رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ آبان ۱۳۸۸

درخواست آزادی جواد ماهزاده از لاریجانی

بیش از ۵۰ نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار در نامه‌ای از صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستند که دستور آزادی جواد ماهزاده نویسنده و روزنامه‌نگار زندانی را صادر کند.

جواد ماهزاده حدود یک ماه پیش در منزل خود از سوی ماموران دادستانی دستگیر شد و از آن زمان، در بازداشت به سر می‌برد.

از سرنوشت این نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار، اطلاع دقیقی در دست نیست و مقام‌های قضایی تاکنون حاضر نشده‌اند اتهام وی را اعلام کنند.


از سرنوشت جواد ماهزاده، اطلاع دقیقی در دست نیست.

امضاکنندگان این نامه از بی‌اطلاعی جامعه ادبی و فرهنگی ایران از سرنوشت آقای ماهزاده و اتهام وی اظهار «تاسف» کرده‌اند.

آنها در نامه خود آورده‌اند: «بازداشت این نویسنده در طول یک ماه اخیر، پرسش‌های بسیاری را بین نویسندگان و فعالان ادبی و هنری ایران به وجود آورده است.»

نویسندگان، منتقدان و روزنامه‌نگاران امضاکننده این نامه از مقام‌های قضایی ایران خواسته‌اند که «ضمن رعایت حقوق قانونی این نویسنده، زمینه آزادی او را هر چه سریع‌تر فراهم کنند.»

سهیل محمودی، ابوالحسن مختاباد، محمدهاشم اکبریانی، فتح‌الله بی‌نیاز، بلقیس سلیمانی، علی‌اصغر سیدآبادی و فرزانه طاهری از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

«بازداشت این نویسنده در طول یک ماه اخیر، پرسش‌های بسیاری را بین نویسندگان و فعالان ادبی و هنری ایران به وجود آورده است»

جواد ماهزاده علاوه بر نوشتن رمان و داستان، نقد و یاداشت ادبی، سابقه همکاری با روزنامه‌های مختلف را در کارنامه خود دارد.

در ایران بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه‌نگاران بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، همچنان در زندان به سر می‌برند.

۱۴ آبان ماه نیز سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در کمتر از ۱۵۰ روز، پس از آغاز اعتراضات خیابانی به انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد، دست‌کم صد روزنامه‌نگار و وب‌نگار در ایران بازداشت شده‌اند.

آن‌طور که این سازمان اعلام کرده است ۲۳ نفر از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده همچنان در زندان به سر می‌‌برند و بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار دیگر نیز مجبور به ترک ایران شده‌اند.

Share/Save/Bookmark