رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۷

فرمانده سپاه: غزه نیازی به کمک نظامی ندارد

سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید که غزه برای مقابله با نیرو‌های اسرائیلی نیازی به کمک‌های نظامی ندارد.

به گفته این مقام بلندپایه سپاه پاسداران، مدل و نحوه مقاومت مردم غزه به گونه‌ای است که آنها نیازی به «کمک سایر کشورها از نظر نظامی، نیرو و امکانات» ندارند.

این در حالی است که ایران در هفته‌های اخیر بارها از مقام‌های مصر به خاطر خودداری از ارسال محموله‌های غذایی و بهداشتی جمهوری اسلامی به منطقه غزه انتقاد کرده است.

اسرائیل معتقد است که ایران از طریق سوریه برای حماس که هم ‌اکنون کنترل نوار غزه را بر عهده دارد، سلاح ارسال می‌کند، تهران با رد این ادعاها اعلام کرده که تنها از مردم غزه و حماس حمایت معنوی می‌کند.

سردار جعفری افزود که موقعیت جغرافیایی و روحیه مردم غزه به گونه‌ای است که آنها می‌توانند در برابر حملات اسرائیلی‌ها مقاومت کنند.
فرمانده سپاه در عین حال پیش‌بینی کرد که شکست بزرگی در انتظار اسرائیل است.

به گفته آقای جعفری، مردم غزه سلا‌ح‌های اولیه‌ای که برای دفاع از یک شهر و منطقه مورد نیاز است را در اختیار دارند.

نیرو‌های زمینی اسرائیل شب گذشته حرکت خود را به داخل خاک غزه آغاز کرده‌اند.
اسرائیل چندی پیش حمله هوایی به غزه را آغاز کرد و با وجود مخالفت‌ها «در پاسخ به پرتاب موشک به شهرک‌های خود» همچنان به بمباران مناطقی از این منطقه ادامه می‌دهد.

ایران در تلاش است که با همکاری برخی متحدانش، حملات به غزه را متوقف کند.


سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی از روز گذشته، سفری دوره‌ای را به کشور‌های سوریه و لبنان آغاز کرده و با رهبران این کشور‌ها و جنبش حماس گفتگو‌های فشرده‌ای داشته است.
تاکنون جزئیاتی از نتایح این سفر دیپلماتیک منتشر نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز قرار بود فردا (دوشنبه) سفری به سوریه داشته باشد تا تحولات غزه را با مقام‌های سوری بررسی کند. اما امروز اعلام شد که این سفر به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها لغو شده است.

از سوی دیگر داوود احمدی‌نژاد (برادر رئیس جمهوری) شب گذشته در جمع گروهی از دانشجویان بسیجی متحصن در فرودگاه مهرآباد تهران که خواستار اعزام به غزه هستند، گفته که جمهوری اسلامی نمی‌تواند برای اعزام این افراد اقدام کند.

آقای احمدی‌نژاد که به عنوان نماینده رئیس جمهوری در جمع متحصنین سخن می‌گفت، خطاب به آنها اظهار داشت: «اگر فکر می‌کنید که می‌توانید اعزام شوید، نمی‌توانید نظرتان را به نظام تحمیل کنید، نظام سازمان و ساز و کار دارد.»

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهوری «ایران دارای حساب و کتاب است و این‌گونه نیست که نظرات اشخاص حتما پیاده شود. بایدی وجود ندارد.»

دانشجویان متحصن در اعتراض به این سخنان آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کرده‌اند که تحصن خود را تنها به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای پایان خواهند داد.

Share

نظرهای خوانندگان

آقای احمدی‌نژاد که به عنوان نماینده رئیس جمهوری در جمع متحصنین سخن می‌گفت.... ??!

-- k ، Jan 4, 2009 در ساعت 03:00 PM

شما که اینهمه رجز خوانی کردید! حالا که اسراییل دارد حماس را نا بود می کند شما حماس را سنگ روی یخ کردید حالا او تنها می گذارید حاشا به کرمتان. آن نیم کاسه ی زیر این کاسه چیست؟؟

-- سرمدی از تهران ، Jan 5, 2009 در ساعت 03:00 PM

داوود احمدی نژاد- برادر محمود

-- بدون نام ، Jan 5, 2009 در ساعت 03:00 PM

برای جان فشانی در غزه آمادهایم اماده ، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد

-- عسگر ی ، Jan 10, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقاي احمدي نژاد درست گفته است بعضي مسايل به نفع كشور نيست و نبايد تحميل شود تنها كاري كه مي شود كرد دعا كردن براي مردم مظلوم غزه است

-- رحيمي ، Jan 18, 2009 در ساعت 03:00 PM