رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ آبان ۱۳۸۸

هشدار دیوان عدالت اداری به مدیران اجرایی

رئیس دیوان عدالت اداری به مدیران اجرایی هشدار داد در صورت خودداری از اجرای احکام این دیوان، از مقام خود برکنار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدجعفر منتظری امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت که دیوان عدالت اداری براساس اختیارات قانونی خود می‌تواند مدیران دستگاه‌هایی که از اجرای احکام این دیوان خودداری می‌کنند را برکنار کند.

او افزود که «وزیر و حتی رئیسی که از اجرای احکام خودداری کند، با آنها برخورد خواهد شد.»


محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری

این مقام قضایی به آن دسته از مدیرانی که به گفته وی، از اجرای احکام دیوان عدالت اداری خودداری می‌کنند، هشدار داد: «ما نیز از ابزار خود برای اجرای احکام، استفاده خواهیم کرد.»

دیوان عدالت اداری یکی از نهادهای وابسته به قوه قضائیه است که وظیفه رسیدگی به شکایت‌های مردم از نهادهای دولتی و رسیدگی به رویه‌های متضاد و ناهماهنگ در سازمان‌های دولتی را بر عهده دارد.

براساس قانون، مدیران نهادهای دولتی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی)، مکلف به اجرای احکام دیوان عدالت اداری هستند و در صورت خودداری از اجرای این احکام، از مقام خود برکنار می‌شوند.

این مقام قضایی به آن دسته از مدیرانی که به گفته وی، از اجرای احکام دیوان عدالت اداری خودداری می‌کنند، هشدار داد: «ما نیز از ابزار خود برای اجرای احکام، استفاده خواهیم کرد»

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته که نسبت به اجرای احکام و دادنامه‌‌های صادر شده از سوی این دیوان «کوتاهی» نکنند.

منتظری افزود: «گله ما از بخش‌هایی از قوه مجریه این است که وقتی حکمی به آنها ابلاغ می‌شود، نه آن را اجرا می‌کنند و نه به آن اعتراض.»

او از مسئولان دستگاه اجرایی همچنین خواست در صورت داشتن مشکلات و موانع در اجرای احکام دیوان عدالت اداری، آن را با مسئولان مربوطه در میان گذارند.

Share/Save/Bookmark