رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۷

«مردی که خودسوزی کرده، زنده است»

مردی که در هفته جاری اقدام به خودسوزی مقابل مجلس کرد، زنده است و هیچ‌گونه اعتیادی ندارد.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه به نقل از بازپرس جنایی اعتیاد گزارش کرد که این مرد برخلاف گزارش‌های اولیه زنده است و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.

رسانه‌ها در هفته جاری گزارش کرده‌ بودند که مردی میانسال مقابل ساختمان مجلس اقدام به آتش زدن خود کرد که بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.

یک روز پس این حادثه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش‌ها مبنی بر این‌که این مرد از مجروحان جنگ ایران و عراق است را رد کرد و گفت که وی «معتاد» بوده است.

اظهارات آقای لاریجانی در همان روز با واکنش برخی نمایندگان مجلس مواجه شد.

«این فرد در سال‌جاری دو بار به مسئولان مجلس مراجعه کرده و در هر بار مراجعه، تنها خواسته وی اشتغال به کار بوده است»

محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه در مجلس در اعتراض به این اظهارات آقای لاریجانی، گفت که این سخنان باعث «ریخته شدن آبروی یک شهروند» شده است.

با گذشت چند روز از این حادثه، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران با رد هرگونه اعتیاد این مرد، اعلام کرد که وی زنده است و هم‌اکنون در بیمارستان شهید مطهری بستری است.

به گفته این بازپرس، این فرد در سال‌جاری دو بار به مسئولان مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده و در هر بار مراجعه، تنها خواسته وی اشتغال به کار بوده است.

خبر خودسوزی این مرد، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی ایران داشت.

دهم بهمن ماه سال‌جاری نیز یکی از بازماندگان زلزله بم در اعتراض به بی‌توجهی دولت، خود را مقابل نهاد ریاست جمهوری به آتش کشید.

Share

نظرهای خوانندگان

توجه این "مقامات" اسلامی این‌قدر شدید جلب منافع عرب‌ها است که اصلاً ایرانیان و مشکلات آن‌ها برای این گروه اولویتی ندارد.

-- ایرانی ، Feb 17, 2009 در ساعت 02:15 PM

کجایند آن کسانی که هرلحظه دم از شهید وجانباز می زدنند.کجایند آنهائی که فقط چفییه برگردن آویزان می کردنند ؟حالا چرا نمی گویند قیام کن برادر حسینت را کشتنند؟کجایند الله کرم ها...؟چرا حالا کسی نیست از این جانباز بیچاره وبدبخت دفاع بکنند؟کجاست این بنیاد شهید واین همه دستگاه موازی ...؟کجاست آقای باقرزاده که دستور حمله به باغ سفارت انگلیس راصادر می کرد.؟کجاست مدافعین دروغین این قشر بی کس وتنها..؟؟؟؟؟؟

-- شهدا وجانبازان فلسطین عشق است .جانبازان ایرانی معتادنن ، Feb 17, 2009 در ساعت 02:15 PM

این ولی امر مسلمین جهان چرا ساکت است؟آیا فکر میکنید در حکومت علی وضع بهتر از این بوده است؟

-- پارسا ، Feb 18, 2009 در ساعت 02:15 PM