رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ آبان ۱۳۸۸

هشدار درباره حمله به سفارتخانه‌ها در تهران

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد که کسانی به بهانه مبارزه با قدرت‌های خارجی، قصد دارند روز ۱۳ آبان به برخی سفارتخانه‌ها حمله کنند.

در این اطلاعیه که خطاب به مردم ایران صادر شده، آمده که هدف از حمله به سفارتخانه‌ها و منسوب کردن آن به «طرفداران جنبش سبز»، بسترسازی برای «سوءاستفاده و سرکوب» این جنبش است.

سازمان مجاهدین از «همه طرفداران جنبش اصلاح‌طلبانه ملت ایران» خواسته که در برابر چنین «توطئه‌ای» هوشیار باشند و در «دام» آن نیفتند.


آن‌طور که در اطلاعیه این سازمان‌ آمده است: «اعمال هرگونه خشونت، از جمله تعرض به سفارتخانه‌های خارجی، مغایر با اهداف و مشی جنبش سبز ملت ایران است.»

این اطلاعیه، «طراحان و محرکان و عوامل این‌گونه عملیات» را از وابستگان به «سلطه و استبداد» دانسته است.

سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۳ آبان اعلام کرده که دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی با شرکت در مراسم این روز، علیه «حاکمان بی‌کفایت، مستبد و تائید‌گر جنایت»، فریاد «آزادی‌خواهی» بلند خواهند کرد.

در اطلاعیه سازمان مجاهدین، آمده که هدف از حمله به سفارتخانه‌ها و منسوب کردن آن به «طرفداران جنبش سبز»، بسترسازی برای «سوءاستفاده و سرکوب» این جنبش است

ادوار تحکیم وحدت در اطلاعیه خود، ۱۳ آبان را روز «جشن مقاومت علیه استبداد و استکبار داخلی» دانسته است.

در این اطلاعیه همچنین به «دولت کودتایی و حامیان کوچک و بزرگ‌اش» توصیه شده که به جای «تهدید، ارعاب و پریشان‌گویی، با دیدگانی گشاده، نمایش اراده ملتی مظلوم که نمی‌خواهد از حق و رای خویش بگذرد را تماشا کرده و سر تعظیم فرود آورند.»

در مراسم روز ۱۳ آبان امسال، بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات و مخالفان دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که شرکت خواهند داشت.

در اطلاعیه ادوار به «دولت کودتایی و حامیان کوچک و بزرگ‌اش» توصیه شده که به جای «تهدید، ارعاب و پریشان‌گویی، با دیدگانی گشاده، نمایش اراده ملتی مظلوم که نمی‌خواهد از حق و رای خویش بگذرد را تماشا کرده و سر تعظیم فرود آورند»

میرحسین موسوی، مهدی کروبی، مجمع روحانیون مبارز و برخی احزاب اصلاح‌طلب با انتشار اطلاعیه‌هایی از معترضان خواسته‌اند که در مراسم اسن روز شرکت کنند.

در مقابل، بسیاری از احزاب و جریان‌های محافظه‌کار و نهاد‌های دولتی نیز با انتشار بیانیه‌هایی از مردم دعوت کرده‌اند که با شرکت در این مراسم تنها علیه «آمریکا» شعار بدهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در اطلاعیه‌ای که روز گذشته منتشر شده، اعلام کرده که راهپیمایی ۱۳ آبان «باید فقط به نقطه مقابل سفارت سابق آمریکا محدود» باشد.

در اطلاعیه این نیرو آمده که «براساس هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی، تنها راهپیمایی در مقابل لانه جاسوسی آمریکا دارای مجوز قانونی است و هر گونه تجمع و راهپیمایی دیگر ممنوع است.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده که «نیروی انتظامی با افراد و گروه‌هایی که قصد ایجاد ناآرامی و بی‌نظمی و رفتار غیرقانونی داشته باشند، براساس وظیفه قانونی خود با قاطعیت برخورد خواهد کرد.»

Share/Save/Bookmark