رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ آذر ۱۳۸۸

درخواست تحقیق درباره نحوه قتل کیانوش آسا

خانواده کیانوش آسا یکی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات، خواستار روشن شدن ابهامات درباره نحوه قتل او و محاکمه عاملان آن شده‌اند.

در نامه مادر و برادر کیانوش آسا خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران و کمیته حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی آمده است که وی ۲۵ خرداد ماه در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات، مفقود شده و ۱۰ روز بعد جسدش را در پزشکی قانونی شناسایی کرده‌اند.


کیانوش آسا

خانواده این جوان به نقل از شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که کیانوش، بر اثر اصابت «یک گلوله به پهلویش» زخمی شده‌ است، اما آنها در پزشکی قانونی، اثر گلوله‌ای دیگر را بر گردن او دیده‌اند که معلوم نیست در چه زمانی و توسط چه کسی شلیک شده است.

این خانواده گفته‌اند که جسد آقای آسا چهار روز پس از وقایع ۲۵ خرداد، تحویل پزشکی قانونی شده و آنها خواهان روشن شدن این موضوع هستند که در این مدت چه بر سر او آمده است.

در نامه مادر و برادر کیانوش آسا همچنین آمده که گزارش پزشکی درباره مرگ او به خاطر اینکه روز کشته شدن و جنس گلوله‌ها مشخص نشده، «ناقص» است.

در نامه مادر و برادر کیانوش آسا همچنین آمده که گزارش پزشکی درباره مرگ او به خاطر اینکه روز کشته شدن و جنس گلوله‌ها مشخص نشده، «ناقص» است

خانواده این جوان از قوه قضائیه و نمایندگان مجلس خواسته‌اند که درباره «زوایای نامعلوم» قتل وی، تحقیق کرده تا مشخص شود «قبل از مرگ، یعنی در روزهای ۲۵ تا ۲۹ خرداد در چه شرایطی بوده؟ کدام روز جان خود را از دست داده؟ محل نگهداری‌اش کجا بوده و آیا بدن زخمی‌اش تحت درمان مناسبی قرار گرفته است یا نه؟»

این خانواده همچنین خواستار شناسایی و مجازات عاملان قتل کیانوش آسا شده‌اند.

کامران آسا برادر کیانوش، پیش‌تر اعلام کرده بود که در مورد قتل برادرش، شکایتی تسلیم قوه قضائیه کرده‌اند.

کیانوش آسا دانشجوی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت بود که در جریان حوادث پس از انتخابات، جان باخت و پیکرش در زادگاهش کرمانشاه به خاک سپرده شد.

Share/Save/Bookmark