رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ آبان ۱۳۸۸

تاجرنیا، امینی و پولادی از زندان آزاد شدند

خبرگزاری‌ها از آزادی علی تاجرنیا، ابراهیم امینی و فرهاد پولادی از زندان خبر می‌دهند.

خبرگزاری مهر و ایلنا، به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران گزارش کرده‌اند که تاجرنیا و امینی پس از تشکیل دادگاه، با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی است. آقای تاجرنیا ۲۸ خرداد ماه از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.


تاجرنیا

ابراهیم امینی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و از نزدیکان مهدی کروبی است که ۲۱ شهریور ماه در شیراز و در منزلش بازداشت شده بود.

امینی یکی از دو نماینده مهدی کروبی در کمیته پیگیری حقوق بازداشت‌شدگان و آسیب‌دیدگان حوادث بعد از انتخابات، به شمار می‌رفت.

خبرگزاری‌ها همچنین از آزادی فرهاد پولادی خبرنگار خبرگزاری فرانسه که هفته گذشته در جریان مراسم ۱۳ آبان دستگیر شده بود، خبر داده‌اند.


پولادی

داور ميری و محمدتقی رمضان‌زاده كه پنجشنبه شب دو هفته پیش بازداشت شده بودند از دیگر بازداشت‌شدگانی هستند که حکم آزادی آنها به اجرا درآمده است.

براساس این گزارش، پرونده جهانبخش خانجانی از دیگر متهمان زندانی حوادث اخیر نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

اطلاعیه دادستانی تهران همچنین از آزاد شدن ۳۰ نفر از بازداشت‌شدگان مراسم ۱۳ آبان خبر داده است.


امینی

آن‌طور که مقام‌های پلیس ایران اعلام کرده‌اند چهارشنبه گذشته ۱۰۹ نفر در این مراسم بازداشت شده بودند.

مرتضوی الویری، محمد قوچانی، سعید حجاریان، جواد امام و علیرضا بهشتی از مهمترین چهره‌های شناخته شده سیاسی و مدنی هستند که در هفته‌های اخیر با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

در حال حاضر برخی از فعالان سیاسی و مدنی دیگر که در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده‌اند در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark