رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۷

احضار کاردار کانادا به وزارت خارجه ایران

وزارت خارجه ایران با احضار کاردار کانادا مراتب اعتراض شدید مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به مواضع اوتاوا در خصوص خشونت‌های غزه را به وی ابلاغ کرد.

احضار جیمز کریک پس از آن‌که کانادا در نشست ویژه شورای حقوق بشر به قطعنامه محکومیت حملات اسرائیل به غزه رای منفی داد، صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وزارت خارجه ایران به آقای کریک یادآورد شده است که «رای منفی کانادا به این قطعنامه به مفهوم نادیده انگاشتن فجایع انسانی غزه از جمله جنایات اسرائیل در کشتار کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی» است.

آن‌طور که این خبرگزاری گزارش کرده، به کاردار کانادا در مورد «برخورد دوگانه و گزینشی» این کشور در مسایل حقوق بشری نیز گوشزد‌هایی شده است.

روابط ایران و کانادا پس از مرگ زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی در زندان اوین به سردی گرائیده است.

احضار کاردار کانادا پس از آن‌که این کشور به قطعنامه محکومیت حملات اسرائیل به غزه رای منفی داد، صورت می‌گیرد

زهرا کاظمی در دوم تیر ماه ١٣٨٢ در حین عکسبرداری از تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین بازداشت شده بود و آن‌طور که مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند، بر اثر «ضربه مغزی» در زندان اوین و پس از انتقال به بیمارستان بقیة‌الله تهران جان خود را از دست داد.

کانادا آذر ماه سال‌جاری در مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای به تصویب رساند که در آن از نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی شده بود.

این قطعنامه با ۶۹ رای موافق و ۵۴ رای مخالف به تائید اعضا رسیده و در آن، از نقض حقوق بشر در ایران به شدت ابراز نگرانی شد.

در این قطعنامه، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده است که برای سفر و تحقیق و تفحص گزارشگران ویژه سازمان ملل به ایران همکاری کنند.

«جشن دانشجویی درباره غزه»
در پیوند با تحولات جنگ در غزه که ۲۲ روز به طول انجامید، دانشجویان بسیجی با تجمع در دانشگاه تهران «پیروزی مردم غزه» را جشن گرفتند.

این جشن با حضور صد‌ها تن از دانشجویان بسیجی و با حضور سفرای کشورهای ونزوئلا، قطر، سوریه و بولیوی و برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی برگزار شد.

قرار بود محمود احمدی‌نژاد نیز در این جشن شرکت کند که به گفته یکی از مشاورانش، به علت بیماری نتوانست در این مراسم حضور یابد.

در این مراسم، از مواضع کشورهای بولیوی و موریتانی در قبال اسرائیل تقدیر شد

در این مراسم، با اهداء لوح سپاس به سفرای کشورهای ونزوئلا، قطر و سوریه و همچنین کشورهای بولیوی و موریتانی از مواضع این کشور‌ها در قبال اسرائیل تقدیر شد.

در پایان این مراسم نیز قطعنامه‌ای هشت ماده‌ای که در اعتراض به مواضع برخی رهبران جهان عرب بود صادر شد.

Share
در همین رابطه:
نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در ایران
محکومیت ایران در کمیته حقوق بشر سازمان ملل

نظرهای خوانندگان

واقعا که اینها باید از رادیو زمانه هم تقدیر میکردن که این روزها شده رادیو فلسطین

-- غیره عرب ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:45 PM

هرچي كه به مذاق خارجيها خوش نيايد سراغ حقوق بشر ميروند.حقوق بشر در خود امريكا كجاست ؟ ما مسلمانان حقوق بشر را مطابق با دين مبينيم و مهم نيست كه خارجيها چه فكر ميكنند خواست اكثريت زياد ما ايرانيها اجراي احكام اسلام است و چند ايراني اندك كه خواهان قوانين خارجيها هستند مهم نيست چي فكر ميكنند . مهم اكثريت است.

-- وحيد ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:45 PM

اينها چه كاره اند كه لوح تقدير مي دهند؟ راستي براي "پيروزي" حماس؟!

-- علي ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:45 PM

بنظرم اسم این رادیو را باید رادیو زمانه حماس گذاشت

-- مسعود ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:45 PM

آنچه مورد نكوهش است ظلم است وظلم ازناحيه هركسي كه صورت بگيرد محكوم است .ودفاع از مظلوم هم ارناحيه هركس صورت گيرد مطلوب وپسنديده است اماانچه مورد سئوال است اين اعتراض ازناحيه كشوري صورت ميگيرد كه خوددرايران ناقض حقوق بشراست وچگونه آزادي رابراي ملتهاي ديگر ميخواهددرحالي كه ملت خودراازتمامي آزادي مشروع بازداشته حتي ازحق انتخاب محرومند

-- ابراهيم ملكي ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:45 PM

از مواضع بی‌طرفانه ی زمانه در این قضیه سپاسگزارم.

-- bitaraf ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:45 PM

آقا مسعود ، رادیو حماس شما منو یاد مسعود رجوی انداخت که به بی بی سی می گفت آیت الله بی بی سی. عبرت بگیر

-- رضا ، Jan 25, 2009 در ساعت 06:45 PM

امیدوارم رادیو زمانه این بی طرفی رو همیشه حفظ کند.

-- صلح ، Jan 25, 2009 در ساعت 06:45 PM