رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۷

سفر صدراعظم سابق آلمان به ایران

گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان برای مذاکره درباره برنامه اتمی ایران به تهران سفر می‌کند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، به نقل از رسانه‌های آلمان گزارش کرده است که این سفر با دولت جدید آمریکا هماهنگ شده است.

آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند این سفر ماه آینده میلادی انجام می‌شود و وزارت خارجه آلمان نیز از این ماموریت استقبال کرده است.

خبرگزای آلمان نیز در گزارشی اعلام کرده است که در این سفر، آقای شرودر در تهران با برخی از مقام‌های بلند‌پایه ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وب‌سایت آینده هم امروز یکشنبه در خبری مدعی شده است که آقای شرودر حامل پیام باراک اوباما رئیس جمهوری جدید آمریکا برای مقام‌های جمهوری اسلامی است.

این وب‌سایت نوشته است که در سفر آقای شرودر، هربرت وینزو ویتس سفیر آلمان در ایران وی را همراهی می‌کند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، به نقل از رسانه‌های آلمان گزارش کرده است که این سفر با دولت جدید آمریکا هماهنگ شده است

آن‌طور که سایت آینده نیوز خبر داده است، دو نامزد بالقوه محافظه‌کاران در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران نیز قصد دارند با وی دیدار داشته باشند.
نام این دو نامزد بالقوه اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، در این سفر آقای شرودر در یک همایش پزشکی نیز شرکت خواهد کرد.

مقام‌های رسمی دو کشور، هنوز گزارش‌ها مبنی بر سفر آقای شرودر به تهران را تائید نکرده‌اند.

احتمال می‌رود فردا (دوشنبه) حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در این خصوص اظهارنظر کند.

پیش‌تر اعلام شده بود که گروهی از نمایندگان پارلمان آلمان به منظور دیداری پنج روزه با برخی نمایندگان ایران به تهران سفر خواهند کرد که این سفر تاکنون انجام نشده است.

روابط دیپلماتیک ایران و آلمان در سال‌های اخیر بر سر موضوع فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تا حدودی به سردی گراییده است.

آلمان که یکی از اعضای گروه پنج به‌علاوه یک در مذاکرات هسته‌ای با ایران است، خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران شده که این درخواست تاکنون مورد پذیرش مقام‌های جمهوری اسلامی قرار نگرفته است.

Share
در همین رابطه:
لغو سفر هیئت پارلمانی آلمان به ایران

نظرهای خوانندگان

به هر حال اقای شرودر اقوامی هم در ایران دارند که برای دیدن انها هم که شده میتوانند به ایران سفر کنند . فراموش نکنیم که همسر اقای شرودر ایرانی تبار است .

-- شقایق ، Jan 25, 2009 در ساعت 07:00 PM

ba salam,,
hamsare shröder almani hastan,,uni ke shoma madde nazaretune vazire omure khareje alman bud ke doste dokhtaresh iranie()

-- farzin ، Jan 26, 2009 در ساعت 07:00 PM