رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۷

درخواست وبلاگ‌نویسان برای آزادی درخشان

گروهی از وبلاگ ‌نویسان با انتشار نامه‌ای دستگیری حسین درخشان را محکوم و خواستار آزادی وی از زندان شده‌اند.

حسین درخشان یکی از مشهورترین وبلاگ‌نویسان ایرانی است که ماه گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت و تاکنون از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

در این نامه که متن کامل آن در برخی از وبلاگ‌های ایرانی منتشر شده، آمده است: «متاسفانه ظرف سال‌های اخیر، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های متعددی به صورت منظم توسط مقامات ایران فیلتر شده و شماری از وبلاگ‌نویسان با آزار و حبس روبرو شده‌اند.»

به اعتقاد امضاء‌کنندگان این نامه، بازداشت حسین درخشان آخرین نمونه از برخورد‌های مقام‌های جمهوری اسلامی علیه وبلاگ‌نویسان ایرانی است.

وبلاگ‌نویسان همچنین تصریح کرده‌اند که بازداشت آقای درخشان «در راستای ایجاد رعب و واداشتن وبلاگ‌نویسان به سکوت طراحی شده است.»


آنها در عین حال آورده‌اند که مواضع آقای درخشان در خصوص برخی وبلاگ‌نویسان موجب «رنجش جامعه وبلاگ‌نویسان ایرانی بوده» است.

به اعتقاد امضاء‌کنندگان این نامه، مواضع آقای درخشان در سال‌های اخیر موجب دوری بسیاری از وبلاگ‌نویسان از وی شده است.

وبلاگ‌نویسان با این وجود تاکید کرده‌اند که «این موضوع این حقیقت را نفی نمی‌کند که آزادی بیان حقی مقدس است و باید برای همه در نظر گرفته شود، نه فقط کسانی که با آنها موافقیم.»

این نامه که امروز (پنجشبه) منتشر شده، از سایر وبلاگ‌نویسان خواسته که در صورت تمایل، آن را امضاء‌کنند.
تاکنون وبلاگ‌نویسان معروفی هم‌چون نازلی کاموری، ابراهیم نبوی، آرش آبادپور، مهدی جامی، صنم دولتشاهی، معصومه ناصری و نیک‌آهنگ کوثر این نامه را امضاء کرده‌اند.

Share
در همین رابطه:
عبادی: درخشان را آزاد کنید
درخواست آزادی حسین درخشان