رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ آبان ۱۳۸۸

درگیری پلیس با خانواده‌های بازداشت‌شدگان

گزارش‌های رسیده از تهران، حاکی از برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی با شماری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در برابر بازداشتگاه وزرا است.

بنا به اخبار رسیده به رادیو زمانه، بیش از ۵۰ نفر از خانواده‌های دستگیرشدگان مراسم۱۳ آبان، از صبح امروز برای پیگیری وضعیت فرزندانشان در برابر بازداشتگاه وزرا تجمع کرده‌اند.

گفته می‌شود تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات روز گذشته تهران، به این بازداشتگاه منتقل شده‌اند.


مادر یکی از بازداشت‌شدگان به رادیو زمانه گفت: «ماموران خانواده‌ها را مورد ضرب ‌و‌ شتم و فحاشی قرار دادند و به برخی از ما گفتند که فعلا به دنبال آزادی فرزندان‌مان نباشیم.»

به برخی از خانواده‌ها نیز اعلام شده که بازداشت‌شدگان عصر امروز، پس از بازجویی آزاد خواهند شد.

به گفته یک شاهد عینی، خانواده‌ها با تجمع در برابر وزرا، مانع از حرکت اتوبوسی که قصد انتقال بازداشت‌شدگان به زندان اوین را داشت، شدند و اعلام کرده‌اند تا زمان آزادی فرزندان‌شان در مقابل بازداشتگاه وزرا خواهند ماند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز می‌گوید که شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته، به بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده‌اند.

بنا به این گزارش، شاهدان عینی عصر روز گذشته از ورود اتوبوس‌ها و ون‌های حامل دستگیرشدگان به زندان اوین خبر داده‌اند.

شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته، به بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده‌اند

در جریان حضور معترضان به نتایج انتخابات در راهپیمایی ۱۳ آبان، شمار زیادی از معترضان به دولت، بازداشت شده‌اند.

نیروهای امنیتی همچنین در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان با حمله به منزل برخی فعالان سیاسی و دانشجویی آنها را بازداشت کردند.

محمد صادقی، حسن اسدی زیدآبادی، نفیسه زارع‌کهن و حجت شریفی از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران(ادوار تحکیم) و محمد هاشمی، دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

کوهزاد اسماعیلی، مسئول شاخه گیلان سازمان دانش‌آموختگان ایران، محسن عموزاده خلیلی، از اعضای ستاد جوانان ۸۸ حامی خاتمی و موسوی و بهنام نیکفر، عضو ستاد جوانان ۸۸ تبریز از دیگر بازداشت شدگان روز گذشته هستند.

برخی خبرها نیز حاکی از بازداشت وحیده مولوی، از فعالان حقوق زنان و علي اسداللهی، فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت در جریان تظاهرات دیروز، است.

روز گذشته، مراسم ۱۳ آبان با حضور موافقان و مخالفان دولت محمود احمدی‌نژاد در تهران و برخی از شهرهای دیگر به تشنج کشیده شد.

گزارش‌ها حاکی از برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، اراک، قزوین، رشت و شهرکرد است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، نیروهای امنیتی در تهران معترضان را با باتوم و گاز اشک‌آور مورد حمله قرار دادند و در برخی مناطق این شهر اقدام به شلیک تیرهوایی کردند.

گفته می‌شود در شیراز و تبریز نیز شماری از معترضان، بازداشت شده‌اند.


Share/Save/Bookmark

مراسم ۱۳ آبان به تشنج کشیده شد

نظرهای خوانندگان

پیشــنهــاد
سلام
رژیم نشان داده که حرف حساب سرش نمی شود و روش مسالمت آمیز مردم را با خشونت و جنایت پاسخ می دهد. رژیم عوامل سرکوب خود را از گوشه و کنار کشور جمع می کند و به جان مردم می اندازد. عناصر سرکوب مزدورند و با رژیم پیوند مالی دارند. پیشنهاد من این است که اهالی هر محله بسیجیان و پاسداران محل خود را تحریم کنند و در هر فرصتی به منافع آنان ضربه بزنند. یک راه مناسب آتش زدن خانه آنها در نیمه شب است تا دیگر به سر و کله مردم باطوم نزنند.

-- بردیا ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

زنده تر شدیم . . هم فریاد ، همراه و رفیق شدیم . .
ما میمانیم ، ما تازه «انقلاب» را آموخته ایم . . .

-- حامد پارسا ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

مرگ بر جمهوری اسلامی. زنده باد جمهوری ایرانی.
پیام من به مردم این است که من چهار بار دیروز کتک خوردم. مادر من دربازداشت است و امیدوارم دست کم او را بدست برادران لبنانی نسپارند! ولی باید بگویم در عین دلشوره و نگرانی بسیار خوشحال هم هستم زیرا در نبرد دیروز رنگ مرگ برحکومت اسلام ناب محمد نشسته بود . و این معجزه ی اسلام ناب محمد و روحانیت شیعه است که ر مدت سیسال توانست این چنین خودشان با دست خودشان، خودشان را نابود کند. مرگ بر روحانیت، مرگ بر حکومت اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی
تهران میدان خراسان

-- تهران میدان خراسان ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

آدم حس می کنه که واقعا علی خامنه ای ولی فقیه جنایتکار در آستانه سقوط قرار دارد که رادیو آخودانه( زمانه ) اقدام به پخش این گزارشها می کنه.
این را نوشتم ببینم آیا تحمل انتقاد را دارید و منتشر خواهید کرد

-- نیما ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

salam bar masoole mohtarame radio zamaneh
sarvare gerami, vaghti shoma az darje pishnahade man be havadarane jonbeshe sabz baraye rahpeymaei mosalematamiz da 13 aban khoddari mifarmaeid,che mafhoomi darad ke pishnahade teroristi va nadoroste aghaye HAMED PARSA enteshar miyabad??aya teroristhaye jenayatkare mojahed,pejak va rigi kam jenayat kardehand?natijeh kare in divangan be koja rasideh ast ke shoma hanooz az anan be soorathaye mokhtalef hemayat mikonid?badtar az hame inke tavagho darid,kasani ra ke shoma va dostanetan diktator va fashist minamid,az zendani kardan,shekanjeh va koshtane shoma be khatere reayate hoghooghe bashar,khodari namayand va ba adamkoshan mesle yek ensan barkhord konand
shoma khoob midanid ke barkhorde ensani dar moghabele motakhalefine siyasi faghat az adamhaye demokrat va ensandoot entezar miravad.leza ebteda khod ba khooye ensani ashna shodeh va az eghdamate fiziki va teror parhiz namaeid va doostane khod ra ham tashvigh be ravabete demokratik va ensani befarmaeid va sepas be adamkoshi va shekanjeh dar iran eteraz farmaeid.ehtemalan shoma ham farhangi shabihe gharbiha va amricaiyan darid va amale zeshte khod ra movajah va amale zeshte digaran ra bad midanid.nokare amrica,rusiye,chin va be tore koli gharb o shargh shodan asan ast,ama ensan boodan va dar khedmate mardome faghir o darmand dar jahan boodan,kare ensanhaye barjaste ast.bande nokare chenin ensanhaei hastam.shoma chetor?aya goman mikonid ke ba hemayat az gharb va nokaranash dar iran choon rafsanjani be ensanha komak mikonid?man moshtaghe khandane javabe shoma sarvare gerami hastam.pirooz bad jonbeshhaye demokratik dar koreh zami,nabood bad tafakore estemari.M

-- mansour piry khanghah ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

خامنه ای لاشه ی مرداری ست که روحی کثیف و جسمی کثیفتر از هزار و چهاصد سال پیش از آن ... که با دختر هشت ساله زنا کرد آمده و او را به تحرک وا می دارد. اما همان آن ... مرده است و هم روح کثیفش به جهنم رفته و هم خامنه ای و فرماندهان سپاه و بسیج و آن دیگران به جهنم خواهند رفت. این سبعیت با فتوای مستقیم امام زمان و نابیش خامنه ای و روحانیت در کلش بر مردم نجیب ایران روا داشته شد. روحانیت نامرد که سر در آخور پول نفت دارد این چنین یاغی شده که دختران و پسران مردم را از یک سو به خاطر آستین کوتاه دستگیر می کند و از دیگر سو در زندانها به آنها هم تجاوز جنسی می کند و هم با باتوم و چوب جارو تجاوز می کند و هم میدهشان بدست برادران حزب الله لبنانی و مجاهدین فلسطین تا آنها هم به فرزندان ما تجاوز کنند! مرگ بر جمهوری اسلامی مرگ بر روحانیت شنیع، مرگ بر فرماندهان پاسداران، مرگ بر فرماندهان بسیج، و زنده باد جمهوری ایرانی.
ملت بزرگ ایران باید در یک هماوردی جدی و مستقیم با اسلام نامرد و ضد ایرانی در بیفتد و آنرا براندازد!

-- ناظر از کرج ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

دوستان عزیز ایرانیان شرافتمند، بیاری دستگیر شدگان بشتابید، اینان بحق می ترسند که به زن و بچه هایشان تجاوز شود، آنها به فرزندان ما به خواهر و مادر ما تجاوزاتی کرده و می کنند که تنها اسلامیون صدر اسلام که حالا ما آنها را معصوم و فلان می نامیم کرده اند! این تجاوزات همه به فتوای ولایت مطلقه ی فقیه بوده است. خواهش می کنم به کلمه مطلق و مطلقیت ایشان توجه لازم را بفرمایید. البته این موضوع بر می گرددبه اصل و اساس اسلام که در آن برده بودن و برده شدن و کنیز شدن و غلام شدن پذیرفته و حتا واجب است. آقای خامنه ای اگر صریحا نمی گوید و رودربایستی می کند در فتوای تجاوز او حرفی نیست زیرا این خمینی بود و این اوست که واژه محاربه با خدا را بکار می برد.اما البته که آیات و روایات بسیاری در مورد اسیر و برده و کنیز و غلام در قرآن آمده و همچنین تا دلتان بخواهد در احادیث هم آمده و هم از نظر تاریخی مسلمانان وقتی به تمدنهای مصر و ایران هند رسیدند در خوردن و آشامیدن آنقدر اصراف کردند که طبق مورخین در سر صفره ترکیدند و مردند و یا آنقدر بزنان و دختران و پسرا ن تجاوز کردند که آنها زیر دست پای مسلمانان له شدند و مردند. اینها حرف سخن تاریخ است. بدبختانه هزار و چهارصد سال است که اسلام با هر کس که شک در اسلامیتش کند، و نا مسلمان باشد به او تجاوز روا می دارد. خوانندگان محترم توجه د اشته باشند که وقتی روحانیت و در راس آنها خمینی و خامنه ای می گوید محاربه با خدا یعنی وقتی این محارب دستگیر می شود طبق قرآن و اسلام هر کاری بر او سزاوار است. و برای سربازان امام عج و فرزندان روح الله و علی خامنه ای چه کاری پر ارجتر از تجاوز. زیرا هم کاری شرعی می کنند، هم انسانی و هم اسلامی و هم ارضای جنسی می شوند. در قرآن آیه ایسوره ۸ انفالآيه های ۲ تا ۱۹: می گوید « من ترس در دل کافران میافکنم تا آنها مرعوب شوند تا شما بتوانید گردنهايشان بزنيد و همه انگشتان و (دست آويزهايشان که شاید مقصود بریدن آلت تناسلی هم باشد) قطع کنيد. اين کيفر کافران برای آنستکه با الله و رسول او در محاربه اندو هر کس با الله و رسول او راه شقاق ومخالفت بیايد باید بترسد که عقاب الله بسيار سخت است. اين عذاب مختصر قتل و اسارت را در نيا بچشید و بدانيد که برای کافران در قيامت عذاب آتش دوزخ مهیاست. ای اهل ايمان هرگاه با تهاجم و تعرض کافران در ميدان کارزار روبرو شويد مبادا از بيم آنها پشت کرده و از جنگ بگريزيد.و آنها که باقی می مانند را اسیر کنید، و به ضعفشان بکاشانید آنها به کنیزی و غلامی بگیرید، از آن پس آنها کشتزار و سرزمین شما هستند، با آنها هر چه می خواهید بکنید.. .» آری امام خمینی و امام خامنه ای با استفاده از قرآن واژه ی محاربه را بکار می برند تا رعب و حشت ایجاد کنند، زیرا اضافه بر قتل و کشتار و ضرب و شتم تجاوز نیز جزو آلات ارعاب است. برای همین هم در ادامه قرآن می گوید النصر فی الرعب. و بریا همین هم وقتی برادران پاسدار و برادران بسیجی و حزالله لبنان و حماس فلسطیم به دختران و پسران ما به بچه های ما تجاوز می کردند آنرا فتح المبین می نامیدند. و فتح المبین یعنی تسخیر سرزمین، و در اسلام یعنی تسخیر تن و پیکر اسیر نیز. برای همین هم در جای دیگری در قرآن آمده است که اسرا کشتزار شما هستند شما می توانید در آنها هر می خواهید بکارید. البته روحانیت مزور همیشه می گوید که مقصود قرآن کاشتن نهال انسانیت است. اما من این ماجرا را بدون شرح رها می کنم. تو خواننده خود قضاوت کن! بسوی بازداشتگاهها بشابید، و فرزندان ایران زمین را نجات دهید.
مرگ بر حکومت اسلامی ،
مرگ بر حزب الله$ چه لبنانی چه ایرانی، چه فلسطینی، مرگ بر بسیج ضد مردمی، مرگ بر سپاه پاسداران ضد بشر!
زنده باد ایران.
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

یک استراتژی برای یک تظاهرات که هر روزی ممکنه برگذار بشه. به شرطی که هماهنگی بشه و همه تبلیغش کنن

الف. صد ها نقطه شهر مشخص بشه که هر کدوم با هم مقداری فاصله داشته باشن هر کسی ساعت مثلا ۱۰ صبح خودش رو به نزدیکترین نقطه از این نقاط برسونه.

ب. بعد هر وقت مردم به اندازه کافی در یه نقطه جمع شدن، با هم ، مثل جویبار، از طرف مسیر های مشخص به خیابونهای دیگری برسونن که جویبار های دیگه هم بهشون می پیونده تا رود ها تشکیل بشن.

ج. مقصد هم باید نه یک نقطه، مثل میدان فلان و بهمان، بله یک مسیر طولانی شرقی غربی، مثل مسیر راهپیمایی روز ۲۵ خرداد باشه. (این برنامه برای تکرار راهپیمایی این روزه و میشه اصلا اعلام کرد هدف آوردن میلیونی مردم به خیابون ها در یک اقدام منسجمه).

د. تشکیل زنجیر های انسانی و همراه آوردن وسایلی مثل کلاه خود (کلاه موتورسوار ها)‌ و سپر الزامی است. از آوردن وسایل خشونت آمیز یا نقشه های کوکتل مولوتفی و هسته مقاومتی بپرهیزید. اصلا فکرشم نکنید. جنگ داخلی که نمی خواهیم، حتی اگر طرف مقابل تنش بخوارد.

اگر به این روش عمل شود، احتمال موفقیت بالاتر می رود، به این علت که یا ۱. حکومت باید نیروهای خود را در سطح شهر پخش کند تا مانع تشکیل هسته های اولیه گردد که همین باعث می شود هسته های اولیه موانع کمتری برای تشکیل شدن داشته باشند. (حتی اگر ۳۰ در صد این هسته ها تشکیل شود
موفقیت بزرگی است) ۲. یا حکومت نیروهای خود را برای سد کردن مسیر ها (که جویبار ها به رود ها نپیوندند)‌متمرکز می کند که آنوقت همه هسته ها-جویبار ها تشکیل می شوند. در این صورت اگر با دیسیپلین و با همراه بردن سپر و کلاه خود عمل کنند رد شدن از موانع بعدی غیر ممکن نخواهد بود.

جویبار که تشکیل شد، می توان مسیر را هم عوض کرد تا نیروهای سرکوب راحتی الامکان) دور زد. مهم اینه که افراد یه هسته با هم بمونن تا تنهایی کتک نخورن. مهم اینه که نقطه های بهم پیوستن جویبار ها به رود ها توسط یه مرکز واحد مشخص بشه. مثلا شما از میدونگاه الف محلتون شروع کردی، در مرحله بعد برو به چهار راه ب (از هر راهی ولی با همراهی هسته ای که توی میدونگاه تشکیل دادین نه جدا جدا).

به هر حال، تز اصلی اینست:‌راهپیمایی را از کوچه و محله خودتون در "دسته" های بزرگ شروع کنید. (گفتم دسته یاد تاسوعا عاشورا هم افتادم!!! بی ربط هم نیست.)

رسانه‌ شمایید، محل تجمع خانه، کوچه و محله شماست.

(آگر همه فامیل سبزتون اول جمع بشن خونه شما هم خوبه چون یه هویی ۲۰ سی نفر رو می برید تو کوچه).

-- بدون نام ، Nov 5, 2009 در ساعت 09:09 AM

bedinvasile az masole radio zamane tashakor mikonam ke ba darje nazarat naghese bande javabe mara dadand.omidvaram dar ayandeh ham nazarate afrade movafegh va mokhalefe MATALEBEI ke dar sayte radio zamaneh enteshar miyabad bitarafane darj gardad.hamkarihaye ejtemaei,siyasiva matboati faghat ba etmade motaghabel emkanpazir ast.M

-- mansour piry khanghah ، Nov 6, 2009 در ساعت 09:09 AM

viva Iran

-- بدون نام ، Nov 6, 2009 در ساعت 09:09 AM