رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ آبان ۱۳۸۸

درخواست دادستانی برای بازگشت مهدی هاشمی

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران می‌گوید اگر مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، اتهامات وارده بر خود را قبول ندارد، هرچه زودتر به ایران بازگردد و از خود دفاع کند.

دادستان تهران در گفتگو با خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، گفت که مطالبی که به مهدی هاشمی، نسبت داده شده، نیازمند «بررسی» است و باید در مراجع قضایی «اثبات» شود.

مهدی هاشمی، پس از انتخابات ریاست جمهوری به بریتانیا سفر کرد و هم‌اکنون در خارج از کشور است.


مهدی هاشمی

برخی متهمان وقایع پس از انتخابات، در دفاعیات خود اتهاماتی را متوجه مهدی هاشمی کرده‌اند. دادستان تهران می‌گوید که در این مورد، «حاشیه امنی» وجود ندارد.

در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان وقایع پس از انتخابات، مسعود باستانی، روزنامه‌نگار گفت که مهدی هاشمی، محورهایی همچون «حمله به عملکرد چهار ساله دولت، تضعیف نهادهای قانونی کشور و القای تقلب و التهاب‌آفرینی در انتخابات» را به عنوان دستور کار به سایت جمهوریت داده بود.

حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت نیز در جلسه دادگاه گفت که مهدی هاشمی برای انتخابات، از بیت‌المال هزینه می‌کرد.

در روزهای گذشته نیز فیلمی که حاوی انتقادهای محسن هاشمی، فرزند دیگر آقای هاشمی رفسنجانی از محمود احمدی‌نژاد است، منتشر شده ‌است

مهدی هاشمی در نامه‌ای که در پیش از این برای رئیس صدا و سیمای ایران فرستاد، خواستار فرصتی برای پاسخگویی به این اتهامات در تلویزیون شد.

وی در این نامه با رد اتهاماتی که متوجه‌اش شده ‌است، سخنان فردی که «بیش از ۷۰ روز در سلول انفرادی بوده» را «کذب محض» دانست.

در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های تلوییونی، اتهاماتی مالی متوجه فرزندان ‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت کرده بود.

اعتراض آقای هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای به رهبر ایران و تقاضای خانواده هاشمی برای پاسخگویی به این اتهامات در تلویزیون، تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

دادستان تهران گفته که مطالبی که به مهدی هاشمی، نسبت داده شده، نیازمند «بررسی» است و باید در مراجع قضایی «اثبات» شود

در روزهای گذشته نیز فیلمی که حاوی انتقادهای محسن هاشمی، فرزند دیگر آقای هاشمی رفسنجانی از محمود احمدی‌نژاد است، منتشر شده ‌است. در این فیلم که در روزهای قبل از انتخابات ضبط شده، محسن هاشمی درصدد دفاع از اتهامات وارده از سوی آقای احمدی‌نژاد به خانواده هاشمی است.

روز چهارشنبه، محمود احمدی‌نژاد در یک برنامه تلوزیونی اعلام کرد که قصد دارد با در اختیار گرفتن مدیریت متروی تهران، مدیریت جدیدی برای آن انتخاب کند. مدیریت متروی تهران را محسن هاشمی، برعهده دارد.

برخی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی، در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و اعتراض‌های پس از آن، از میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت کردند.

فائزه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از زنان خانواده وی، در روزهای پس از انتخابات در یکی از تظاهرات اعتراضی، دستگیر و پس از چند ساعت آزاد شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای مهدی هاشمی .همان جا که هستی بمان. حیف نیست پا به ایران بگذاری و این پدر شجاع الدوله ات را عزا دار بکنی.که زبان به حلق کشیده و زیر عبا پنهان است.

-- بدون نام ، Nov 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

مهدی هاشمی‌ هر که باشد و هر پیشینه‌ای که داشته باشد شایسته نیست که به دست جنایتکاران گرفتار شود ایشان باید در هر کشوری که در حال حاضر بسر میبرد تقاضای پناهندگی کند و تمام خانواده را نیز از دست این کودتاچیان نجات دهد. حتی اگر این آقا قرار باشد برای امور غیر قانونی‌ گذشته ش محاکمه شوند بهتر است فعلا در تبعید بماند تا یک دادگاه عادلانه مردمی در آینده به جرایمش رسیدگی کند.

-- قاضی ، Nov 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

جناب قاضی شما احتمالا از بستگان این آقا هستید؟؟

-- بدون نام ، Nov 14, 2009 در ساعت 03:00 PM

البته باید درنظر داشت که تاریخ وگذشت زمان بهترین داوراست. شخص اکبر هاشمی درکلیه مصائبی که این ملت بدان دچار هستند (تاکید میکنم درکلیه جنایات وکشتارها) دست داشته ودارد حال درجایی با معاونت درجنایت ودرجایی دیگر با سکوت خود. پس این انتقام تاریخ است ازاو و تمام جباران ومتجاوزان که همانا وعده ی تاریخ این است

-- کیوان ، Nov 14, 2009 در ساعت 03:00 PM

شاید این انتخابات اخیر یک کودتا بوده باشد اما کودتایی بوده بر علیه مونوپولی خانواده رفسنجانی.

-- بهمن ، Nov 14, 2009 در ساعت 03:00 PM