رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ آذر ۱۳۸۸

تجمع نیروهای بسیج در محل اقامت کروبی

ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه، بیش ‌از ۶۰ نفر موتورسوار بسیجی مقابل محل اقامت مهدی کروبی در قم تجمع کردند.

به‌گزارش تارنمای تغییر، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، تجمع‌کنندگان، که تا ساعت‌ها در آن مکان حضور داشتند، شعارهایی همچون «مرگ ‌بر منافق و مرگ ‌بر ضدولایت فقیه» می‌دادند.


مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات، روز چهارشنبه برای ملاقات با خانواده آیت‌الله قاضی، نماینده آیت‌الله خمینی در استان لرستان که چندی پیش درگذشت، به شهر قم رفته بود. وی همچنین در این سفر با آیت‌الله محفوظی نیز دیدار و درباره حوادث پس از انتخابات و مشکلات اقتصادی مردم گفتگو کرده ‌است.

بنا بر این گزارش، شعارها و «فحاشی» این افراد، موجب «ترس و وحشت مردم عادی و همسایگان» شده بود.

به نوشته تارنمای تغییر، موتوارسواران پس از چند ساعت، بدلیل «سوز و سرمای زیاد و با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی» محل را ترک کردند.

موتوارسواران پس از چند ساعت، بدلیل «سوز و سرمای زیاد و با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی» محل را ترک کردند

پیش از این نیز برخی هواداران محمود احمدی‌نژاد، در نمایشگاه کتاب، مهدی کروبی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

آقای کروبی، یکی از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است که اعلام کرده نتایج حاصل از انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد.

میرحسین موسوی، دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس بسیج، هشدار داد که اگر مردم از اقدامات «سرکوب‌گرایانه» فرماندهان بسیج بترسند، «پای قدرت‌ها به مرزهای» ایران باز می‌شود و در آن زمان نمی‌توان با «اسباب‌بازی‌های جنگی از تمامیت کشور» حفاظت کرد.

در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران، گزارش‌هایی مبنی بر دست داشتن نیروهای بسیج در سرکوب معترضان منتشر شد. فیلم کوتاهی که در روزهای نخست پس از انتخابات در اینترنت پخش شد، یک نیروی بسیجی را در حال شلیک به سوی مردم نشان می‌داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مملکت گل و بلبل.وقتی با خودشان سر سازگاری ندارند وای به روز مردم عادی.

-- من ، Nov 26, 2009 در ساعت 11:05 AM

...
دست خامنه اي رو بايد بوسيد كه هويت دين ...اسلام را در 20 سال نشان داد اروپا 200 تا 300 سال بدبخت دين بود

-- Arya ، Nov 28, 2009 در ساعت 11:05 AM