رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ آبان ۱۳۸۸

واکنش برادران لاریجانی به «جنایت قیامدشت»

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار برخورد جدی با «معترضان به امنیت و نوامیس مردم» شدند.

اظهارات این دو مقام بلند‌پایه جمهوری اسلامی، پس از آنکه هفته گذشته، رسانه‌ها از تجاوز شش مرد به یک زن در داخل خودرویی در منطقه قیامدشت خبر دادند، ایراد می‌شود.

انتشار این گزارش، بازتاب‌های زیادی در رسانه‌ها و در میان مردم شهر تهران داشته است.


روسای قوای مقننه و قضائیه

صادق لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه، امروز یکشنبه در واکنش به این موضوع گفته که «قوه قضائیه با افراد شرور و متجاوزان به امنیت و آسایش مردم، به شدت و سریع برخورد کرده و این افراد را به مردم معرفی خواهد کرد.»

آقای لاریجانی افزوده که رئیس کل دادگستری استان تهران را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است تا خارج از نوبت به آن رسیدگی کند.

او اضافه کرده که «دستگاه قضایی بدون هراس از بحث‌ها و جوسازی‌ها باید نسبت به اعمال قانون و اجرای قاطعانه احکام قضایی و تأمین امنیت و آسایش مردم اقدام کند.»

صادق لاریجانی اظهار داشت که رئیس کل دادگستری استان تهران را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است تا خارج از نوبت به آن رسیدگی کند

علی لاریجانی نیز امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس نسبت به وقوع این حادثه به مقام‌های قضایی و نیروی انتظامی تذکر داد.

لاریجانی گفت که «تعرض به نوامیس، در شان یک حکومت اسلامی نیست.»

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد که پیش‌تر هشدار داده بود که «عدم برخورد جدی با این‌گونه شرارت‌ها، آرامش روانی جامعه را به هم می‌زند.»

وی از نیروی انتظامی و قوه قضائیه خواست تا در «اسرع وقت با این جنایتکاران» برخورد کرده و آنها را از طریق صدا و سیما معرفی کنند تا «درس عبرتی برای افراد شرور» باشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که «تعرض به نوامیس، در شان یک حکومت اسلامی نیست»

روزنامه اعتماد نیز در شماره امروز خود در یادداشتی نوشته که «حادثه قیامدشت در ۱۳ آبان و درست در روزی رخ داد که ده‌ها هزار واحد پلیس و نیروی امنیتی در مناطقی از سطح شهر بسیج شده بودند تا از بروز و نیز گسترش تظاهرات ۱۳ آبان جلوگیری کنند.»

این روزنامه در شماره ۲۱ آبان خود نیز خبر داده بود که هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، در جلسه آتی خود این موضوع را با فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی کشور بررسی خواهد کرد.

پلیس برای برخورد با «انحراف‌های اجتماعی» طی سه سال اخیر، چندین طرح در سطح شهر‌های ایران به اجرا گذاشته است.

در این طرح‌ها که با عنوان «امنیت اجتماعی» به اجرا گذاشته شده، تاکنون هزاران نفر بازداشت و چندین نفر با عنوان «اراذل و اوباش» به دار آویخته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این فرهنگ عربی هست که تجاوز گروهی را رایج کرده است! در زندان ها هم شما و همدستان شما این کار تجاوز را کردید و حالا هم در این جا یک تعداد دیگر که هم آیین شما هستند دارند این کار را می کنند. به هر راه زشت است و ناپسند!
و اینهم از دولت زیر سر شماست و شما آدم های دولتی هم باید پاسخگو باشید که ابران را هم مانند پاکستان و سومالی و .. درست کردید!

-- مسعود ازپارس ، Nov 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

نیروی انتظامی که خودش متجاوز به حقوق مردمه چطور میتونه امنیت مردم رو تامین کنه؟!

-- بدون نام ، Nov 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

آقایان لاریجانی برادران حلال زاده ی فرزندان بیولوژیک خود امام زمان و رهبری و روحانیت معظمند، اینان باید ولدهای پاک و مطهر خودامامین معصومین امام عج و خمینی و خامنه ای و البته پدر شناسنامه ای خود باشند که همه از پاکانند. البته این بر کسی پوشیده نیست که اینان حلال زادگان سمنگانند! اما در مورد تحلیل و توجیه و توجه لازم است برای تفاهم جاری کردن قانون خدا و فتوای امام زمان و ولی فقیه و هم احکام قرآن به خود آنها مراجعه شود و لازم نیست که قوه محترم قضای اسلام ناب به خود زحمت رجعت به جنوب شهر را بر خود تحمیل کند، و آن بوی گندی را که ما ساکنان سایه ی امام زمان تنفس می کنیم را آنها نیز متحمل شوند. با مراجعه ی به متون اسلامی و خود قرآن و فتاوی انقلابی پیامبر و امام و حتا فتاوی دهه ی شصت آیت الله امام روح الله الموسوی الخمینی در مورد ازاله بکارت دخترکان، و سپس فتوای آیت الله العظمی خامنه ای در مورد تجاوز جنسی و آلات مختلف به مقعد و مجاری تناسلی محاربین با خدا و نایب برحق خدا چه دختر ، چه پسر و چه پیر و چه جوان ؛ با مراجعه ی به فتوای روحانیت و آخرین آن فتوای جنتی و یزدی و خصوصا همین دیروز فتوای : مجتبی ذوالنور، که گفت :در نظام اسلامی، ولایت ومشروعیت ولی فقیه ازسوی خود خداوند و پیامبر اسلام و معصومین می آید و همه باید به آن تمکین کنند، و اینگونه نیست که مردم به خودشان اجازه دهند که به ولی فقیه مشروعیت بدهند یا ندهند یاهر زمان که بخواهند او را عزل کنند. او از طرف خود خداوند انتخاب می شود! بنا بر این در خواهیم یافت که اصولا این طفلهای معصوم بسیجی و سپاهی هیچ کار خلافی نکرده اند و آنچه را این فرزندان امام و سربازان خوش نام و گمنام امام زمان و نایب برحقش خمینی و جانشینش خامنه ای انجام داده اند تنها جنبه ی تنبیهی داشته است و برای کم کردن روی ارازل اوباشی که نسبت به امر ملوکانه ی شخص امام زمان عج شرک نموده و شک جاری داشته اند. آنچه را در جنوب شهر که این بنده نیز ساکن آن هستم اتفاق افتاده عبارت از این بوده، که یک وانت و یک پراید و یک پیکان که در آن بسیجیان که با لباس شخصی و نظامی مختلط بوده اند و با هم در تماس به دختری بر خورد می کنند که گویا از تظاهرات بر می گشته است، ( البته دختر از ترس می گوید که نه از تظاهرات بر نمی گشته، ولی شاید بوده و شاید هم اینطور نبوده در هر حال فرقی نمی کند) بسیجیان و پاسداران بقول یک از کسانی که از لوازم مصالح فروشی خیابان شانزده متری که به جاده ی خاوران راه دارد به کمک دختر نگونبخت رفته اند می گوید که تعدادشان یازده نفر بوده است ، ولی آن دختر از تجاوز دوازده نفر بخودش یاد کرده است، او گفته که دوازدهمی از صحنه خارج شده است، مکان تجاوز روبروی دوراهی قیامدشت - جنب پل عابر پیاده بوده.در تهران شایع است که در روز سیرده آبان هم در شهر کرج و هم در تهران به چند دختر و پسر دیگر نیز تجاوز شده است، اگر خبر موثقی به اینجانب رسید آنرا منتشر خواهم کرد.
در هر حال تا زمانی که ما زیر سایه منحوس این حکومت و این امام و این نایب و این کتاب هستیم وضعمان بهتر از این نیست و نخواهد بود.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جنبش سبز ایران

-- امضا محفوظ از جنوب تهران ، Nov 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

این برادران دوزنده عبا و عمامه ذوب شده در ولایت تزویر و دروغ و تقلب و سرکوب، این روزها زیادتر از اندازه سایز خود سخن پراکنی می کنند!؟
خیاط خانه برادران لاریجانی،

-- Sozani ، Nov 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

ایا ما ایرانی ها ملت ویا مردمی عجیب نیستیم مثل اینکه حد وسط نداریم یا زنگی زنگیم یا رومی روم.اصلا تو رگهای ما از دوهزاروپانصد سال پیش تا حالا خون نوکری جریان داشته و مثل اینکه این خون عوض شدنی نیست ریختیم تو خیابان و گفتیم دیگه نوکری نمیخواهیم نه شاه باید بره و رفت این یکی گفت نمیخواهید اقا بشید گفتیم تکبیر. میگن نادرشاه چادر زده بود و به وزیرش گفت ببین کی پرچم چادرش از مال من بلندتره بمن بگو رفت و امد گفت پسرت پسرشو خواست گفت چرا پرچمت را از من بلندتر زدی گفت برای اینکه من پسر نادر هستم تو پسر کی هستی خلاصه شاهی که در فرنگ تحصیل کرده بود و اشتباهات زیادی هم شاید داشت را برداشتیم و به یک اخوند گفتیم بیا به جای اوبشین و برای اینکه میگن ایرانی را گرسنه و عرب را سیر نگهدار ملت را در گرسنگی و به زن و بچه مردم هم در کهریزک ها ان کاری که شاه نکرد اینها با ملت کردند این ملت مذهبی خودش و به خواب زده برای اینه که نمیشه بیدارش کرد ....شاید هم این وقایع باید میشد تا مثل اروپا یک رنسانسی در ایران بشه و مذهب یا بلکل حذف بشه یعنی در منازل ازادی مذهبی و یا مثل کشیش های اروپائی حق دخالت در هیچ چیز را ندارند .در هر حال انطور نماند و اینطور نیز نمیماند

-- حبیب ، Nov 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

تاوقتی تواین مملکت مردم به موهومات ابراز ارادت کنند وملموساتی مثل بیکاری وفقرونااگاهی اونها روبه فکروانداره روز ما همین است وشبمان نیز.
بهترین راه اینه که اطلاع رسانی شتاب وسرعت زیادی بگیره طوریکه عمله تعصب وتحجراصلن ندونن ازکجا خوردن
به امید ایرانی لائیک

-- بدون نام ، Nov 16, 2009 در ساعت 01:15 PM

اگرملک زباغ رعیت برد سیبی . برند غلامان وی درخت ازبیخ

-- ملکی ، Nov 16, 2009 در ساعت 01:15 PM

دوازده نفر به این دختر بینوا تجاوز کرده اند و دوازدهمی غایب شده! جالب است نه! این دوازده نفر با یک نفر غایب شما را بیاد یک عدد دوازده دیگر و یک غایب نمی اندازد!! آیا این را نمی شود سمبولیک و نمادین آن دیگر دانست!!! عجبا چه اتفاق عجیبی آیا این دختر تمامیت ایران نیست! که مورد تجاوز قرار گرفته است. واقعا عجیب است، بقول برادران افغانیمان ایران شده عجایبخانه!

-- بدون نام ، Nov 16, 2009 در ساعت 01:15 PM