رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ آذر ۱۳۸۸
یک عضو کمیته شش نفره مجلس خبر داد:

«دخالت» وزارت اطلاعات در حوادث اخیر

علیرضا زاکانی، عضو کمیته شش نفره مجلس شورای اسلامی گفت که جریان‌هایی در وزارت اطلاعات، هدایت «آشوب‌ها» پس از انتخابات ریاست جمهوری را برعهده داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای زاکانی که شب گذشته در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه «امام صادق» سخنرانی می‌کرد، افزود که نظرسنجی‌های وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور، یک روز پیش از برگزاری انتخابات، زمینه‌های طرح «تقلب» را فراهم کرده است.

به گفته زاکانی، این نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد به دور دوم کشیده می‌شود و شورای امنیت ملی نیز با جمع‌بندی تمام نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیده بود.


علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی

این نماینده مجلس اظهار داشت که پس از انتخابات، مشخص شد که «در درون وزارت اطلاعات، جریاناتی بودند که سرخط‌هایی برای هدایت آشوب‌های بعد از انتخابات می‌دادند.»

در جریان حوادث پس از انتخابات و در اعتراض به «برنده» اعلام شدن محمود احمدی‌نژاد در تهران و چند شهر بزرگ ایران، تعدادی از مدیران بلند‌پایه وزارت اطلاعات نیز از مقام خود برکنار شدند.

به گفته زاکانی، «رقیب» انتخاباتی برای پس از انتخابات برنامه‌ریزی کرده بود و با استفاده از توان وزارت اطلاعات و گسترش اعتراض‌های مردمی، سعی در «محدود کردن ولایت فقیه» و «براندازی» جمهوری اسلامی داشت.

بنابر اعلام زاکانی، آقای هاشمی به نقل از محسن رضایی گفته که تنها ۳۲ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند و هشت میلیون رای دیگر «ساختگی» است

این عضو کمیته شش نفره مجلس که برای پیگیری حوادث پس از انتخابات تشکیل شده بود، همچنین گفت که اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای این کمیته، خواستار تشکیل حکمیتی غیر از شورای نگهبان برای حل و فصل مشکل انتخابات شده بود.

به گفته زاکانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای نیز اظهار داشت: «من ابتدا نامه را به آقا دادم، اما چون ایشان جواب ندادند، بعد از دو ساعت آن را رسانه‌ای کردم.»

بنابر اعلام زاکانی، آقای هاشمی در این جلسه همچنین به نقل از محسن رضایی گفته که تنها ۳۲ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند و هشت میلیون رای دیگر «ساختگی» است.

محسن رضایی یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که مقام‌های وزارت کشور، میزان شرکت مردم در آن را بیش از ۴۲ میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

زاکانی گفت که هاشمی به نقل از علی لاریجانی، نیمی از جمعیت حاضر در روز قدس را هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده است

وی اظهار داشت که میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز در دیدار با اعضای این کمیته نتوانستند برای اثبات «تقلب» در انتخابات اسناد و مدارکی ارائه کنند.

ماجرای روز قدس و ۱۳ آبان
زاکانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که اکبر هاشمی رفسنجانی به نقل از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نیمی از جمعیت حاضر در روز قدس را هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده است.

این نماینده مجلس افزود در دیدار سران قوا با آقای خامنه‌ای، علی لاریجانی این مسئله را «رد و توجیه» کرده که «این نشان می‌دهد شرایط فتنه بسیار سخت بوده و بسیاری را با خود درگیر می‌کند.»

زاکانی افزود که سعید مرتضوی را «عنصری نامطلوب» می‌داند که با سادگی با «دوم خردادی»ها هماهنگ می‌شود

عضو کمیته شش نفره مجلس همچنین اظهار داشت که جمهوری اسلامی پس از انتخابات، در «زمینه امنیتی» موفق عمل کرده و توانست «جمعیت ۱۰۰ هزار نفری معترضان را در روز ۱۳ آبان به هفت تا هشت هزار نفر کاهش دهد.»

او در عین حال از «ضعف» صدا و سیما در این‌باره انتقاد کرد و گفت: «صدا و سیمایی که از یک صندوق ۸۰۰ تایی آن، ۷۵۰ رای موسوی خارج می‌شود، در این زمان ضعیف عمل کرده است.»

بازداشتگاه کهریزک
بازداشتگاه کهریزک و مسائل مربوط به آن، بخش دیگری از اظهارت آقای زاکانی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق بود.

این نماینده مجلس گفت که سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، تنها کسی بوده که اجازه انتقال بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات را داشته است.

این نماینده مجلس اظهار داشت که سعید مرتضوی، تنها کسی بوده که اجازه انتقال بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات به بازداشتگاه کهریزک را داشته است

زاکانی افزود که سعید مرتضوی را «عنصری نامطلوب» می‌داند که با سادگی با «دوم خردادی»ها هماهنگ می‌شود.

زاکانی همچنین به ماجرای مرگ پزشک کهریزک نیز اشاره کرد و گفت: «این پزشک به پنج سال زندان محکوم شده بود، ولی با قرار کفالت آزاد بود که با استفاده از همین فرصت، خودکشی کرده است.»

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص «تخلفات مالی» فرزندان اکبر هاشمی نیز یادآور شد: «پسران هاشمی به خصوص مهدی هاشمی، پرونده‌های جدی دارند که ان‌شاءالله به آنها نیز رسیدگی خواهد شد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هماهنگی مرتضوی با دوم خردادی ها؟
به گفته ایشان وزارت اطلاعات در حقیقت می خواسته موسوی برنده بشه؟ خب صبح اول صبح موجب خنده و شادمانی ما شد.

-- محمد ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

آخی! چه شیرین می زنن همه تو اون مملکت.
یاد خود مقام معظم افتادم که در دوران قتل های زنجیره ای طبق اسناد منتشر شده در جلسه سران قوای کامنت می داده اند که من نقش خارجی ها را در این قضیه می بینم، بعد هم معلوم شد که گماشته های خودشون بودن! خب بابا کمتر حرف بزنید، تخیلاتتان را هم پیش خودتون نگه دارید. آخه بالاخره شما یه فرقی باید داشته باشی با این بقال سر محل ما؟!

-- ممدآقا ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

اینها هم بدشون نمی آید که هر چه می توانند نابسامانیها را هر چه پیچیده تر کنند! و فهمیده اند که هر چی کلاف سر در گم را پیچیده کنند کسانی نتواند بازش کنند ولی غافل از این که روزی برسد که کشیدن به این ور و آن ور بند از بند کلاف گسسته شود و مردم درمانده ابران آزاد شوند....

-- مسعود از پارس ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

کسی‌ می‌‌تونه توضیح بده این حرف حسابش چیه؟ این که می‌‌گه‌ نظرسنجی‌های وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور، یک روز پیش از برگزاری انتخابات، زمینه‌های طرح «تقلب» را فراهم کرده است." یعنی‌ قبول داره که تقلب شده یا چی‌؟

-- بدون نام ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

این بابا از کجا پیدایش شد؟ نظرات ایشان بیشتر شبیه جوک است . هم رائی صدا و سیما با موسوی ؟؟؟ هماهنگی سعید مرتضوی با 2 خردادیها ؟؟؟

-- بی نام ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

مرتضوی رو به دوم خردادیها چسبونده :)))))))))))) چند بار چک کردم ببینم این مطلب طنزه یا نه.
میگه : پزشک کهریزک به 5 سال زندان محکوم شده بود و با استفاده از فرصت تا اجرای حکم خودکشی کرده : برادر من با استفاده از فرصت فرار میکنن ، جونشون رو نجات میدن ، وضعیت رو که بدتر نمیکنند آی کیو
حالا اینا میخوان مرتضوی رو بفرستند حموم از فرصت استفاده کنه و واجبی بخوره بعد بگن همه چیز زیر سر مرتضوی بود

-- زهرا ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

من اگر جای سعید مرتضوی بودم از کشور برادر اسراییل تقاضای پناهندگی مذهبی می کرد! زیرا از حرفهای زاکانی... بوی مرگی «واجبانه» می آید!

-- بدون نام ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

این آقا فکر کنم حالش خیلی بده. خدا عاقبت این مردم رو به خیر کنه.

-- بدون نام ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

این که چیزی نیست آقا اصلا خود سعید امامی هم جزو این اصلاح طلبهای ضد انقلاب نامسلمون آمریکایی بوده.....

-- بدون نام ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

این که چیزی نیست آقا اصلا خود سعید امامی هم جزو این اصلاح طلبهای ضد انقلاب نامسلمون آمریکایی بوده ..... عزیزان حواسشان به تسویه حسابهای احمدی نژاد با اژه ای و معاونین وزارت اطلاعات باشد ، حالا داره تقش درمیاد ! توجه داشته باشید ما یه وزارت اطلاعات داریم و یه حفاظت اطلاعات (اسمش اینه). و یه اطلاعات موازی که از سپاه و رهبری هدایت میشه.

-- n-2 ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

پدرجان،
توی این ستاد کودتا یک "هماهنگ کننده" یا به قول فرنگی ها Coordinator پیدا نمی شود تا قدری جلوی این آشفته گویی ها رو بگیرد؟ هرروز یک بابایی از کما خارج می شود و مجموعه ای از "آسمان و ریسمان" را بدون توجه به آنچه اتفاق افتاده و نیز اظهارات بقیه بیان میکند. این همه نشان از سردرگمی حکومت برآمده از کودتا است.
آخه پدرجان، توی دنیای Cyber هم آدم هایی سالم هم ظرف دو ساعت پاسخ E-Mail رو نمیدهند چه برسد به دنیای عصر حجری رهبر کودتا که سالم هم تشریف ندارند! راستی بین آنفولانزای کوکی و تنیجه انتصابات خرداد ماه هنوز ارتباطی رو کشف نفرمودید؟ به نظر می رسه که "پدیده گرم شدن زمین" هم ناشی از فتنه ای بود که مقام عظمای کودتا کشف فرمدند!
انصافاً 35 میلیون رای موسوی و کروبی، راهپیمایی سکوت 5 میلیون انسان فهیم، و ایستادگی بیش ازپنج ماه گذشته مردم و پامردی 120 روزه صدها انسان در افرادی های قرون وسطایی و شهادت پاکترین فرزندان ایران زمین به تمامی قوی داراکه و توان تعقل ستاد کودتا را مختل نموده که اینگونه به آشفته گویی و روان پریشی دچار آمده اند...

-- زوربای یونانی ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

اين بابا اين حرفها را زده كه با برخي افرادي كه در صدا و سيما و وزارت اطلاعات و ... كاملا مطيع كودتا نيستند برخورد شود ولي مجموعه حرفهايش به معني تائيد كودتاست: اگر اون دو نظرسنجي مي گفته دو مرحله ايه، اونوقت اين همه اختلاف آرا حتما ساختگيه. نظرسنجيها و اطلاعات ديگر هم در حدي قابل اعتماد بوده كه لاريجاني و محسن رضائي كه هم جناحي احمدي نژادند به آنها استناد كرده اند. اگر صدا و سيمائي كه حداقل 15 سال دست محافظه كاران بوده و ولي فقيه آن را خيلي خيلي مهم مي داند 750 از 800 به موسوي دادند، تعجب مي كنم كه چرا ولي فقيه دق نكرده تا حالا

-- جهاني ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

اين زاكاني كه سايت جهان نيوز را در اختيار دارد مي بايست نويسنده داستان هاي پليسي جنايي مي شد

-- امير ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

زاکانی عینکهاش رو تا به تا زده بوده . چپ و راست رو غاطی کرده

-- هیم ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

این هجویاتی که بیان کرد، امروز برای هر نوجوان ایرانی قابل درک هست که محمل است و دروغ بافی، و آن قدر سردرگم که در میان این بافتن ها حتی علیه خودشان هم حرف هایی زده شده، که هیچ جای تعجب نیست، کسانی که در حال سقوط هستند، فرصت چندانی برای درست کردن قصه های با سر و ته و منطقی ندارند، به همین دلیل حرف هایشان به وضوج برای شنوندگان مضحک است، همانطور که الان همه ی خواننده گان این مطلب حرف ها را جک می دانند.
اما همه ی ما مردم باید بدونیم، این آشفتگی ها و محمل گویی ها یعنی کار مردم درست بوده، و خوب پیش رفتیم، امیدوارم به زودی بیشتر و بیشتر از قدرت بی کران مردمی خودمون با استفاده از همبستگی استفاده کنیم و آزادی خودمون را به دست بیاریم.

-- شهرزاد ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

من فکر می کنم خبرگزاری فارس تحریفات شیطنت آمیزی در سخنان زاکانی صورت داده. امیدوارم منبع رادیو زمانه مستقل و مطمئن باشد.

-- نادر ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

همه شون دروغ ميگن چپ و راستشون سالهاست تقلب مي كنند در انتخابات ٠
چرا موسوي روز اول گفت ابطال ؟ اگر به اينها اعتماد نداشت چرا شركت كرد و پيش از اتمام راي گيري گفت برنده است ؟ چرا خامنه اي دستور بر رسي نداد و تحقيق ؟
دعوا داخلي نيست مسئله انتخاب بزرگتر است با روسيه بمانيم يا به سمت آمريكا برويم ؟ مسئله اين است !

-- shadi ، Nov 22, 2009 در ساعت 01:00 PM

زوربای یونانی عزیز: دست مریزاد که به طنز تلخ تان که " هر روز به بابایی از کما خارج می شود" خیلی خندیدم. فعلا که با امید به اینکه در اینده نزدیک همه شون به کمای دایمی یا همان PVS
persistent vegetative state وارد شوند زندگی می کنیم.

-- علی قربانی ، Nov 23, 2009 در ساعت 01:00 PM