رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ تیر ۱۳۸۸

احمدی‌نژاد: رحیم مشایی برکنار نمی‌شود

محمود احمدی‌نژاد در حالی که انتقاد‌ها از وی به علت انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به معاون اولی خود افزایش یافته است، اعلام کرد که آقای مشائی همچنان در این سمت باقی خواهد ماند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد گفت که «رحيم مشایی از وفاداران به انقلاب اسلامی و فردی ولايی، ساده‌زيست و خدمتگزار مردم» است و در سمت معاون اولی «به کار خود» ادامه خواهد داد.

پیش‌تر دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد گفته بود که وی در انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول خود «تجدید‌نظر» نخواهد کرد.

رحیم‌مشایی، پنجشنبه هفته گذشته از سوی احمدی‌نژاد به عنوان معاون اول در کابینه دهم معرفی شد.


بسیاری از جریان‌های محافظه‌کار، با انتقاد از چنین انتصابی، خواستار تجدید‌نظر وی در این‌باره شده‌اند.

برخی رسانه‌های نزدیک به دولت و مجلس ایران به نقل منابع آگاه، از استعفای رحیم‌مشایی از پست معاونت اولی خبر داده‌اند که از سوی وی تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، مجتبی ثمره هاشمی در یک مصاحبه تلویزیونی با دفاع از انتصاب آقای مشایی گفت که در این تصمیم احمدی‌نژاد، «هیچ تجدیدنظری» صورت نخواهد گرفت.

آقای ثمره‌هاشمی افزود که رحیم‌مشایی می‌تواند در پست معاونت اولی «موفق‌تر» باشد.

وی اظهار داشت که در انتخابات «مردم به رئیس جمهور رای داده‌اند و اعتماد کرده‌اند و رئیس جمهور هم به آقای مشایی اعتماد دارند.»

محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: «حذف رحیم‌مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رئیس‌ جمهور، تصمیم استراتژیک نظام است»

دستیار ارشد احمدی‌نژاد در عین حال گفت که دلیل روشن و قاطعی که مانع از انتصاب مشایی به این سمت شود، تاکنون ندیده است.

به گفته ثمره‌هاشمی «این‌قدر مخالفت‌ها منطبق بر حجت‌ها و دلائل روشن نیست که موجب تجدیدنظر در انتصاب شود.»

اظهارات این مقام نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در حالی ایراد می‌شود که محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز سه‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفته است: «حذف رحیم‌مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رئیس‌ جمهور، تصمیم استراتژیک نظام است.»

آقای ابوترابی افزوده که نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر برکناری اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت «کتبی» به احمدی‌نژاد ابلاغ شده است.

این نماینده مجلس خواست که «بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور» اعلام شود.

دفاع رحیم‌مشایی از اقداماتش
اسفندیار رحیم‌مشایی که کمتر از یک هفته است به سمت معاون اولی احمدی‌نژاد منصوب شده، تمام «اتهام‌ها و انتقاد‌هایی» که طی چهار سال گذشته متوجه‌اش شده را «مقاصدی سیاسی» به منظور «تخریب» دولت ارزیابی کرد.

وی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری دولتی ایرنا، با دفاع از عملکرد خود در چهار سال اخیر، منتقدان خود را جناح‌ها، گروه‌ها و احزابی دانست که «دولت را بر نمی‌تابند.»

مشایی، تمام «اتهام‌ها و انتقاد‌هایی» که طی چهار سال گذشته متوجه‌اش شده را «مقاصدی سیاسی» به منظور «تخریب» دولت ارزیابی کرد

به گفته آقای رحیم‌مشائی از آنجا که دولت احمدی‌نژاد، دولتی «حزبی» نیست، جریان‌های سیاسی قصد دارند «وجهه رئیس جمهوری را تخریب» کنند.

معاون اول احمدی‌نژاد در بخش‌های دیگری از سخنان خود از «هوش، جسارت، شجاعت، استعداد، سرعت عمل» محمود احمدی‌نژاد تمجید کرده و گفت: «ما در طول دوران بعد از انقلاب، هیچ‌وقت در مدیریت اجرایی کشور، هیچ‌کس را تا این پایه کارشناس، دقیق و آگاه به مسائل نداشتیم.»

مشایی در کابینه نهم، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که اظهاراتش درباره دوستی دو ملت ایران و اسرائیل، منجر به بروز اعتراض‌های گسترده‌ای شد و بسیاری از محافظه‌کاران و مراجه تقلید خواستار برکناری وی شدند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تهدید احمدی‌نژاد از سوی بسیج دانشجویی

نظرهای خوانندگان

در یکی از روزهای بهار سال 1331 از آقای بروجردی سوال میشود چرا این افراد را که خواهان حکومت اسلامی هستند، نپذیرفتید؟ ایشان
جواب می‌گویند: این آقایان می‌خواهند شاه را بردارند ولی امثال شما را به جای
او بگذارند. میپرسند مگر چه اشکالی دارد؟ آیت‌الله بروجردی در جواب
می‌گویند، اشکال
بزرگ این امر در این جا است که شاه با اسلحه توپ و تفنگ به جان مردم می‌افتد،
با این اسلحه می‌شود مقابله کرد ولی اگر شما به جای او نشستید، اسلحه شما ایمان
و عقاید مردم است که به جان مردم می‌اندازید. با این اسلحه نمی‌توان به راحتی
مقابله کرد و لذا دین و ایمان مردم به بازی گرفته می‌شود
از کتاب خاطرات سیدصادق طباطبایی

-- بدون نام ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

دکتر محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور منتخب 140% ايرانيان: "برگزاری آزادترين، پرشورترين، و بی نظيرترين انتخابات و برگزيدن راه پر افتخار انقلاب اسلامی نويدبخش آينده‌ای روشن برای ملت ايران و بشريت است." آقای دکتر بنده ام می خواستم بگم: چند هفته پيش يه چندتا باتوم تو وسط سرمون خورد که يه مقدار اون آينده ای که شما ترسيم کردید رو، يه نموره تيره و تار کرده!!! البته من از بقيه بشريت خبری ندارم!! نظر شما چيه؟

-- بدون نام ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

نوش جانتان تقبلل الله گویا ضربه اثر کرده وشما را به پرت وپلا گویی انداخته عزیز دل برادر راست حسینی خودتم فهمیدی چی گفتی این طوری میخواید انقلاب مخملی راه بندازید؟

-- ali ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

اصلا به ما چه مربوط که ... خلاصه تونست مشائی رو به عنوان معاون اول خودش منصوب کنه یا نه؟ مگه ما به ریاست جمهوری قبولش داریم؟ که حالا دنبال این هستیم که ببینیم نوچه هاش کیا هستن؟ جدی در مورد تحریم اخبار دولت و این جور مزخرفاتی که هیچ ربطی به ملت ایران نداره فکر کنیم

-- وریا نیکدین ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

جنگ زرگری

-- فرزاد ، Jul 22, 2009 در ساعت 04:00 PM