رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ آذر ۱۳۸۸

کشف شبکه «غیر اخلاقی» اینترنتی در ایران

روزنامه جمهوری اسلامی از دستگیری ۱۲ زوج به اتهام روابط «نامشروع» و عضویت در یک شبکه اینترنتی در ایران خبر داد.

به گزارش شماره امروز دوشنبه روزنامه جمهوری اسلامی، این زوج‌ها به همراه فردی دیگر، از طریق شبکه‌ای اینترنتی به نام «ایران ضربدری»، به دنبال گسترش رابطه «نامشروع خانوادگی» بودند که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند.

آن‌طور که این روزنامه اعلام کرده است، دستگیرشدگان از طریق این شبکه، با زوج‌های دیگر آشنا و با آنها ارتباط «نامشروع» برقرار می‌کردند.

به گزارش جمهوری اسلامی، این زوج‌ها به همراه فردی دیگر، از طریق شبکه‌ای اینترنتی به نام «ایران ضربدری»، به دنبال گسترش رابطه «نامشروع خانوادگی» بودند

جمهوری اسلامی افزوده که روابط «نامشروع» اعضای این گروه در مواردی «در حضور یکدیگر» و در برخی موارد نیز «چند نفره» بوده است.

براساس این گزارش، بیشتر اعضای این گروه، «دارای تحصیلات عالیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد» هستند.

برخی از آنها دارای «مشاغل دولتی» بوده و همچنین صاحب فرزند هستند.

گزارش شناسایی و دستگیری این گروه، یک هفته پس از آنکه مهرداد امیدی، رئیس پلیس مبارزه با جرایم رایانه‌ای آگاهی ناجا از آغاز به کار گشت پلیس اینترنتی در ایران خبر داد، منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، بیشتر اعضای این گروه، «دارای تحصیلات عالیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد» هستند

پلیس ایران هشدار داده که با جرائم رایانه‌ای در جمهوری اسلامی به شدت برخورد خواهد کرد.

گشت اینترنتی پلیس، چهار ماه پس از ابلاغ «قانون جرایم رایانه‌ای» به نهاد‌های حکومتی راه‌اندازی شده‌ است.

پلیس ایران برای کنترل بیشتر فعالیت کاربران اینترنتی، سیاست‌های نظارتی بیشتری را در دستور کار خود قرار داده است.

در ایران تاکنون بیش از پنج میلیون سایت (داخلی و خارجی) فیلتر شده‌ است.

ایران، عمان، عربستان سعودی، سودان، تونس، امارات متحده عربی، و یمن کشورهایی هستند که بیشترین پایگاه‌های اجتماعی پورنوگرافی و همجنسگرایانه را فیلتر کرده‌اند

یک تحقیق مشترک از سوی چهار دانشگاه کمبریج، آکسفورد، هاروارد و تورنتو نشان می‌دهد که چین، ایران، میانمار، سوریه، تونس و ویتنام در راس کشورهایی هستند که پایگاه‌های اینترنتی سیاسی را مسدود می‌کنند.

این تحقیق که سال گذشته منتشر شده است، همچنین نشان می‌دهد که ایران، عمان، عربستان سعودی، سودان، تونس، امارات متحده عربی، و یمن کشورهایی هستند که بیشترین پایگاه‌های اجتماعی پورنوگرافی، قمار و همجنسگرایانه را فیلتر کرده‌اند.

اسفند ماه سال گذشته نیز مرکز بررسی جرائم سایبری سپاه پاسداران از دستگیری تعدادی از اعضای سایت‌های «مستهجن» در ایران خبر داده بود.

اعترافات گروهی از اعضای دستگیر شده این سایت‌ها چندین نوبت از تلویزیون دولتی ایران پخش شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینها همون بسیجیانی هستند که با لباس شخصی در کهریزک و امثالهم به خواهران و برادران راه آزادی ما تجاوز کردن.لعنت بر تک تکشون

-- جمیله ، Nov 23, 2009 در ساعت 08:00 AM

تجسس در امور خصوصی مردم حرام است و این کار ایشان غیر قانونی و غیر شرعی است.

-- بدون نام ، Nov 23, 2009 در ساعت 08:00 AM

یک ترفندی که آخوندها برای تسلط بر مردم بکار برد‌ه‌اند، خریدن امتیاز روابط جنسی مردم است. یعنی اینکه هیچ گونه رابطه‌ جنیسی‌ای بدون اجازه آخوند مجاز نمی‌باشد. هرگونه کامیابی جنسی که زیر نظر یک آخوند انجام نگیرد "باطل" می‌باشد و کامجویندگان به اشد مجازات تنبیه خواهند شد. با این روش مردم بیچاره بر رسیدن به اولین و حیاتی ترین نیازهای خود محتاج تایید یک...آخوند هستند.

-- بدون نام ، Nov 23, 2009 در ساعت 08:00 AM

تجاوز در زندان و به غنیمت گرفتن زنان و دختران در جنگهای اسلامی ازاد اما زندگی شخصی و انتخابی و اختیاری افراد منجر به حبس و تعزیر است. !!

-- علی ، Nov 23, 2009 در ساعت 08:00 AM

همه حکومتهای ایدئولوژیک که قائل به وجود طبقات در مردم هستند (مثلاً طبقه نخبه روحانیت شیعه بر بقیه مردم) با غریزه جنسی بسیار دشمنی می کنند و تنها گونه ای از رابطه جنسی را مجاز می شمارند که تحت امر آنها و درجهت تولید نسل باشد. در این میان هیچ تفاوتی بین نازیسم هیتلری و حکومت جمهوری اسلامی وجود ندارد (به سخنان گوبلز دربارۀ زنان و روابط جنسی توجه و آن را با مواضع اسلام گرایان مقایسه کنید). علت این دشمنی آن است که غریزه جنسی طبقات را نمی شناسند و سریعا درپی به هم ریختن این نظام طبقاتی برمی آید.
رابطه جنسی به اجبار و خلاف میل افراد اگر در جهت حفظ منافع و اعتقادات آخوندها باشد مجاز در غیر این صورت ممنوع است. تنها چیزی که اهمیت ندارد کرامت شخصی فرد و قدرت انتخاب و اختیار اوست. گویی هیچکس مالک تن خود نیست مگر به اذن آخوند.

-- حمید ، Nov 24, 2009 در ساعت 08:00 AM