رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ آبان ۱۳۸۸

احمدی‌نژاد: مناسبات فعلی جهان دوام نمی‌یابد

محمود احمدی‌نژاد که به استانبول سفر کرده است، باردیگر از نظام سرمایه‌داری انتقاد کرد و گفت که مناسبات فعلی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جهان، «قابل دوام» نیست.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای احمدی‌نژاد در اجلاس کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان کنفرانس اسلامی، اظهار داشته که اندیشه و نظام سرمایه‌داری، به «پایان» رسیده است.

اجلاس استانبول، نزدیکی «روابط تجاری و رسیدگی به معضل فقر» را در دستور کار خود قرار داده است.


از سمت چپ: عبدالله گل، محمود احمدی‌نژاد و بشار اسد(رویترز)

رهبرانی همچون بشار اسد و حامد کرزی، روسای جمهوری سوریه و افغانستان و نیز سلام فیاض، نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین، در این اجلاس شرکت دارند.

شرکت احمدی‌نژاد در اجلاس استانبول، با فشارهای بین‌المللی بر ایران برای پذیرش پیش‌نویس طرح تهیه شده با میانجی‌گری سازمان ملل، همزمان شده است.

طرح یاد شده از ایران می‌خواهد که اورانیوم غنی‌شده خود را برای غنای بیشتر و فراوری مورد نیاز برای استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران، به خارج ارسال کند.


حامد کرزی در کنار سایر سران سازمان کنفرانس اسلامی

احمدی‌نژاد اظهار داشت که نظام سرمایه‌داری، «جنگ، اشغالگری، اختلاف افکنی، توسعه تروریست، تحقیر ملت‌ها و تبعیض در مناسبات بین‌المللی» را برای انسان‌ها به «ارمغان‌» آورده است.

وی افزوده که در برنامه ریزی‌های اقتصادی جهان، می‌توان از «اندیشه، فرهنگ و معارف غنی اسلامی و اندیشمندان و متفکران جهان اسلام» استفاده کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرده که کشور‌های عضو «کمسک»، یک سبد ارزی برای معاملات خود تاسیس کنند.

احمدی‌نژاد در اجلاس کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان کنفرانس اسلامی، اظهار داشته که اندیشه و نظام سرمایه‌داری، به «پایان» رسیده است

به گفته احمدی‌نژاد، با تعریف سبد ارزی بین اعضاء، بخشی از «تبعات منفی» نظام سرمایه‌داری جهانی که از طریق ارزهای حاکم منتقل می‌شود، مهار خواهد شد.

وی همچنین به رهبران شرکت ‌کننده در این اجلاس گفته که «ما می‌توانیم مکمل هم باشیم و قریب به اتفاق نیازهای خود را تامین کنیم.»

این برای چندمین بار طی سال‌های اخیر است که آقای احمدی‌نژاد در مجامع بین‌المللی، از نظام سرمایه‌داری انتقاد می‌کند.

وی، نهم آذرماه سال ۱۳۸۷ در جریان اجلاس سران سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) در ایتالیا از آمادگی ایران برای «طراحی نظام عادلانه اقتصادی» در جهان خبر داده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کاملاً درست می گوید!

و شامل حال خود وی و جمهوری اسلامی نیز می شود!

خوشمان آمد ...

-- پیش‌گو ، Nov 10, 2009 در ساعت 12:15 PM

"احمدی‌نژاد اظهار داشت که نظام سرمایه‌داری، «جنگ، اشغالگری، اختلاف افکنی، توسعه تروریست، تحقیر ملت‌ها و تبعیض در مناسبات بین‌المللی» را برای انسان‌ها به «ارمغان‌» آورده است."

این را هم خیلی درست می گوید و شامل حال خود وی و جمهوری اسلامی نیز می شود!

چه نبوغی! چه استعدادی! حقاً که نظر کرده امام زمانی ای احمدی نژاد جان! حیف امثال تو که نیروهای الهی تان در خدمت به ملتی نمک نشناس و "مشتی خس و خاشاک" هدر می رود! حقاً که بهشت جایگاه تو و رهبر و دیگر دولتمداران این جمهوری است و بقیه حتی لیاقت جهنم را هم ندارند!

امیدوارم همگی تان با هم همین فردا به وقت نماز سحر به سرای باقی و کوثر الله بپیوندید!

الهی آمین!


-- غیب‌گو ، Nov 10, 2009 در ساعت 12:15 PM

مگر نظام مالی حاکم بر ایران چیزی غیر از سرمایه داری است!!
البته نوع خاصی از سرمایه داری که در آن آنکس که نزدیکتر به حکومت باشد بهره اقتصادی بیشتری خواهد برد

-- بدون نام ، Nov 11, 2009 در ساعت 12:15 PM