رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۷

«ایران و روسیه فریب نمی‌خورند»

مصطفی محمد نجار وزیر دفاع جمهوری اسلامی می‌گوید که تهران در خرید و ساخت موشک‌های اس_ ۳۰۰ از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای نجار که امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «برای تقویت سلاح‌های پدافندی، هر اقدامی اعم از خرید یا ساخت، اقدامات خود را خواهیم داشت.»

وی با اشاره به این که «حفاظت از مرزها و استقلال کشور را وظیفه خود می‌دانیم» اظهار داشت: «البته ما در زمینه ساخت سلاح‌ها‌ی دفاعی و پدافندی، هم‌اکنون به مرز طراحی رسیده‌ایم.»

وزیر دفاع جمهوری اسلامی در ادامه با تائید خبر خرید سیستم پدافندی «تور ام یک» روسیه از سوی ایران، اظهار داشت که با همه کشورهای دوست و همسایه مثل روسیه تعاملات زیادی داریم و «ما و روسیه فریب شانتاژهای دشمن را نمی‌خوریم.»

وی «شانتاژها» را در راستای گرفتن حق استفاده از سلاح‌های دفاعی از تهران ارزیابی کرد.


خبرگزاری مهر هم نوشته است که آقای نجار در خصوص افزایش بودجه دفاعی ایران گفته است که بودجه دفاعی کشور هر ساله رشد داشته و هنگام «بودجه ریزی» مورد بحث قرار می‌گیرد.

هفته جاری پس از آن‌که یک نماینده مجلس ایران گزارش‌ها در مورد آغاز تحویل موشک‌های اس_۳۰۰ را از سوی روسیه تائید کرد، برخی مقام‌های روسی و ایرانی در این خصوص ابراز بی‌اطلاعی کردند.

با گذشت چند روز از این اعلام، روسیه اعلام کرد که چنین موشکی به ایران تحویل نداده است. مقام‌های ایرانی نیز ترجیح دادند در این خصوص اظهارنظر مشخصی نکنند.

آمریکا هم در واکنش به این گزارش‌ها از مقام‌های روسیه خواست که توضیحات بیشتری ارائه کنند.

اسرائیل مخالف سرسخت توسعه همکاری‌های نظامی تهران و مسکو است و بارها اعلام کرده که اجازه نخواهد داد تا جمهوری اسلامی مجهز به موشک‌های دفاعی اس_ ۳۰۰ شود.

Share
در همین رابطه:
واکنش آمریکا به فروش اس -۳۰۰ به ایران

نظرهای خوانندگان

Israeal ghalat karde.va khahad kard.Saeid Alman

-- بدون نام ، Dec 24, 2008 در ساعت 03:20 PM

برای کشور ما در شرایط کنونی قدرت دفاعی بازدارنده از نان شب واجب تر است.

-- جباری ، Jan 20, 2009 در ساعت 03:20 PM