رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۷ آبان ۱۳۸۸

تکذیب انتقال بازداشت‌شدگان به «خورین»

سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران گزارش‌ها درباره انتقال برخی بازداشت‌شدگان روز ۱۳ آبان به زندان «خورین» ورامین را تکذیب کرد.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری مهر، آقای سلیمانی گفته که در این زندان، «مجرمان عمومی منطقه» نگهداری می‌شوند.

این مقام مسئول افزوده که در زندان «خورین»، تنها ۴۰ تا ۵۰ زن مجرم نگهداری می‌شوند و هیچ‌یک از زنان بازداشت شده روز ۱۳ آبان، به این زندان منتقل نشده‌اند.

اظهارات سهراب سلیمی دو روز پس از آنکه رسانه‌های نزدک به اصلاح‌طلبان، گزارش‌هایی مبنی بر انتقال برخی بازداشت‌شدگان چهارشنبه گذشته به زندان «خورین» منتشر کردند، ایراد می‌شود.


تظاهرات ۱۳ آبان در تهران(AP)

در جریان مراسم روز ۱۳ آبان، ماموران حکومتی بنابه گفته مقام‌های پلیس، ۱۰۹ تن از معترضان به نتیجه انتخابات را دستگیر کرده‌اند.

تعدادی از این دستگیرشدگان بنابر اعلام مقام‌های قضایی و امنیتی، طی روز‌های اخیر با قرار کفالت آزاد شده‌اند و مابقی در زندان اوین نگهداری می‌شوند.

از زمان آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شده‌اند که کمتر از ۴۰۰ نفر آنها به گفته پلیس در حال حاضر در زندان به سر می‌‌‌برند.

ادامه بازداشت این افراد که گروهی از شخصیت‌های سیاسی و مدنی نیز در میان آنها است، با اعتراض گسترده احزاب اصلاح‌طلب، برخی مراجع تقلید شیعه و نهاد‌های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

سلیمانی افزوده که در زندان «خورین»، تنها ۴۰ تا ۵۰ زن مجرم نگهداری می‌شوند و هیچ‌یک از زنان بازداشت شده روز ۱۳ آبان، به این زندان منتقل نشده‌اند

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز امروز یکشنبه خواستار رسیدگی «دقیق و سریع» به پرونده بازداشت‌شدگان حوادث اخیر شده است.

آقای لاریجانی گفته که نتیجه رسیدگی به این پرونده‌ها باید به اطلاع مردم نیز برسد.

وی با اشاره به عملکرد کمیته سه نفره رسیدگی به حوادث و اغتشاشات بعد از انتخابات نیز اظهار داشته که فلسفه تشکیل این کمیته، رسیدگی «دقیق و تشخیص صحیح و قانونی در خصوص حوادث بعداز انتخابات و نحوه برخورد دستگاه قضایی با این جریانات» است.

کمیته سه نفره قوه قضائیه در آخرین گزارش خود، اظهارات مهدی کروبی مبنی بر تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر را تکذیب کرد.

این کمیته به غیر از این گزارش، تاکنون گزارش دیگری در خصوص حوادث اخیر منتشر نکرده است.

Share/Save/Bookmark