ایشان باشند (البته اگر تا آنموقع هنوز هم نظام "جمهوری" اسلامی در ایران برقرار مانده و با خلافت مجتبی سلام اله علیه تعویض نشده باشد!)

من که حتماً به ایشان رأی خواهم داد.

به حمداله و رب العالمین و بهی نستعین

-- خوشبین ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

جناب سرکار
این دستور مال 6 ماه پیشه... اگه می تونی یه دستور تازه صادر کن!

-- مانه ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

هموطن مبارز!
31 سال است صبح که از خواب بيدار ميشوم بخود ميگويم :"اخبار را گوش کن شايد خبري از سقوط اين رژيم بشنوي!" 31 سال که قلبم با مردم کشورم متپيد؛ جسم اينجاست و روح ايران است. آقاي سحابي گرامی که بعد از 31 سال يادش ميافتد باز ايرانياي دگری هم وجود دارد. انگاری در سواحل هاوائی آفتاب ميگيرند. درد و رنج گروهی از ايرانيان را که با پای برهنه از کوههای يخ زدۀ کردستان يا کوير بلوچستان گذشتن تا جان خود را نجات دهند نميبيند، نميفهمد. بعد هر کدام از اين 6 مليون برای تکه نانی با نژاد پرستی کشور ميزبان خود روبرو شدند. بعضيها با خفيف ترين عفونتها مردن و در قبرستان سگان دفن شدند حال آقای سحابی نامه ای خطاب ميکند پنداری ما از حق مليمان دست کشيدهايم. آنها ارزی که از جيب ما بيرون ميآيد ميبينند نه زجر ما را! مغ درآن خاک بيشتر از لبنانيها حق داريم. من تا آخرين لحظه ميجنگم که شايد قبری در خاکم داشته باشم. ما رفتيم و منتظر مرگ يکايک اين جنايتکاران هستيم و بر ميگرديم.

-- lili@gmail.com ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

وای از آن روزی که سردار را بگیریم و از او بخواهیم بین جمعیت برایمان شیرین کاری کند.

جناب سردار نجار جنابعالی لابد از همه گردن کلفت تری؟

می رسد آن روزی که گوشهایت را مالش دهیم و بفرستیم به محکمه عادلانه...

-- کیارش ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

سردارایی که هنوز یه جو شرافت دارن زودتر بیان طرف مردم وگرنه این قیام پوزه همشونو بخاک میکشه و لت و پارشون میکنه.

-- روراست و پوس کنده ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

آیا در بین این جماعت حاکم دیگر عقل پیدا نمیشود ؟! تا بحال از هیچ فرد دولتی در هیچ کشوری نشنیده بودیم که علنا حکم قتل صادر کند . آی مجلس نشسته ها همه خوابید ؟!

-- محمد ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

نجار جون بدجور ترسیدم!

-- فرزاد ، Jan 4, 2010 در ساعت 06:08 PM

ای که در کشتن ما هیچ »مدارا« نکنی سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی
دردمندان بلا زهر هلاهل دارند
قصد این قوم خطا باشد هان تا نکنی
رنج ما را که توان برد به یک گوشه چشم شرط انصاف نباشد که مداوا نکنی
دیده ما چو به امید تو دریاست چرا
به تفرج گذری بر لب دریا نکنی
نقل هر جور که از خلق کریمت کردند قول صاحب غرضان است تو آن‌ها نکنی
بر تو گر جلوه کند شاهد ما ای زاهد از خدا جز می و معشوق تمنا نکنی
حافظا سجده به ابروی چو محرابش بر که دعایی ز سر صدق جز آن جا نکنی

-- شاعر ، Jan 5, 2010 در ساعت 06:08 PM