رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ آبان ۱۳۸۸

آزادی احمد زید‌آبادی به تعویق افتاد

مهدیه محمدی، همسر احمد زیدآبادی از تعویق آزادی همسرش، باوجود تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

خانم محمدی امروز سه‌شنبه در گفتگویی با رادیو زمانه با اعلام این خبر، افزود که قاضی شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب از دریافت وثیقه برای آزادی همسرش خودداری کرده است.

احمد زید‌آبادی، دبیر کل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی است که در حوادث پس از انتخابات ایران دستگیر شد و بیش از چهار ماه است که در زندان به سر می‌برد.


احمد زیدآبادی

همسر این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی افزود که روز یکشنبه، پس از برگزاری دادگاه آقای زید‌آبادی، مسئول دفتر شعبه‌ ۲۶ از موافقت قاضی پرونده با تودیع وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد که با وجود تامین آن، دادگاه از قبول آن سر باز می‌زند.

همسر این روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اظهار داشت که مسئول دفتر شعبه ۲۶ دادگاه در تماسی تلفنی از تعویق آزادی آقای زید‌آبادی خبر داده است.

به گفته محمدی،‌ زید‌آبادی در دادگاه روز یکشنبه با دو اتهام «تبلیغ علیه نظام و تبانی در جهت اغتشاش از طریق دعوت از عبدالله نوری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری» روبرو شده است.

همسر این روزنامه‌نگار افزوده که مسئول دفتر شعبه‌ ۲۶ از موافقت قاضی پرونده با تودیع وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داده که با وجود تامین آن، دادگاه از قبول آن سر باز می‌زند

به گفته همسر این فعال سیاسی، زید‌آبادی این دو اتهام را رد کرده است.

مهدیه محمدی در بخش دیگری از گفتگوی خود از ادامه بازداشت همسرش انتقاد کرد و گفت که بازداشت وی «بی‌قانونی آشکار از قوانین قضایی» در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

پیش‌تر با وجود دستور صریح دادستانی تهران مبنی بر پذیرش وثیقه، بازپرس پرونده احمد زیدآبادی از قبول وثیقه خودداری کرده بود.

احمد زید‌آبادی بیش از دو هفته است که در بند ۳۵۰ کارگری زندان اوین نگهداری می‌شود.

Share/Save/Bookmark