رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۷

احمدی نژاد دستور بررسی حواشی استيضاح وزیر کشور را داد

محمود احمدی نژاد به سرپرست دفتر بازرسي رياست‌جمهوري دستور داد تا موضوع «پس گرفتن امضاهاي استيضاح وزیر کشور» را بررسی کند.

سخنگوی دولت در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام كرد: «رئيس‌جمهور دستور بررسي همه‌جانبه موضوع تلاش‌هاي غيراصولي براي پس گرفتن امضاي استيضاح و ساير موضوعات مطرح شده در اين زمينه را صادر كرده است.»

غلامحسين الهام افزود: «قطعا دولت در اين ماجرا با هر خلافي كه صورت گرفته باشد بدون مسامحه برخورد مي كند اما قبل از هر داوري بايد ماجرا از همه جوانب مورد بررسي دقيق قرار گيرد و نبايد تحت تاثير فضاسازي‌هاي موافق و مخالف استيضاح قرار گرفت.»

خبرگزاری ايسنا نیز با اشاره به دستور ‌رئیس جمهور خبرداده که عبدالرضا شیخ الاسلام اتفاق رخ داده بين آقای عباسي مدير كل پارلماني دولت و زارعي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي را مورد بررسي دقيق، فوري و همه‌جانبه قرار می دهد.

جنجال تازه در مورد مدرک علی کردان پس از آن آغاز شد که «ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت ایران، در خبری تحت عنوان «ضرب و شتم مدیر کل دفتر دولت در مجلس توسط یکی از نمایندگان تهران» نوشت:

«آقای عباسی که از جانبازان و ایثارگران است، در حینی که مشغول انجام وظیفه‏ محوله و گفت و گو و رایزنی در‌باره‏ استیضاح آقای کردان بوده است، توسط یکی از نمایندگان تهران، مورد ضرب و شتم قرار گرفته، از ناحیه‏ی گوش مضروب شده و قصد دارد از این ضارب به دادگاه شکایت کند»

سایت «الف» منسوب به آقای احمد توکلی، از رهبران اصول‏گرایان تحول‏خواه، نوشت: «رحیمی، معاون حقوقی رییس جمهور که او نیز مدرکی شبیه دکترای آقای کردان دارد، به اسم کمک به مساجد، با چک‏های پنج میلیون تومانی به مجلس رفته بود تا نمایندگان ملت را بفریبد».

به نوشته‏ این پایگاه اینترنتی که در ماجرای مدرک آقای کردان، مدتی فیلتر شده بود، آقای رحیمی در قبال ارایه‏ یک چک پنج میلیون تومانی به نمایندگان، دو امضا درخواست می‏‏کرده است که یکی رسید این مبلغ و دیگری نامه‏ای در خصوص اعلام انصراف از استیضاح آقای کردان بوده است.

خبرگزاری فارس به نقل از عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس اعلام کرد که مدیرکل دفتر دولت قصد داشته با پرداخت ۵۰ میلیون ریال به نمایندگانی که طرح استیضاح را امضاء کرده‌اند، بدون اطلاع آنها امضایی مبنی بر انصراف از استیضاح وزیر کشور بگیرد.

قرار است علی کردان وزیر کشور به خاطر «داشتن مدرک جعلی» ۱۴ آبان ماه استیضاح شود. نمایندگان مجلس بارها از وی خواسته‌اند که از مقام خود استعفا کند، اما آقای کردان اعلام کرده که استعفای وی به صلاح «نظام» نیست.

علی کردان پیش از این به جعلی بودن مدرک دکترای خود از دانشگاه آکسفورد اعتراف کرده بود و دانشگاه آزاد صحت مدارک لیسانس و فوق لیسانس وی را تایید نکرده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا آقای کردان پیش از روز استیضاح، استعفا خواهد کرد یا خیر.

طرح استیضاح آقای کردان با امضای ۲۸ نماینده مجلس و در سه محور، تسلیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

نظرهای خوانندگان

آقای کردان گفته است که برای دفاع از مدرک دکترا خود در دانشگاه مربوطه مترجم گرفته ام بعد میگوید من نمیدانستم مدرک من قلابی است و شکایت دارم
جالب این است که دکتر جاسبی میگوید ایشان از دانشگاه آزاد که کردان مدعی مدرک آن هم هست مدرک نگرفته و ایشان حتی مدرک لیسانس هم ندارد
این بار آقای کردان نسبت به مدرک لیسانس خود حرفی نمیزند و نمیگوید شکایت دارم ولی رئیس جمهور گفت من نمیدونم کی به کیه مدرک کاغذ پاره است و اصلا مهم نیست ،آقای کردان هم وزیر میماند و معاون رئیس جمهور هم که با چند تا دروغ درباره مدرک کردان دسته گل به آب داده بود گفت هیچ رسانه ای حق نداره حرف بزنه
جالبتر وقتیه که نماینده ها صداشون در میآید که دم خروس خیلی پیداست و یکی دیگر از معاونان رئیس جمهور میگه به هر کدومتون برای کمک به مساجد 5 میلیون میدیم بی خیال بشین
مردم این وسط سوژه حرف زدن پیدا کرده اند که شنیدی فلان شده است و پاسخ عده ای هم اینه که خسته شدیم بازم یه ماجرای تازه و ... و عده ای نیز میگن از این جور چیزها زیاده ،فعلا بچسب به نون که خربوزه آبه
خلاصه نظام مقدس اسلامی یکی از مشکلاتی را که دشمنان اسلام (آمریکا و انگلیس) پی ریزی کرده بودند حل کرد و با قدرت به راه خود ادامه میدهد تا دوباره یه جای دیگه و یه نفر دیگه سوژه بشه و...

-- آرش ، Nov 1, 2008 در ساعت 04:53 PM