رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ آبان ۱۳۸۸

آمادگی پلیس برای قطع دست سارقان

سرتیپ اصغر جعفرى، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، از آمادگی این نیرو برای «قطع دست سارقان» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای جعفری گفته که «اجرا نکردن قانون مجازات اسلامى، بزرگ‌ترین منشاء ریشه‌کن نشدن جرائم در کشور است.»

براساس قوانین شرع اسلام، هر فردی که در جامعه اسلامی، مرتکب دزدی شود، باید تعدادی از انگشتان دست یا دست وی از ناحیه مچ قطع شود.

جمهوری اسلامی در ۱۶ دی ماه سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که به حکم مراجع قضایی، دست و پای چهار «شرور» را در استان سیستان و بلوچستان قطع کرده است.


سرتیپ اصغر جعفرى، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی

کسانی که دست و پای آن‌ها قطع شده، متهم به «فساد فی‌الارض از طریق راهبندان مسلحانه، مشارکت در سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی مسلحانه» شده‌ بودند.

جمهوری اسلامی در همین سال، دست‌ها یا پاهای دست‌کم پنج مجرم را قطع کرد.

سوم تیر ماه سال گذشته نیز آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در استان فارس گفته بود: «اگر دست کسانی که در ایران مرتکب دزدی می‌شوند قطع شود، آمار سرقت کاهش خواهد یافت.»

او در عین حال افزوده بود که در صورت اجرای حکم قطع دست در ایران، نهاد‌های حقوق‌بشری در جهان، علیه اسلام «فتنه» به پا خواهند کرد.

سرتیپ جعفری گفته که «اجرا نکردن قانون مجازات اسلامى، بزرگ‌ترین منشاء ریشه‌کن نشدن جرائم در کشور است»

۲۰ بهمن ماه سال گذشته هم داود صالحی، سفیر وقت ایران در اسپانیا، از اجرای حکم اعدام و قطع دست و پای بزهکاران در ایران، دفاع و این اقدام را با «عمل جراحی قطع عضوی از بدن برای جلوگیری از سرایت بیماری به بقیه اعضا» مقایسه کرده بود.

آقای صالحی گفته بود که «مجازات اعدام، برای حفظ سلامت جامعه ضروری است.»

سازمان عفو بین‌الملل، ایران را پس از چین، دومین رکورددار اعدام در سطح جهان می‌داند.

بیش از ۳۰۰ نفر در سال ۱۳۸۶ در ایران محکوم به مرگ شدند که این رقم، ۷۰ درصد بیشتر از سال ۱۳۸۵ بوده است.

سال گذشته نیز ایران مقام دوم اعدام در جهان را از آن خود کرد. سازمان عفو بین‌الملل، آمار اعدام‌های ایران در سال گذشته را ۳۴۶ نفر اعلام کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر دم از این باغ بری می رسد...

-- بدون نام ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

اگر قرار باشد چنين قانوني بدون تبعيض و بطور عام اجرا شود دولت خيلي آسيب ميبيند . همينطوري هم هيئت دولت کارآيي قابل قبولي ندارد وا مصيبتا که اگر تعدادي از وزرا بي دست يا بي انگشت هم بشوند.!! مگر نه اينکه بعضي هاشون به بيت المال دست اندازي ميکنند و با پولهاي اين ملت ثروت اندوزي ميکنند و يا يک تريلي دلار و شمش طلا در ترکيه گير مي افتد که استثنائا مطلع شديم و يا اختراع ديگران و بعضي چيزها را سرقت ميکنند!!؟؟
مگر اينکه طبق روال رايج فقط آفتابه دزدها را چنين کنند. راستي يک چيز ديگه..!! با حذف يارانه ها اگر کساني از نظر مالي دچار بحران شود که قطعا هم بسياري خواهند شد و زن و بچه شان گرسنه بمانند آيا بي تفاوت بايد شاهد گريه و مرگ زن و بچه از گرسنگي و نداشتن پول درمان در موقع مريضي باشند يا اينکه مجبور شود ريسک قطع شدن دست و انگشتانش را به جان بخرند.
عجب اوضاع پيچيده اي شده و بيشتر هم خواهد شد. به به از اين عدالت.

-- حسين پير ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

بدین ترتیب صادق محصولی که به عنوان نامزد وزارت رفاه و تامین اجتماعی معرفی شده
نباید نه دست داشته با شد نه پا

-- Amir ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

پس باید دست و پای همه شما را قطع کرد... چه به روز مردم ایران آورده اید؟؟‌خدا کجاست؟؟؟

-- N ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

مردم هم آماده اند تا دست شما دزدان اموال ملی و اشغالگران ایران زمین را برای همیشه قطع کنند

-- جهانگیر آرشید ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

ای مخ چلیده! ای مرده ی هزار و پانصد ساله! ای قارچ سمی که از تاپاله روئیده ای! ای ابله که فرمان از اهریمن می گیری.تو دست فرزندان ما را می بری که دزدی نکنند؟! بقول خودتان بروند کار بکنندو نان حلال در بیاورند. آخر ابله! با دست بریده، جز گدائی چه کار دیگری از دست این ستم دیدگان، بر می آید.ای مردک گندیده. که به اندازه پشه هم مخ در کله نداری. تو می خواهی همان بکنی که طالبان، فرزند خلف اسلام کرد. جوان ها را در خیابان بنشانی و کاسه گدائی بدستشان بدهی.
ننه

-- نادره ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

وحشی های ادمخوار پرور!
حتما این دستها و پاهای بریده را کباب کنید و به خورد افراد سپاه پاسداران و بسیجی های لباس شخصی بدهید تا انها هارتر ودرنده خو تر شوند! نه فقط برای کشتن هموطنانشان اماده باشند بلکه بعد ازکشتن انها را بین خودشان تقسیم کرده وجسدشان را نشخوار کنند!
موسی

-- بدون نام ، Nov 9, 2009 در ساعت 10:00 AM

حتي خدا هم در قرآنش امر به چنين نفهمي اي نداده. خدا مي گه اگر ديديد قبل از رسيدن شما براي مجازات، ان گنهكاران توبه كرده اند حق نداريد كوچكترين آسيبي به آنها برسانيد و خدا آنها را بخشيده.
شما.... خودتان را از خدا هم بالاتر مي دانيد.....

-- مهيار ، Nov 10, 2009 در ساعت 10:00 AM