رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ آبان ۱۳۸۸

مسلح شدن بسیج در استان‌های مرزی

احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، از مسلح شدن بسیجیان در استان‌های مرزی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وزیر دفاع با تاکید بر مسلح شدن بسیجیان استان سیستان و بلوچستان، ضرورت این مسئله را «مقابله با اشرار و قاچاقچیان» عنوان کرده‌است.

ماه گذشته شماری از نیروی‌های ارشد سپاه پاسداران ایران در یک حمله انتحاری در منطقه سیستان و بلوچستان کشته شدند.

این در حالی است که نیروی انتظامی فروردین ماه سال جاری با اعلام واگذاری «امنیت داخلی کشور» به بسیج و سپاه، دلیل این مسئله را تمرکز نیروی انتظامی بر امنیت مرزها عنوان کرده بود.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفته بود: «با افزایش نقش سپاه پاسداران و بسیج در امنیت داخلی، حضور نیروی انتظامی با اعزام نیرو در مرزها پررنگ‌تر، و سپاه و بسیج در داخل تقویت می‌شود.»

نیروی انتظامی در فروردین ماه جاری با اعلام واگذاری «امنیت داخلی کشور» به بسیج و سپاه، دلیل این مسئله را تمرکز نیروی انتظامی بر امنیت مرزها عنوان کرده بود

احمدرضا رادان، قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی نیز در سال گذشته اعلام کرده بود که امنیت محله‌ها به بسیج واگذار خواهد شد. به گفته وی این مسئله مورد توافق فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران قرار گرفته‌است.


پیش از این برخی رسانه‌ها حضور پررنگ نیروهای سپاه و بسیج در سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری را گزارش کرده بودند.

عبدالله عراقی، فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ مهر ماه امسال، با تأئید این موضوع گفت که طی روزهای ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد سال جاری، تمام مسئولیت «کنترل اغتشاشات» برعهده سپاه و نیروهای بسیجی گذاشته شد.

به گفته وی «نیروی انتظامی از ۲۳ خرداد اعلام کرد که به کمک بسیجیان نیاز دارد و عده‌ای از نیروهای بسیجی وارد عرصه شدند اما از ۲۵ خرداد همه امور به دست سپاه و بسیج افتاد.»


سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ سال گذشته با ادغام لشکر محمد رسول‌الله و نیروی مقاومت بسیج تهران بزرگ تشکیل شد.فرماندهی این سپاه در هفته جاری به حسین همدانی سپرده شد.

روسیه موشک‌ها را به ایران تحویل بدهد
احمد وحیدی وزیر دفاع ایران امروز هم‌چنین در گفت‌وگو با ایلنا درباره خرید موشک‌های اس۳۰۰ از روسیه گفت: «برای خرید این موشک‌ها با روسیه قرارداد داریم و فکر نمی‌کنیم برای روسیه مناسب باشد که در دنیا به عنوان یک همکار نامطمئن جلوه‌گر شود.»

وی در این باره افزود: «روسیه باید فشارهایی که از جانب اسرائیل وارد می‌شود را نادیده بگیرد و موشک‌های ضدهوایی پیشرفته اس۳۰۰ که ایران سفارش داده‌است را در اختیار تهران بگذارد.»

ایران و روسیه دو سال پیش قراردادی برای فروش موشک‌های پدافندی اس۳۰۰ به ایران را امضا کرده‌اند.

سامانه موشکی زمین به هوا اس۳۰۰ می‌تواند چندین موشک را تا صد کیلومتری رهگیری و آن‌ها را از بین ببرد. گفته می‌شود در صورت تجهیز به این سامانه، ایران می‌تواند یک شبکه دفاع هوایی کامل و چندلایه ایجاد کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حکومت اسلامی با حکومت روسیه به بستر می رود و هر بار بی اینکه روسیه هزینه کند و «وجه التلکه» را بپردازد طرف روسی تختخواب و رختخواب را ترک می کند، بی آنکه نزد طرف ایرانی اعتبار روسیه ترکی بردارد! تنها راه نجات سرنگونی این حکومت است! از روز شانزده آذر سکویی برای سرنگونی این حکومت ضد ایرانی بسازیم. مردم ایران باید دست از فرزند کشی بردارند! باید پیر و جوان به خیابان آمد، حکومت اسلام ناب محمد پاک از هر سو تحت تعقیب مردم ایران و جهان است، باید امان از او برید! سلام به احسان و یاد و خاطره ی جوانش! پدران و مادرانی که ما را اسیر چنین حکومت آدمخواری کرده اند باید نزد وجدان خود معذب باشند . شانزده آذر روز دانشجو را تبدیل به روز پیوند نسلها کنیم! همه با هم به خیابان بیاییم تا ریشه این حکومت فاشیستی را بر کنیم!

-- بدون نام ، Nov 13, 2009 در ساعت 02:46 PM

ای زن ای مرد!
ای خواهرـ برادر،
ای پیر، ای جوااااااان!
ما با هم متحد می شویم
تا بر کنیم ریشه ی این خبیث!
ریشه ی این شنیع،
فاسد هم شقی!

-- بدون نام ، Nov 13, 2009 در ساعت 02:46 PM