رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ آبان ۱۳۸۸
محمود احمدی‌نژاد:

«انتخابات، پایان دموکرسی لیبرال بود»

محمود احمدی نژاد می‌گوید که حضور ۸۵ درصدی مردم ایران در انتخابات، «پایانی» بر دموکراسی لیبرال بود.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از آقای احمدی‌نژاد که در استان آذربایجان شرقی به سر می‌برد، نوشته است که انتخابات ایران در «کمال آزادی» برگزار شد، «در حالیکه انتخابات در دیگر کشورها تا ۹۶ درصد، از پیش تعیین شده است.»


وی افزوده است که ملت ایران در این انتخابات، ترازی از «دموکراسی ایرانی» را به نمایش گذاشتند، به گونه‌ای که «اجازه دادند حتی کاندیداها مبنای حکومت را زیر سوال ببرند.»

اظهارات احمدی نژاد در شرایطی مطرح می‌شود که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران از خرداد ماه سال جاری تاکنون ادامه دارد و بسیاری از افرادی که در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده‌اند، کماکان در زندان به سر می‌برند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد سیاسی غرب، گفت: «به لحاظ سیاسی در افغانستان و عراق و حتی آمریکای جنوبی نتوانسته‌اند مشکلی را حل کنند. آنان حتی دعوای بین کره شمالی و کره جنوبی را نمی‌توانند حل کنند.»

احمدی‌نژاد ادعا کرد که برخی از کشورهای دموکراسی لیبرال، هر کسی «رفیق» آنها نباشد را «دیکتاتور» می‌نامند

وی با اشاره به این که «دوره آنان تمام شده»، اظهار داشت: «این بزرگ‌ترین فرصت برای ملت است تا فرهنگ، ادبیات و اندیشه ایران را به دنیا معرفی کنیم.»

احمدی‌نژاد در ادامه ادعا کرد که برخی از کشورهای دموکراسی لیبرال، هر کسی «رفیق» آنها نباشد را «دیکتاتور» می‌نامند.

وی در توضیح این مسئله گفت: «به طور مثال یکی از کشورهایی که اصلا انتخابات ندارد، شبکه تلویزیونی آن کشور که مربوط به یکی از شیوخ است، می‌گوید دموکراسی در ایران ناقص است، در حالی که خود آنها حتی یک انتخابات هم ندارند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این ...در دروغگویی ازگوبلز وزیر هیتلر پیشی گرفته! مثل پهلوان پنبه وقتی روبروی کوه وایستادی اینقدر هوار نزن بترس از زمانیکه صدا از کوه بطرفت بر میگرده!
موسی

-- بدون نام ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

ایشون دقیقا درست فرمودند . کلمه لیبرال به معنی آزاد هست و دقیقا این انتخابات پایانی بر دمکراسی آزاد(لیبرال) در ایران بود.

-- بدون نام ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

و انچه در کهریزک بعد از انتخابات اتفاق افتاد پایان انسانیت بود.

-- کاوه ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

«در حالیکه انتخابات در دیگر کشورها تا ۹۶ درصد، از پیش تعیین شده است.»
بنده کاملن با فرمایش ایشون موافقم .
در دیگر کشورها تا 96 درصد از قبل معلوم است که کسی که حداکثر آرا را بیاورد برنده ی انتخابات است و تنها در ایران است که این موضوع قبل از انتخابات اصلن قابل پیش بینی نیست.

-- سیمرغ رها ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

معلومه خیلی از لیبرالیسم میترسن، چیزی برای ارائه ندارن جز چماق کشیدن و این حرفای بی پایه و اساس

-- سعید ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای احمدی نژاد در کجای دنیا انتخابات تا ۹۶ درصد از پیش تعیین شده؟ به غیر از ایران و سوریه و ونزوئلا و سایر دوستان شما در کدام کشور غرب با آرای مردم بازی میکنند؟ ....

-- mehrnoosh ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

اگر نتيجه انتخابات تا 96 درصد قابل پيش بيني است (معلوم نيست اين عدد را از كجا محاسبه كرده است؟!!!) پس چرا جناب عالي نتوانستيد پيروزي اوباما را پيش بيني كنيد؟ از قديم گفته اند دروغگو كم حافظه است.

-- خشايار ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

حالا چرا 97 درصد نه؟ یا 95 درصد؟ کجا اندازه گرفتی «دکتر»؟!

-- ebrahim ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

احمدی نژاد خودت می‌‌فهمی‌ چی‌ می‌‌گی؟ این پرت و پلا‌ها چیه می‌‌گی؟ "انتخابات ایران در کمال آزادی برگزار شد، در حالیکه انتخابات در دیگر کشورها تا ۹۶ درصد، از پیش تعیین شده است" این ۹۶ درصد رو از کجات در آوردی؟ ...

-- ستاره ت ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM

انتخابات، پایان جمهوری اسلامی بود.

-- بدون نام ، Nov 20, 2009 در ساعت 01:00 PM