رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۷

احضار کاردار ایران در جمهوری چک

جمهوری چک با احضار کاردار ایران، از جمهوری اسلامی خواست که به «تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد.»

جمهوری چک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتراض این اتحادیه مبنی بر «نقض حقوق‌بشر» در ایران را به اطلاع کاردار جمهوری اسلامی رسانده است.

مقام‌های وزارت خارجه چک به کاردار ایران گفته‌اند که به موارد نقض حقوق بشر در ایران، از جمله «آزار و اذیت شیرین عبادی و ادامه تعقیب فعالان کمپین یک میلیون امضا» معترض هستند.

جمهوری چک پیش‌تر با صدور اطلاعیه‌ای نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرده بود.

جمهوری چک از ایران خواسته است به «آزار و اذیت شیرین عبادی و ادامه تعقیب فعالان کمپین یک میلیون امضا» پایان دهد

ایران نیز هفته گذشته، با احضار کاردار کانادا و جمهوری چک مراتب اعتراض خود نسبت به مواضع کانادا و اتحادیه اروپا در قبال خشونت‌های غزه را به آنها ابلاغ کرده بود.

اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر بارها از ایران خواسته است که به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد. تهران این درخواست‌ها را سیاسی و تلاشی در جهت مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی در جهان ارزیابی کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی هم در سال‌های اخیر، بارها با احضار سفرا و کاردارهای کشور‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که نگران نقض حقوق بشر در اروپا هستند.

میان ایران و فرانسه که ریاست سابق اتحادیه اروپا را بر عهده داشت، بارها سفرای دو کشور به وزارت خارجه کشور‌ مقابل احضار و مراتب نگرانی متقابل از نقض حقوق بشر به اطلاع آنها رسیده بود.

Share
در همین رابطه:
کاردار چک به وزارت خارجه ایران احضار شد

نظرهای خوانندگان


...ایران واقعا کشور بزرگی است واستحقاق افراد بزرگی را برای دفاع از آن دارد.افرادی که با پارتی بازی ویک تفکر خاص برحسب نان قرض دادن به همدیگر انتصاب می شوند هرگز نماینده ملت ایران نخو اهند بود واین افراد فقط خودشان وموقعیت وپست ومقامشان را می بینند .آری شعار دادن خیلی خوب وراحت است .. این آقای کاردار کدام قدم مثبت را برای کشور وایرانیان برداشته است برداشته است علیرغم این همه هزینه که برگردن کشور متحمل شده از پول بیت الامال ومردم بیچاره خرج های آنچنانی وبریز وبپاش های آنچنانی می کنند.درحالی که درایران مدرسه وکلاس درس وهزینه آموزش نداریم ایشان از جیب این ملت خرج افراد پیر وناتوان و خارجیها می کنند تا فارسی یاد بگیرند تاشاید بتوانند آنهارا بازور التماس بعنوان توریست بفرستند به ایران ودر ایران هم کتک بخورند واز ایرا وایرانی هم بدبین شوند فقط وفقط بخاطر بلند پروازی وآینده خود وخودنمائی این کارها را می کنند.وگر نه تاکنون یک قدم مثبت برای ما دانشجویان وایرانیان کار نکردند..ملت خوب می دانند که اینها فقط بدنبال جیب خودشان هستند. یک ایرانی ایران دوست که بیش از بیست سال است که در پراگ زندگی می کنم ما هیچ خیری از اینها ندیدیم.


-- افراد کوچک وکوتوله نماینده ایران نیستند؟ ، Jan 24, 2009 در ساعت 02:00 PM