رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ شهریور ۱۳۸۸

درگیری‌های خیابانی در مناطق مرکزی تهران

در حالی که دهها هزار نفر از مخالفان حکومت از ساعاتی پیش به تظاهرات در خیابانهای مرکزی تهران پرداخته‌اند، گزارش‌ها حاکی از بروز درگیری در برخی مناطق بین معترضان و موافقان دولت به همراهی نیروهای پلیس است.

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داده است که میان تظاهرات‌کنندگان و موافقان دولت و پلیس در میدان ولی عصر درگیریهایی رخ داده است.


خبرگزاریها از حضور دهها هزار تن از مخالفان در تظاهرات امروز خبر داده اند (عکس از AFP)

در همین حال رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی از ضرب و شتم معترضان و بازداشت حداقل ده نفر از آنها خبر داده است.

ساعتی پیش یک شاهد عینی نیز که در میدان آزادی تهران حضور داشت به زمانه گفته بود که هزاران نفر از مردم در این میدان تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی سر می‌دهند.

بنا به برخی گزارشها سید‌محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز پیش از ظهر امروز به جمع مخالفان دولت در راهپیمایی پیوسته بود اما با حمله گروهی از لباس شخصی ها ناچار به ترک محل شد.

برخی گزارشها نیز حاکی است که تظاهرات مخالفان در نزدیکی دانشگاه تهران ادامه دارد و درگیریهایی نیز در این منطقه رخ داده است، بنابر این گزارشها پلیس کلیه راههای منتهی به محل برگزاری نماز جمعه را مسدود کرده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسلامی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز بود که به نوشته ایرنا از "تحرکات مذبوحانه" مخالفان دولت خود در نیویورک برای ابراز مخالفت با حضور وی در مجمع عمومی سازمان ملل سخن رانده است.


برخی گزارشها حاکی از حمله به خاتمی در راهپیمایی امروز بود (عکس از پارلمان نیوز)

ایرنا همچنین از "اعتراض گسترده مردم به حضور خاتمی، موسوی و کروبی" خبر داده و نوشته است حضور این افراد با "خشم مردم" روبرو شده است.

منابع خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان پیش‌تر گزارش داده بودند گروهی قصد حمله به خاتمی با چاقو را داشتند ولی وی سرانجام موفق به ترک محل شد.

گزارشها از تهران حاکی است مخالفان دولت که برخی خبرگزاریها تعداد آنها را دهها هزار نفر ذکر کرده‌اند همچنان مشغول تظاهرات ضد‌حکومتی هستند، گزارشهایی از سایر شهرها از جمله شیراز، اصفهان و قم نیز مبنی بر تظاهرات مخالفان منتشر شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
مخالفان دولت راهپیمایی خود را آغاز کردند

نظرهای خوانندگان

خبرگزاری دولتی ایران همچنین از تجمع معترضان در خیابان ولی عصر مقابل دفتر این خبرگزاری و شعار دادن آنها علیه این سازمان و رئیس آن جعفر بهداد که اخیرا به نوه امامم توهین نموده خبر داده است.

-- بدون نام ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

سکوت ام از ترس نیست نجابت در سکوت ام نیست سکوت ام اعتراضم نجابت ام چاشنی انفجارش بود و دیگر سکوتی در کار نخواهد بود ونجابت بیشتر
از هر زمان دیگر فراوان خواهد بود.خا منه ای امروز قدرت اراده مردم را بیشتر از هر زمان دیگر فهمیذ وبرایش مسلم شد که این مردم دیگر تا محقق شدن خواسته هایش ارام نخواهد نشست.درود برمردم ازادیخواه ایران

-- Hamid ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

زنده باد مردم آزاده ايران

-- بدون نام ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

تظاهرات کرمانشاه در روز سبز-قدس سابق-به خشونت کشیده شد. نیرو های خود فروخته بسیج و سپاه در خیابان دبیر اعظم با حمله به مردم نهایتا 5 نفر را دستگیر کردند. مردم مقاومت کردند و تعدادی از دستگیر شدگان را رها کردند ولی متاسفانه 5 نفر از جمله دو زن دستگیر شدند.

-- کیارش ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

این مایه ننگ وشرم است که رژیم این چنین با تظاهرات ارام مردم بر خورد می کند.

امیر

-- امیر ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

ای کاش من میان شما بودم، همه تان زنده باشید, سبز باشید. دستتان را می‌‌فشارم.

-- ایرانی‌ خارج از کشور که همه چیز را دنبال می‌‌کند. ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

آفرین!
آفرین به این هموطنان بی باکم!
امیدوارم هرچه زودتر از شر این حکومت مدعی دین که دین را هم بدنام کرده خلاص شویم.
درود به شما و همه هموطنان بیدارم

-- طلبه ای از قم ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

ایرنا تبدیل به وبلاگی شده كه بر علیه تاریخ نظام سخن پراكنی، پرونده سازی و خبر سازی می كند و دولت كنونی و طیف حاكم را چنان حمایت می كند كه گویی هیچ اشكالی در آن وجود ندارد و فرزندان معصومند و انتقاد از این طیف را مخالفت و دشمنی جلوه داده و بسیاری ...

-- ایرنا تبدیل به وبلاگی شده كه بر علیه تاریخ نظام سخن پرا ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

این یکی شوخی شوخی امر بهش مشتبه شده دولت داره! به این می گن رییس جمهور به ضرب چافو!

-- غیور ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

حرکات مذبوحانه تو و رهبرت برای نجات نظام زالو صفت خود باعث امیدواری هرچه بشتر مردم دلیر ایران شده که دیدیم چه غیورانه در روز ایران در سراسر کشور انزجار خود را از شما ترسوهای دروغگو ابراز کردند و پیغام قیام ملی را بگوشهای سنگینتان رساندند. ازاین پس تقلای بیشتر شما پدروپسر یعنی فرو رفتن سریع ترتان در باتلاق تاریخ.

-- امید برانداز ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

مي آيد
مي آيد
مثل بهار از همه سو مي آيد
ديوار يا سيم خاردار نمي داند
از پاي و پويه باز نمي ماند. . .


درود بر شرف اين مردم

-- علي ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:20 PM

لطفا عكسهايي را بگذاريد كه چهره معترضان در آن مشخص نباشد. يا قسمتهاييش را انتخاب كنيد كه باز چهره ها معلوم نيست. چون از روي عكس و فيلمها معترضان را مي گيرند. بعد از تظاهرات تا به حال سراغ چند نفر رفتند كه تصويرشون در فيلمها و عكسها بوده. مطب خانم دكتري را فرداي اولين تظاهرات بعد از انتخابات بستند و خودش را هم گرفتند. همينطور چند نفر ديگر را.

-- ستاره ، Sep 19, 2009 در ساعت 05:20 PM