رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ اسفند ۱۳۸۸

بیانیه هیئت مدیره رادیو زمانه درباره تغییر در ساختار این رسانه

هیئت مدیره رادیو زمانه از تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸، سِمت مدیریتی مدیر این رادیو را به حال تعلیق درآورده ‌است.

هیئت مدیره رادیو زمانه در بیانیه خود آورده است: رادیو زمانه یک پروژه رادیویی است که مخاطبان آن مردم ایران هستند. هیئت مدیره‌ی این پروژه رادیویی، به مدیر پیشین زمانه، پیشنهاد ادامه کار در سِمت سردبیری را داد، ولی وی این پیشنهاد را رد کرد.

بر اساس این بیانیه، به منظور حل مشکلات مدیریتی و تضمین تداوم کار پروژه، هیئت مدیره تصمیم گرفت تا زوران جوکانوویچ از سازمان پرس ناو را به عنوان مدیر موقت رادیو منصوب کند.

هیئت مدیره بر این باور است که مسائل مدیریتی نباید این پروژه رسانه‌ای بسیار مهم را به مخاطره بیندازد، پروژه‌ای که در تنوع رسانه‌ای ایران نقشی بسیار ارزشمند و حرفه‌ای ایفا می‌کند.

بیانیه هیئت مدیره رادیو زمانه تاکید می کند که این رادیو منبع اصلی اطلاعات موثق و بی‌طرفانه برای ایرانیانی است که صدایشان شنیده نمی‌شود و این گروه اکثریت جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند؛ به ویژه جوانان، جوانانی که در حدود ۷۰ درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه رشد تعداد مخاطبان رادیو زمانه در خلال دو سال گذشته عظیم دانسته شد و آمده است: رادیو زمانه چه در ایران و چه در خارج از ایران شمار قابل ملاحظه‌ای شنونده دارد. تارنمای زمانه ماهانه به طور میانگین ۴۴۰۰۰۰۰ صفحه دیده شده داشته‌است. این تعداد کلیک مربوط به ۱۳۵۰۰۰ بازدیدکننده مختلف بوده‌است. ماهانه به طور میانگین ۴۵۵۰۰۰ نفر از سایت زمانه بازدید کرده‌اند.

هیئت مدیره رادیو زمانه در بیانیه خود آورده است که به‌طور موقت برای شش ماه آینده انجام امور مدیریتی رادیو زمانه را با حفظ استقلال کامل هیئت تحریریه، به مؤسسه پرس ناو محول کرده است. بر اساس این بیانیه، پرس ناو پیشینه‌ای طولانی در زمینه پشتیبانی از رسانه‌های مستقل سراسر جهان را در کارنامه خود دارد.

هیئت مدیره زمانه، از تعدادی عضو ایرانی و هلندی تشکیل شده است که ریاست آن را بیژن مشاور بر عهده دارد.
...................

درباره زمانه و راه‌های تماس

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا باعث تاسف است. ممکن است برای آن ۴۵۵۰۰۰ نفر بیننده و خواننده تان توضیح بدهید مشکل چه بود و آقای مهدی جامی برای چه رادیو زمانه را ترک کرد؟

-- پیام ، Oct 30, 2008 در ساعت 09:56 PM

تا جایی که من یادم هست و در ایمیل ها دیدم آقای جامی پیشنهاد سردبیری زمانه رو پذیرفت. اما پیشنهاداتی در باره نحوه کار داشت که هیات مدیره نپذیرفت و آقای جامی را معلق کرد.

-- صنم دولتشاهی ، Oct 30, 2008 در ساعت 09:56 PM

خب خوب است از جناب دکتر احمدی نژاد در تغییر دایم مدیریتی آموختید. بامزه بود 6 ماه سرپرست و بعد رای اعتماد مجدد.

-- بدون نام ، Oct 30, 2008 در ساعت 09:56 PM

فکر می کنم آقای جامی طرفدار رژیم جمهوری اسلامی بود و همیشه سعی در مناسب نشان دادن شرایط در ایران داشت. با این تغییر امیدورام خط تغییر کند اما زیاد امیدی نیست. آقای جامی شورش را درآورده بود و بقول معروف رادیو زمانه را بیش از حد بدنام کرده بود.

-- یاشار ، Oct 30, 2008 در ساعت 09:56 PM

وقتی سیبستان ِ مهدی ی ِ جامی را در ملکوت دیدم و بعد هم ملکوت ِ داریوش ِ محمّدپور را ، فهمیدم که آقای ِ جامی از زمانه جدا شده است ؛ امّا چرا ؟ مگر جامی چه خللی در کار ِ زمانه ایجاد کرد ؟ حداقل می توانستید از شنونده گان و خواننده گان ِ تان درباره ی ِ مدیریت ِ جامی بپرسید و بعد ، با استناد به نظرات - اگر منفی بودند - عذر ِ ایشان را بخواهید . امیدوارم نظرم را تایید کنید ؛ در غیر ِ این صورت می توان بگویم متأسفم ؛ فقط همین .

-- رحمان ِ حسینی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من نمی دانم که آیا سپردن ِ سکان ِ اداره ی ِ یک رسانه ی ِ فارسی زبان ، به یک غیر ِ ایرانی یا فارسی زبان - صرف ِ نظر از هر موضوع جانبی - کاری درست است ؟

-- رحمان ِ حسینی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

مشکل رابطه ایشان با دولت جمهوری اسلامی بوده است. این قضیه تاریخی دارد که حالا بطور رسمی اعلام شده است.
لطفن به اظهارات امیرفرشاد ابراهیمی مراجعه کنید ، اگر چه ایشان هم مقاصد خودشان را دنبال می کنند، اما برخی حقایق پشت پرده راهم گفته اند.

-- خواننده ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

با سلام بسیار از این مسئله متاسفم. خواهشمندم در این رابطه به 450000 مخاطب خود بیشتر توضیح دهید که اصل موضوع از چه قرار میباشد.در غیر این صورت تعداد مخاطبین خود را 449999 نفر اعلام نماید

-- enraa ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

رادیوی ایرانی زیر نظر کسی که فارسی بلد نیست هم نوبره !

-- فرهاد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

We are really happy about this decision and support you

-- Edalat ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

با سلام تصمیم خوبی بود متاسفانه این رادیو با مدیریت جامی بیشتر سیاستنزا د پرستا نه فا رسی دا رد تا دمکراسی و آزادی و با توجه به اسناد همکاری آقای جامی با رزیم ایران این کا ملا وا زه بو د

-- mahfoz ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

تصمیم خوبی بود

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من هم یکی از آن 455 هزار نفر-طبق ادعای شما- هستم. از این بیانیه (در واقع مانیفست تبلیغاتی) می فهمم که آن هیات ظاهرا فقط دنبال حذف مدیریت فعلی و به دست گرفتن قدرت و رسانه در دست بوده. کار شما در انتشار این خبر؟ (مانیفست در واقع) شبیه اینست که صاحب یک روزنامه که به هر دلیلی سردبیرش رفتهیا اصلا اخراج شده، سرمقاله روزنامه را خودش بنویسد و به خواننده ای که منتظر خواندن مهم ترین موضوع روز در سرمقاله یا خبر یک است، آمار و ارقام بدهد و بگوید سردبیر را معلق کردم.

-- مسعود ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اعضای هیات مدیره چه کسانی هستند؟ آیا از همان چپ ها و مجاهدین خلق سابق ساکن هلند هستند؟ کسانی که می خواهند زمانه یک رسانه سیاسی اپوزیسیون شود؟

-- مهستی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

متاسفانه گویا در جامعه ما شانس رسانه ای خوب و مستقل و رنگارنگ داشتن وجود ندارد. واقعیت اینست که این مهدی جامی بود که با طرح ها و برنامه هایش زمانه را به اینجایی رساند که امروز هست. با کار شبانه روزی خود این رسانه را به جایی رساند که در مدت زمان کوتاه پا به پای رسانه های فارسی زبان قدیمی که چند دهه عمر دارند، قدم بر می دارد. گرچه شکی در همت و یاری همکارانش و شب بیداری های آنها ندارم. ولی به درستی باید گفت که جامی تجربه ای را به جامعه ایرانی آموخت که جاودانه شد. نام او چه در زمانه باشد و چه نباشد در تاریخ روزنامه نگاری ایران به نام یک مدیر آوانگارد مدیر چند رسانه ای و چند صدایی مدیر نو آور و موفق ثبت خواهد شد.
برای زمانه و برای مهدی جامی صمیمانه آرزوی موفقیت دارم.
http://akhtarghasemi.blogfa.com/post-89.aspx

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

جامی تفاوت جامعه ایرانیان هلند و انگلیس را نمی دانست. لندن مقصد مهاجرت بسیاری از متخصصان و افراد ایرانی شاغل در زمینه های مختلف رسانه ای است، در هلند تا آنجا که می دانم چنین افرادی وجود ندارند. (اگر می شناسید اسم ببرید و به کارهایشان لینک دهید) جامی و تیمش رسانه ای را ساختند که با همه ضعف هایش، فراتر از بعضی سایت های شلم شوربای اپوزیسیونی است.
برای آنها که با فضای فکری و سیاسی ایرانیان هلند آشنا هستند، این اتفاق خیلی دور از انتظار نبود...

-- محمد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

Good decision.

-- Doost ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

با عرض سلام و ادب

اگر بخواهم صریح صحبت کرده باشم باید بگم که هرگز از برخی رفتارها و سیاست های زمانه خوشم نیامده است! متاسفانه این رادیو فقط و فقط خود را قبول دارد و خودشون را به عنوان یگانه افراد واجد شرایط برای اظهار نظر در مورد ایران و نقد حاکمیت میدانند و براحتی به دیگر فعالان اپوزسیون خارج انگ وابستگی به امریکا! سلطنت طلب و و و میزنند!

1- یک زمانی در ایران جناح تمامیت خاه وجود داشت که قدرت را برای خود میخواست و بقیه رو غیر خودی مینامید!
2- بعد اصلاح طلبان امدند. ولی این اصلاح طلبان هم قشر مرکزیش که قدرت رو در 1376 بدست اوردن فقط اصلاح طلبی رو برای خودش رزرو کرده بودن و باز غیر خود رو به بازی نمیگرفتن و باز بحث خودی غیر خودی پیش امد!
3- بعد عده ای از نیروهای منتقد که عمدتا از اصلاح طلبان سابق تازه مهاجرت کرده رو تشکیل میدادن امدن و یک جریانی رو راه انداختن که باز اپوزسیون رو فقط و فقط خودشون تعریف میکردن و به بقیه نیروها انگ میزدن و باز همون بازی غیر خودی رو تا همین خارج از کشور هم کشوندن و فقط خودشون رو محق اپوزسیون می دونستن!

و البته بزنم به تحته جدیدا صجبتهایی در مورد ارتباط پشت پرده همین گروه با حاکمیت هم شنیده میشه...


.
همیشه به خودم میگفتم ای کاش یکی پیدا بشه بیاد کمی از این مطالب این زمانه رو ترجمه کنه ببره بده دست نمایندگان مجلس هلند بده تا اونها بدونن که پول مالیات دهندگان هلندی دست چه کسانی سپرده شده و چه جریاناتی ایجاد شده...
بنظر می رسه که الان اون شیر حلال خورده پیدا شده...

هرگز از بسته شدن روزنامه یا رادیو و بعبارت بهتر خفه کردن نظر و عقیده خوشم نیامده است. ولی همزمان معتقدم بایستی با نظراتی که معتقد به خط گزاری و مرز کشی و انگ زنی بروی نظرات و به عبارت بهتر سایر افراد هستش برخورد بشه..که خود این برخورد دقیقا در راستای حفظ ازادی بیان و حقوق افراد هستش... اگر این برکناری اقای جامی در این راستا باشه بنده شدیدا شاد و خرسند هستم و امیدوارم مدیریت جدید رادیو مشی منطقی تری رو پیش بگیره

همین

-- mehran ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اصولا همین پولی که دولت هلند به این رادیو میدهد کار را خراب کرده. بدون آن رادیو از کار میافتد و با بودن آن آزادی مطبوعات تحت سانسور قرار میگیرد.

بطور کلی من همیشه رادیو زمانه را یک رادیوی مرده میدیدم و میبینم چون مطالب بسیار محافظه کارانه و بیات شده هستند و شاید همان بیات بودنشان دلیل خوف و عدم وجود آزادی نشر در آن سازمان است.

احتمال آنکه نفوذ انگلستان در این رادیو شروع شده است را دست کم نگیرید. یادم است در جام جم در سال اول انقلاب یک بی ناموسی کار میکرد که تحصیل کرده انگلستان بود و آخوند مسلک. به خبرنگاران دستور میداد که آقایان شما در مقالاتی که مینویسید تا میتوانید از آمریکا بد بگوئید و کاری به انگلیس و غیره نداشته باشید. چه بی ناموسی بود.
سانسور از سرطان بدتر است. موفق باشید.

-- امیر کبیر ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

در این جمله ای که تحت عنوان "نظر بدهید" جاپ شده است، میشود لطفا این لغت "کامنتهائی" را شما را قسم به حضرت عباس با یک لغت معادلش در فارسی جایگزین کنید؟ اعصاب مارا خرد کرد. مخصوصا چون از جمع آن استفاده کرده اید، خواندن آن خیلی سیگار میبرد.

"کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد."

-- لواشک آلو ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

از آنجایی که ایرانی هستیم باید مثل همیشه دنبال توطیه پشت پرده باشیم بجای اینکه چشممان را بازکنیم دنیا را ببینیم!
عزیزجان یک رادیویی با همت آقای جامی و دیگر عزیزان هموطن راه افتاده در کارش هم به نسبه موفق بوده. حالا بعد از یک مدتی همانهایی که برای درست شدن این مجموعه کمک کردند به این نتیجه رسیدند که باید برای تغییر ساختار (هرچی که هست) یک مدیر دیگری تعیین کنند. شما بگردید ببینید کجای دنیا برای اینکار این همه قصه درست میشود؟
آدم را یاد علی پروین و تیم پرسپولیس میندازید! پدر من مگر کسی که یک جایی یک مدت کار کرد یا گیرم در درست شدنش کمک کرد میراث دار میشود و حق آب و گل پیدا میکند!؟ ایشان هم بهتر است بجای این رفتارهای غیر حرفه ای و غم نامه نوشتن مثل بقیه دنیا برود کارش را بهتر از قبل یک جای دیگر نشان بدهد و رشد کند.
گیری افتادیم در این مملکت گل و بلبل و فهنگ ناب ایرانی اسلامیش!

-- یک خواننده ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به عنوان یک خواننده ثابت زمانه می‏گویم که زمانه بدون حضور مدیر یا سردبیری ایرانی دیگر برایم قابل اعتماد نیست و چندان میلی به بازدید از آن ندارم. خودتان هم نمی دانید که چه کردید!

-- بهروز ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به مدیریت جدید رادیو زمانه


این نخستین باری است که من برایتان کامنتی
میگذارم
زیرادر زمان حضور مهدی جامی حقیقتا ننگم بود
که در این جا نظری بدهم

سخنی که اکنون میگویم به این فرد ربطی ندارد
بلکه تنها پیشنهادی برای بهتر شدن این رادیو
و سایت است .

از تمامی برنامه نویسان و همکاران خود درخواست
کنید که مردم ایران را ((ابله و نادان و عقب مانده ))
فرض نکنند
و برایشان برنامه های ... از نوع برنامه های
مسخره بازی نیک آهنگ کوثر و ابراهیم نبوی
درست نکنند

جوانان ما اکنون در ایران از همه پیرها و فهمیده ها
بیشتر درک وشعور دارند

نباید به نام جوانی .........والگریته را در ایران مفلوک
کنونی تبلیغ کرد

سطح شعور و فرهنگ مردم ایران را بالا ببرید با بالا
بردن سطح مقاله ها و برنامه های خود


موفق باشید ..........................نانا زولا

-- hamzadd2000@yahoo.com ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

دوستان، قبل از اینکه شلوغش کنیم و سینه بدریم، لطفآ بیاییم و چند لحظه تامل کنیم و ارزیابی منصفانه! در سایت نیکان خواندم که به آقای جامی پیشنهاد ادامه کار در سمت سردبیر داده شده ولی ایشان قبول نکرده که به عنوان سردبیر بماند! دوستان، سردبیر یعنی فردی که کنترل در تعیین محتوا و کیفیت تولیدی دارد. خوب ایشان از این بیشتر مگر چه میخواست؟ اگر عشق و هدف آقای جامی کنترل محتوا و پیام رادیو بوده که قبول پیشنهاد هیت مدیره این را عملی میکرده! حالا از طرف دیگر باید دید وظیفه مدیر رادیو در مقایسه با سردبیر چیست؟ مدیر کنترل پول و تصمیمات اداری و پرسنلی دارد که سردبیر ندارد! یعنی ایشان (آقای جامی) حتما باید کنترل مالی و پرسنلی میداشت که در رادیو زمانه بماند؟! اگر صورت مسله همین است که خوب پس آنقدر هم نمیشود حق به ایشان داد! مشگل همان مشگل قدیم ما ایرانی هاست که قانع نمیشویم و الباقی را همه میدانیم! آقای جامی حالا باید به همه سینه چاکان بیاید و توضیح بدهد که ایشان به چه دلیل به سمت سردبیری راضی نبوده و پافشاری در حمل دسته چک و اختیارات پرسنلی بوده؟! بقیه دوستان هم که با غیر ایرانی بودن مدیر جدید مشگل دارند باید گفت که لطفآ توجه کنید به وظایف مدیر و سردبیر. مدیر آنچنان احتیاجی به زبان فارسی ندارد. آن سردبیر است که باید فارسی زبان باشد!

-- جمال از آمریکا ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

ممكنه بگوييد هيئت مديره چه كسانی هستند و چرا آقای جامی كنار گذاشته شدند و چرا بايد مدير راديو زمانه را به يك غير ايرانی سپرد ؟ اينها سؤال های من هستند . گاهی تغيير می تواند نو آوری و تحول ايجاد كند ، اما آيا در اين مورد منظور همين بوده ؟ لطف كنيد و شفاف برای ما توضيح دهيد .

-- پرستو ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

پس با این توصیفاتی که بعضی از کاربران داده اند لابد حالا آدرس ایمیل همه کاربران در دست سربازان گمنام است!

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

از این كه بدون كوچكترین احترامی برای مخاطبانتان این تغییر را انجام دادید متشكرم

-- میلاد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

این درس فوق العاده ایست که ایران و ایرانی نیازمند دشمن خارجی نیست: ایرانی خود برای تخریب تمام آنچه ایرانی می سازد کافی است. ایران پر است از خیرخواهانی که تمام ساخته های دیگران را تخریب می کنند که چیز بهتری بسازند.
برای ایران و زمانه متاسفم

-- محمود مانیان ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

یک داستان ایرانی دیگر:
«این رادیو منبع اصلی اطلاعات موثق و بی‌طرفانه برای ایرانیانی است که صدایشان شنیده نمی‌شود» و «رشد تعداد مخاطبان رادیو زمانه در خلال دو سال گذشته عظیم» است اما «هیئت مدیره رادیو زمانه از تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸، سِمت مدیریتی مدیر این رادیو را به حال تعلیق درآورده ‌است.»
سؤال اینجاست که هیئت مدیره چرا با ندیده گرفتن این دستاوردها که خود از آن ستایش کرده، یک چهره حرفه ای و بی طرف را که در شکل گیری این دستاوردها نقش داشته معلق کرده و چه نقشه ای برای ادامه راه بدون کسی دارد که حتی در بیانیه خود به اسم او اشاره نکرده.
امیدوارم دستکم اعضای ایرانی هیئت مدیره، واکنشها نسبت به این مطلب را بخوانند و کمی نسبت به این تصمیم بازاندیشی کنند.

-- علیرضا مهرداد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

زمانه ی بدی است! چه بسیا ر دایه های مهربان تر از مادر، "جامی" ها را رنجانده و از "زمانه" رمانده اند! "زمانه" شاید بی جامی نماند، اما جامی زمانه ساز است و بی "زمانه" هم خواهد ماند و همچنان زمانه خواهد ساخت!

-- سام الدین ضیائی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

shenavandegane radio zamaneh gagh daarand dalayele hiyate modireh baraaye in eghdam va hamchenin name azaye in heyat ra bedaanand. lotfan matne bianiyeh ra montasher konid.

-- Shabnam ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

با سلام
من فكر مي‌كنم تمام آن 455 هزار نفر مخاطب عضو ضمني هيأت مديره به شمار مي‌روند و بهتر بود قبل از چنين تصميمي نظر سنجي مي‌كرديد و بعد تصميم مي‌گرفتيد.
از اين همه احترامي كه نگذاشتيد متشكريم.

-- حامد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من یک خواننده ی عادی این سایت هستم و علاقه ی چندانی به پی گیری ماجرای گردانندگان آن ندارم (تا زمانی که در مطالب سایت نمود نیابد). اما اکنون ماجرا و نظرات بالا نشان میدهد که منش های بیمارگونه ی ما و عدم تحمل در برابر واقع گرایی اینجا هم دست از سرمان بر نمیدارد. همه فاشیست هستیم چه در حاکمیت، چه در زندگی روزمره در ایران و چه در خارج از ایران.
حاکمان بخشی از خودمان هستند، از مریخ نیامده اند. ببینید چقدر در افشاگری و فحش دادن و متهم کردن شبیه هم هستیم!

-- فرهت ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

واقعا برای پان ترکسیت هایی که بدون هیچ اطلاعی به اقای جامی تهمت تهمت می زنند متاسفم.....شما پان ترکسیتهای عزیز میشه لطفا اسناد همکاری ایشون با جمهوری اسلامی رو منتشر کنید؟؟؟؟؟....در ضمن اگر ایشون با جمهمور اسلامی رابطه داشته باشند و در عین حال با کارشون در زمانه به اونها انتقاد داشته باشند و بخوان که اصلاح بشن چه عیبی داره؟؟؟؟...یعنی شما مایلید که ایران برای همیشه ناشنوا و انتقاد ناپذیر باقی بمونه تا مردم دوباره راهی جز انقلاب نداشته باشند؟؟؟؟...مگر مصلح ایران بودن فقط از طریق جنگیدن با حکومت هستش؟؟؟...ایا اصلاح کردن راهی برای بهبود ایران نیست؟؟؟؟.....نکنه شما می خواهید از اب گل الود ماهی بگیرید که دوست دارید باب اصلاح پذیری و تغییر در ارامش بسته بشه؟؟؟؟.....

همه اینها گفتم تا بیان کنم که زدن تهمت همکاری خیلی اشتباهه و دیگر اثرش سابق خودشو نداره...مخصوصا به کسی که برایند کارش نشون داده که پلورالیستی در مجموعه کارش کاملا جاریه و اتفاقا خودش هم یک منتقد هستش...پس لطفا با این چیزها توجیه نکنید کار رو.....اتفاقا اینکار دوستان هیئت مدیره خودش بیانگر کامل نقص دمکراسیه...وقتی که بدون بیان هیچ دلیل و بدون حتی پرسیدن نظر خوانندگان این سایت ، عذر کسی رو می خوان که اتفاقا موفق هم عمل کرده این چیزی جز استبداد و خودکامگی و بدنبال نفع شخصی بود رو نشون نمیده....


امیدوارم که این کامنت رو کامل منتشر کنید...وگرنه که خیلی بیشتر براتون متاسف خواهم شد.

با احترام

کلاید

-- کلاید ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

زمانه دیگر قابل اعتماد نخواهد بود

-- مرتضی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

واقعا" متاسف شدم.
آیا آقای جامی در کار نویسنده ها دخالت میکرد؟ آیا تمام مطالب منتشر شده موافق نظر آقای جامی بود؟
من واقعا" خوشحالم که رژیم ایران اینقدر قوی هست که اپوزیتسیون خارج از کشور هرگز پیروز نخواهد شد. چون اینها از آخوندها بدترند.

-- پویان ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من یک خواننده ی عادی این سایت هستم و علاقه ی چندانی به پی گیری ماجرای گردانندگان آن ندارم (تا زمانی که در مطالب سایت نمود نیابد). اما اکنون ماجرا و نظرات بالا نشان میدهد که منش های بیمارگونه ی ما و عدم تحمل در برابر واقع گرایی اینجا هم دست از سرمان بر نمیدارد. همه ... هستیم چه در حاکمیت، چه در زندگی روزمره در ایران و چه در خارج از ایران.
حاکمان بخشی از خودمان هستند، از مریخ نیامده اند. ببینید چقدر در افشاگری و فحش دادن و متهم کردن شبیه هم هستیم!

-- فرهت ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

با دستان خود خاک نکنيد اين راديو را . مهدي جامي را نمي شناسم اما با قلم و سيبستان او همسايگي دارم . اين قلم اگر نگوييم ناياب، کمياب بود و خواندني . دريغ و صد دريغ که شتاب کرديد . او را رنجيده و معلق کرديد بي آنکه بدانيد با دستان خود خرقه مرگ بر تن اين زمانه مي پوشيد...

-- محمد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به کدامین گناه؟

-- آرش ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من یکی از اولین کسنای بودم که با رادیو زمانه آشنا شدم
اوایل بسیار عالی بودید
اما هر چه میگذشت موضوعات شما کاملا تکراری شده بود
همجنس بازی یا همجنس خواه
سکس
اعدام های 1368
اعدام نوجوانان در ایران
بیشتریم موضوعاتی بود که چند وقت بهبش میپرداختید.گویی موضوعی غیر از اینها در ایران وجود ندارد.
البته فکر کنم بار رفتن جامی اوضاع از این بدتر خواهد شد

-- حسن ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به اندازه کافی رسانه اپوزیسیون داشتیم که از فرهنگ و شرایط فعلی ایران و ایرانی بیخبر هستند و تنها مرده باد و زنده باد گفتن بلدند و باد به پرچم هر که سکه دهدشان انداختن. مفهوم دمکراسی چه میتونست باشد غیر از اینکه رسانه ای از دل همین ما و فرهنگ ما سربرآورد و بازتاب همین خود ما باشد و همگام ما یاد گیرد و یاد دهد و همراه ما ببالد. بورد زمانه به جای وزن کردن و آمار گرفتن می توانست موفقیت را در طیف چندین و چند رنگ مخاطبانش بیابد که برای نمونه کامنت گذارانش از اصولگرایان راست گرفته تا چپ افراطی، از مذهبیون سنتی گرفته تا دگرباشان، و از تحصیل کرده تا عامی تشکیل شده بودند. بورد محترم زمانه در جریان هستند که لیبرالیزاسیون و دمکراسی قابل تزریق یا فشردن به هیچ ملیتی نیست و دوران کاپیتالیست کر و کمونیست کور سر آمده است!

-- آزاده ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اشتباه بود...

-- علیرضا ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اینکه چه کسی در راس رادیو باشد مشکل اصلی نیست. مشکل اصلی اهدافی است که این رادیو پیگیری می‌کند.
رادیویی که با پول و مدیریت خارجی برای ایرانی برنامه تهیه کند، تنها می‌تواند برای منافع خارجی مفید باشد.
هرگاه ملت ایران از داستان بلدرچین و جوجه‌هایش پند گرفتند، آنوقت می‌توان گفت به آگاهی کافی رسیده‌اند و در آن زمان هم دیگر نه نیازی به رادیو زمانه دارند و نه هیچ کمک دولت‌های خارجی، بلکه خود با دستان خود آن چیزی را می‌سازند که می‌خواهند.

-- خُسن آقا ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به نظر می رسد کسانی که پویایی رادیو زمانه و مدیریت موفق مهدی جامی را با بدبینی در ایران دنبال می کردند، هیئت مدیره را سرانجام به تصمیمی رساندند که خود می خواستند.
نمی خواهم بگویم کار جامی بی نقص بود خودش هم این ادعا را نداشت ولی کار رسانه ای در ایران ظریف تر از ان است که اقای زوران جوکانوویچ ریزه کاریهای آن را بداند، به ویژه اگر جای ایرانی نکته دانی چون مهدی جامی نشسته باشد !

-- یک خواننده دایمی رادیو زمانه ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

خوب بود که با خوانندگان در میان می گذاشتید، با آن 455000 نفر. اگر زمانه مخاطب محور است محوریت مخاطبان زمانه در کجای این تصمیم دیده می شود؟
در ضمن دوستانی هم که از اسناد همکاری با رژیم صحبت میکنند دانسته یا نادانسته کلمات حکومتیان ایرانی را بکار میبرند، اگر خود نمی دانند دوباره کامنت هایشان را بخوانند.

-- مهدی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اگر زمانه قرار است اقتدار گرا بشود و خودش خلاف فلسفه وجودی خودش عمل کند من هم ترجیح میدهم زمانه را برای مالکن حقیقی اش(یعنی آنها که زورشان میرسد هر کسی را برکنار کنند) باقی بگذارم و به سایر رسانه های مستقل رجوع کنم.
امیدوارم نترسید از تایید این نظر، البته فرقی هم نمیکند

-- مهدی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

در بیانیه هیئت مدیره رادیو زمانه آمده است که «این رادیو منبع اصلی اطلاعات موثق و بی‌طرفانه برای ایرانیانی است که صدایشان شنیده نمی‌شود.» لطف می کنید و بگویید که چه کسی تایید می کند که رادیو زمانه منبع اصلی خبری برای مردم ایران است و بر اساس کدام نظر سنجی یا بررسی دقیق به چنین نتیجه ای رسیده شده است؟ آیا نباید گفت که هیئت مدیره رادیو زمانه دچار خود بزرگ بینی جدی شده است و همین مسئله باعث شده که فکری به حال کیفیت، رویکرد و محتوای مطالب خود نکند؟

-- محمود ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

برای من رفتار همه این میان عجیب است. آقای جامی هم درست توضیح نمی دهد که دلیل اختلاف چه چیزی بوده. فقط متلک می اندازد. به همان طریقه ی سرد و خشک و اداری در یک پاراگراف بگوید چه شده بهتر از این است که یک بیانیه ی ۱۰ قسمتی صادر کند و پرش کند از اتهام و اینکه می داند زمانه بدون او زمین خواهد خورد. چرا باید این قدر قائم به فرد باشیم؟

-- نیم ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من شخصا اقای جامی را نمیشناسم و به رسم ادب و انصاف در مورد ایشان نظری نمیدهم اما مدتی بود برنامه های رادیو زمانه شدیدا رو به تحلیل میرفت و اگر صدای اشنای چند برنامه ساز مثل نیک اهنگ (که خیلی هم دوستش دارم)و داور و ازاده ویکی دو تای دیگر نبود فکر میکردی داری یکی از رادیو های جمهوری اسلامی را میشنوی.امیدوارم رشد بیشتر کیفی برنامه ها را شاهد باشیم.

-- امیر حسین ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

I wanna say to the board that as an Persian student, who loves Zamaneh, I think that Zamaneh with out Jami is nothing. You can make sure that the quality of Zamaneh will decrease with this new manager who do not know any thing about Persian culture and media...I am sorry for the board for this naive decision.

-- sepehr ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

آیا آن 455000 نفر این حق را دارند که بدانند اسامی این هیأت محترم مدیره و وابستگی های حزبی شان چیست؟ اصلاً این هیأت مدیره چگونه انتخاب می شوند؟ پارلمان هلند این وسط چه کاره است؟ فکر می کنم این حق خواننده ها و شنوندهای شماست که بدانند روابط و تعامل پارلمان هلند، پرس ناو، و این هیأت مدیره (به صورت مشخص) چگونه است.

-- محمود (دستنوشته ها) ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

با اين آماري كه داده شده، كه آمار ميانگين مراجعه كننده‌گان به اين سايت، ماهيانه 445000 نفر(روزانه تقربن 15000نفر) مي‌باشد، و اين خبر مهم، در تعجبم چرا تعداد نظرداده‌گان اين همه كم! بعد اين تملق‌گويي‌ها براي نمونه "جامي زمانه ساخت اما زمانه با او نساخت" و يا "سي‌مرغ زمانه" و غيرو، آدم را ياد سيد علي و تملق‌گويان او مي‌اندازه. سي‌مرغ زمانه كه حتمن هدهدش جامي‌ست و يكي از مرغ‌هاش هم حتمن آقاي عباس معروفي‌ست، كه نمي‌داند كه حتا هاليوود هم ديگه تبليغ سيگار و تنباكو را در فيلم‌هاش رعايت مي‌كنه اما اين آقا با اون عكس ييب بدست‌ش معلوم نيست چي را مي‌خواد نشون بده(كسي نيست به اين بابا تذكر بده!). نكته آخر هم كه دوست داشتم بهش اشاره كنم اين بوده كه آقاي مهدي جامي براي اين كارش(مديريت)، حقوق دريافت كرده و حقوق خوبي را هم دريافت كرده و بابت ساخت تشكيلات سايت و راديو زمانه حتا يك دلار هم از جيب خود مايه نگذاشته و البته كه لزومي هم نداشته(تمامي اين مخارج از جيب شهروندان هلندي گرفته شده)، يس به جز مردم آزادي‌خواه هلند بر كسي نه منتي‌ست و نه منت‌گذار.

-- سياوش ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

There seems to be a contradiction in the board's statement. If Zamaneh is such a successful radio which reaches so many listeners and its web page has so many thousands of visitors, then this must be the achievement of its director, Mehdi Jami, who should be praised for it. Zamneh was created by Mehdi Jami's ideas. It was his original project that called for a radio built on the talents of its producers and reporters, that it should be a conversation radio close to the public, it should allow all to show their creativity and individuality. It has been one of the few success stories of modern Iranian media. So why should those who funded and nurtured it -- Press Now or the Dutch parliament -- allow the board to undermine the radio in this haphazard fashion?? The board has not really given one reason in its statement as to why Mehdi Jami was asked to leave. What were the "shortcomings" in his performance?? Kindly clarify your decision. Audiences of Zamaneh deserve more respect with justifiable reasoning. MT"

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

ببینم حالا این آقای چیچی نویچ قراره بهتر از آقای جامی صدای جوانان ایران رو بشنوه؟ راستی ایشان فارسی شون هم از مدیر قبلی بهتره دیگه مگه نه؟

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اینکه موسسه‌ای پیشتر سابقه‌ی نظارت بر رسانه‌های مستقل را داشته - که ما نمیدانیم چقدر فلسفه‌شان با زمانه متفاوت بوده - دلیل بر موفقیتش در اداره‌ی زمانه نیست.
مخاطبان و گردانندگان زمانه ارتباط نزدیکی با هم داشتند. شما به این ارتباط و اعتماد خدشه وارد کردید.
من را هم از جمع فلان قدر آمار مخاطبتان که حالا برایم هیچ چیز جز عددی بی‌مفهوم نیست، کسر کنید.

-- سیما ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اينکه مي گويند راديو زمانه ويا شخص جامي طرفدار سياست هاي نظام ج.ا. است، به عقيده من حرف مفت است. به عقيده اين مخالفين نظام، هر کسي که صبح تا شب پشت سر نظام صفحه نگذارد و کاه را تبديل به کوه نکند، دارد از سياست هاي نظام دفاع مي کند. حالا بايستي منتظر شد و ديد اين مدير غيرايراني چه مي کند. اين موضوع مدير غيرايراني هم نو ظهور نيست. مدير بي بي سي فارسي هم غيرايراني است. اگر زمانه همان خطي را دنبال کرد که روزآنلاين دارد دنبال مي کند، آنوقت مي فهميم که موضوع از جاي ديگري آب مي خورد. اربابان در دولت هلند تصميم گرفته اند که خط زمانه را به خط راديو فردا و به طور کلي سياست خارجي آمريکا نزديک تر کنند.

-- محمد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من همیشه مطالب این رادیو رو می خوندم ولی ازحالا به بعد دیگه اصلا قابل اعتماد نیستید آخه چرا یک آدم خارجی که حتی فارسی بلد نیست باد بشه مدیر رادیو زمانه؟؟؟
یعنی یک ایرانی پیدا نمی شد؟؟؟!

-- احمد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

support for this decision I hope the new people would do their best for all Iranian people ( Fars, kurd, turk, baloch turkman, Arab) not like the previous one just for some special culture one example from all so many : I remember one time Jami has been asked what do you understand from Iran his answer was " Farsi" this was personally was very insulting for me and i know also for many Kurds, turks, arabs, baloch and others in iran which they fight for their rights in united Iran. My friends this not the way we should be united and have "edalat" betwenn us non Farsi people are also living in this country and they have also their right like you  

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

مهدی جامی دوستت داریم.

-- احمد ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

متاسفم
زمانه با مدیریتی درست چنین بالیده بود و من از خود می پرسم چرا باید به پاداش زحماتش چنین نصیبی برد؟
بدون توضیحی مناست مخاطبان فرو کاسته خواهد شد...
افسوس ....

-- آناهیتا ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

جون اون هزارهزاران نفر راديو زمانه را از ما نگيريد . هر چي بود جامي ايراني بود . حقي و حقوقي داشت كه بايد بهش احترام گذاشت.

-- داود ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

هیئت مدیره زمانه البته توضیح نمی دهد که بر چه اساس و منطقی آقای زوران جوکانویچ را به بدنه ی زمانه قلمه زده است. مگر تیم فوتبال است که هیئت مدیره ی محترم به ناگاه هوس می کنند سرمربی کروات بگذارند بالای سرش؟
این حرکت به نظرم اهانت به تمام مخاطبان فارسی زبان این رسانه است.

-- کیا بهادری ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من تنها خاطره ای که از آقای جامی دارم این بود که ایشان یکبار مطلبی نوشته بودند و من کامنت انتقادی نوشتم که اگر دوستان دیگر رادیو زمانه بودند آن را طبق روال بطور کامل حذف یا با سانسور درج می کردند اما ایشان کامنت بنده را بطور کامل درج کرد. بنابراین فکر می کنم ایشان فرد مناسبی برای مدیریت رادیو زمانه نبود و باید تغییر می کرد. شاید ایشان زمانی به دموکراسی معتقد بود اما الان احتمالا به یقین رسیده که دموکراسی غربی یعنی کشک! برایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شغل دیگری بجز کار رسانه ای در غرب را برگزینند تا هم وجدانشان راحتتر باشد و هم زود بزود مجبور به تغییر شغل نشوند و یا اینکه از آقای ... یاد بگیرند!.

-- شهرام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به نظرم اين حق همه خوانندگان زمانه است - به خصوص كه خودتان تاكيد كرده ايد كه عمدتا از جوانان هستند - كه دور از كلمات كلي دليل يا دلايل اين تغيير را روشن تر توضيح دهيد.

-- hassan ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

به نظرم به احترام مخاطبان تان باید توضیح بیشتری در مورد تغییر مدیریت بدهید: به چه علتی تغییر مدیریت داده شد؟ چه اختلافی وجود داشت؟ و غیره. شما فقط گزارش رفتن یکی و آمدن دیگری را داده اید و معلوم نیست که علت چه بوده است. اگر از علت ها مطلع شویم بهتر می فهمیم رسانه ای که هر روز به آن سر می زدیم و برای مطالبش کامنت می گذاشتیم چه بوده است و چه قرار است بشود.

-- مهدی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

از این عبارت سرمربی کروات خیلی خندیدم و بعد هم گریستم به حال ایران و ایرانی

-- محمود ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

خیلی به ندرت کامنت می ذارم. ولی مراتب تاسف خودم رو از جدا شدن مهدی جامی از رادیو زمانه اعلام می کنم. قلم بسیار شیوای ایشان چه در این رسانه و چه در سیبستان همیشه تحسین برانگیز بوده و رادیو زمانه دچار اشتباه در استراتژی شده است. امید به اینکه همچنان موفق باشید. مهدی جامی که همیشه موفق خواهد ماند.

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

Well, I am writing this in English so that the new manager can read this directly. I hope someone bothers to translate all the comments here for him. It is more than obivous that he is not wanted here. No one knows him and no one wants him. Not that it really matters to him, but the fact is that regardless of the fact that the Board has described Jami as someone having problems in management, he is still popular among the audience of Zamaneh. I am so amazaed at the decision of the Board. If we just manage to rule out the possibility of personal vendetta, we cannot help thinking that this is a journalistic suicide. Hope some intelligent people at least among the Dutch come to their senses before it is too late.

-- An Iranian who writes in English ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

بی خاصیت که بودید!! حالا بی خاصیت تر هم خواهید شد! به رادیویی که با جلب نظر رژیم قرون وسطایی شروع به فعالیت کند بیش از این نمی شود امیدوار بود، این کار (تغییر مدیر) هم مثل کارهای احمدی نژاد است، بذون هیچ توضیحی جابجا می کنید، البته قصدم دفاع از آقای جامی نیست، ولی این کار یعنی توهین به شعور خواننده و شنونده تان
البته مطمئن باشید بسیار اندک اند آنانی که به این درخت دخیل بسته اند، باور کنید!

-- نادر ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

از هیئت مدیره رادیو زمانه کمال تشکر را دارد که سنت مرضیه شورای نگهبان جمهوری اسلامی را در هلند بر‌پا نگه می‌دارد. گور پدر مردم!
در ضمن رئیس خارجی برای رادیوی فارسی هیچ ایرادی ندارد مگ رئیس قوه قضائیه عراقی نیست؟

-- برگ چغندر ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

راديو زمانه هميشه پايگاه مخالفان همه چيز بوده . شايد آقاي جامي در تنهايي به اين نتيجه برسد كه خراب كردن همه چيز بسيار آسانتر از ساختن است . ... از اين فعاليت هاي دست جمعي انسان هايي كه ظاهرا تك تك صاحب شعورند ، چيزي جز عقل گريزي عايد نمي شود .

-- بدون نام ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

مدیریت فرمایشی! آنهم کسی که زبان فارسی نمیداند! به به !!!مارو باش به چی دلخوش کردیم.

-- علی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من هم که یکی از خوانندگان جوان این رسانه بصورت روزانه بوده‌ام، مثل بعضی دیگر از دوستان تقاضا دارم که دلایل این تغییر کاملاً شفاف به اطلاع خوانندگان برسد.

-- علی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

سلام دوستان خسته نباشید
زمانه رسانه ای برای ایرانی نبود.
همین
فرشاد قربانپور
روزنامه نگار در ایران

-- فرشاد قربانپور ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

اول بیان چند نکته را در رابطه با نظرات پیشین بگم:
-هم ایده و هم بودجه رادیو زمانه از پارلمان هلند و با کوشش خانم کریمی بوده به منظور ترویج دموکراسی در ایران بوده پس این حرفها که رادیو زمانه به همت جامی تاسیس شد و یا ایشات بنیان گذار آن بوده از پایه غلط است. مثلا شیلا گنجی مدیر سابق بخش فارسی رادیو آمریکا را هیچ آدم عاقلی موسس این بخش قلمداد نمیکند. ایشان هم چندی پیش عوض شد و این کولی بازی ها هم در کار نبود.

-محتوای این رسانه اگر نگویم مشکوک اما یک طوریش بود! مثلا قضیه ممانعت از خروج یکی از فعالان زن به این شکل و تیتر پخش شد بود که "من ممنوع الخروج نبودم" که در نگاه اول این دید را به خواننده میداد که جمهوری اسلامی هرگز ایشان را ممنوع الخروج نکرده و این حرفها از بیخ دروغ است.

-این رادیو هیچ نقشی در همبستگی ایرانیان ساکن در هلند نداشت (همان چیزی که بعضی ها میخواهند!). خوانندگان از پیش در جریان هیچ اعتراض و همایشی در رابطه با ایران که در هلند برگزار میشد؛ قرار نمیگرفتند.

و این نکته رو هم به دوستانی بگم که از انتخاب مدیر غیر ایرانی ناراحتند. عزیزان مدیر غیر ایرانی حداقل این حسن را دارد که همه افراد و کارکنان را از بین دختر خاله و پسر عموهایش انتخاب نمیکند که وقت رفتنش نانشان آجر شود و اینطور برایش قشقرق و کولی بازی راه بیندازند و دم بگیرند که زمانه رفت و خاک شد!

-- Kimia ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

من که آقای جامی را نمی شناسم و راستش زیاد هم برای من مهم نبوده رفتن ایشان ، اما تازه از دست اون " ویچ" " میچ " ها تو فوتبال و ورزش راحت شده بودیم ، حالا اما دوباره یه " ویچ " دیگه ، این دفعه کجا ؟در یک سایت ایرانی با کلی نویسنده ایرانی... شرم آوره...یک جورایی موافقید بگم " خاک بر سر ما ایرانی ها ؟!

-- مهدی ، Oct 31, 2008 در ساعت 09:56 PM

هیئت مدیره را عوض کردند که سانسور را راه
بیاندازند و بنفع سرویس های جاسوسی غرب
نظرات را "گل چینی" کنند. مطمئن باشید شما
هم مانند پروژه ورشکسته "صدای آمریکا" بزودی به زباله دانی تاریخ سپرده خواهید شد.
چرا نظرات را چاپ نمی کنید؟

-- بدون نام ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

به راستی هیءت مدیره زمانه قبل از انتشار این اطلاعیه یک بار آن را خوانده است ؟ منظورشان از این جمله" هیئت مدیره رادیو زمانه از تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸، سِمت مدیریتی مدیر این رادیو را به حال تعلیق درآورده ‌است" چیست؟ چرا در تمام این اطلاعیه حتی یکبار به شخصی که مدیر این تشکیلات بوده اشاره ای نشده؟ این است معنای رسانه متعهد، هدفمند و مستقل؟ هیءت مدیره هر سازمان در چهار چوب حقوق و اختیارات خود مختار است هر تصمیمی بگیرد اما هیچکس حق ندارد به شعور مردم توهین کند. بیانیه صادره توهین آشکار به شعور همگانی است. بسیار متاسفم که این تجربه که میرفت یکی از نوادر موفق باشد به اینجا ختم شد.

-- Green ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

آقا يا خانم کيميا

از اين پول ها شماها زياد گرفتيد اما می توانيد بگوييد با آنها چه کرديد؟ کدامتان چيزی در حد و اندازه زمانه ساختيد؟شب تا صبح در بوق ها و کرناهاتان دميديد و به اين و آن فحش داديد؟
شما از کدام همبستگی در ميان ايرانيان حرف می زنيد؟ زمانه با پسرخاله های جامی زمانه نشده. نگاهی به طيف عظيم توليدگران و نويسندگان و برنامه سازان آن بيندازيد و آن وقت متوجه پوچی وبلاهت حرف خود خواهيد شد.

-- مدعی ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

متاسفم که کلمه ی "فاشیست" در نظر قبلی ام را سانسور کرده اید!
اگر مثلا آن را به یکی از کسانی نسبت می دادم که بسیاری از دوستان منتظرند اگر خبری درباره اش درج شد هرچه تهمت و توهین دارند روانه اش کنند، لابد سانسور نمی شد.
من باز هم تاکید می کنم بر حرفم که ما همگی در درون خود یک "جمهوری اسلامی" داریم و اکنون نمود بیرونی آن هم بر سرمان سایه انداخته!

-- فرهت ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

دیالوگ نزد ما ایرانیها تعطیل است.

من با خیلی از نویسندگان آن اختلاف سلیقه داشتم ولی هر روز آن را می خواندم. اگر هم خوشم نمی آمد می توانستم یک رسانه ی دیگر را انتخاب کنم. همین!

یکی ننگش می آید که "کامنت" بگذارد. یکی آن را رسانه ایرانیها نمی داند، یکی با مدیرش مشکل دارد، یکی از هر خبری که نفعی برای حکومت داشته باشد ناراحت می شود (انگار که اخبار را باید بهر خنک شدن دل ایشان گلچین کرد) و ...

چه بگویم سخنی نیست
می وزد از سر امید نسیمی
لیک تا زمزمه ای ساز کند
در همه خلوت صحرا
به رهش نارونی نیست

چه بگویم سخنی نیست

(شاملو)

-- فرهت ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

You will need more than six months to find a replacement for Mehdi Jami! He has experience and background which would be hard to match. With all due respect, it was not a good decision for Zamaneh. I don't think it will survive the shock of Jami's loss.

-- Shekar ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

شما با این کار، همان اشتباهی را می کنید که رسانه هایی مانند بی بی سی کرده اند، یعنی دادن مدیریت یک رسانه فارسی زبان به کسی که فارسی نمی داند. در ضمن، من فکر می کنم مهدی جامی با پشتکار، سلیقه و اندیشه باز خود، زمانه را زمانه کرد. چه او در این رسانه باشد چه نباشد، او به عنوان بنیانگزار، در ذهن مخاطبان زمانه، جای خود را دارد. مهدی جامی روزنامه نگار و مدیر موفقی است که شما قدر آن را ندانستید.

-- منصور ، Nov 1, 2008 در ساعت 09:56 PM

جناب مدعی
اصالت و منطق شما از همین جا پیداست که هوار میزنید شما از این پولهای زیاد گرفته اید. اما جوابتان را میدهم. چرا تا کسی حرف از محافطه کاری زمانه میزند بلافاصله فریاد میکنید که ما فحاش نیستیم؟؟؟ مگر باید فحش داد و از حق دفاع کرد؟ پس این همه وکیل دعاوی 24 ساعته مشغول فحاشی هستند و ما نمیدانستیم؟؟؟؟ این هم مغلطه شماست.
گفتید از کدام همبستگی حرف میزنم؟ اینقدر سطح فهم شما پایین است که متوجه این لغت ساده نمی شوید؟؟ منظور من دور هم جمع کردن ایرانیها به منظور شرکت در جشنهای ملی یا اعتراضات بشر دوستانه است!
در مورد پسر خاله هم شوخی نفرمایید. این طیف عظیم!!!!! برنامه سازان همان چند تا وبلاگنویس و نویسنده ای هستند که همه میشناسیم و تا یکی در وبلاگش بدشان را بگوید دسته جمعی میریزند سر طرف و تکه و پاره اش میکنند.
در آخر باید بگویم اینقدر متوهم نباشید زمانه قدر و قامتی نداشت. فقط ما وبلاگنویسان و وبلاگ خوانها آن را میشناختیم!

-- کیمیا ، Nov 2, 2008 در ساعت 09:56 PM

برای ِ اطلاع ِدوستان بگویم که هیئت مدیره ی زمانه پنج نفره است ؛ 3 هلندی و 2 ایرانی .

ضمنن ، چرا رسانه حتمن باید سیاسی باشد ؛ زمانه در حال ِانجام ِکار فرهنگی بود ؛ در حالی که رسانه های ِدیگر ِ فارسی زبان ِ خارج از کشور ، فقط مشغول ِبد و بی راه گفتن به دیگران ، آن هم بدون استدلال منطقی .

فقط می توانم بگویم با این کارتان حسین ِشریعتمداری را شاد کردید که دستاویزی جدید پیدا کرد برای وابسته خواندن ِ زمانه .

-- رحمان ِ حسینی ، Nov 2, 2008 در ساعت 09:56 PM

ضمنن می خواستم از کسانی که معتقد اند امثال ِمهدی ی ِجامی ، طرفدار ِ نظام و یا مسامحه کار با آن هستند ، بپرسم که از نظر ِ شما چه کسی انسان ِ مبارز و با ارزشی است ، بهروز ِ صور اسرافیل ؟ یا شاید ضیاء آتابای یا علیرضا میبدی یا ... ... ؟ آیا مخاطب ِ آن که فحش ِناموسی می دهد بیشتر است یا منتقد ِ مودب ِمنطقی ؟
مگر باید با مسلسل تمام موافقان نظام را به گلوله ببندیم تا ثابت شود مخالفیم ؟

تا جایی که من اطلاع دارم ، همیشه ، حسادت بوده که باعث ِ زدن ِتهمت هایی از قبیل ِعنصر ِاطلاعاتی بودن و ... به چنین افرادی شریف شده ومعمولن ، تهمت زننده ، خودش آلوده ی ِ آلوده ی ِچنین مسائلی بوده !

-- رحمان ِ حسینی ، Nov 2, 2008 در ساعت 09:56 PM

خیلی بده که مدیر اینطوری عوض شده. بنظر با بغض و قهرآمیز. اما بازهم خوبه که میگید مدریت عوض شده چون اینجا رسانه‌ها مثلا صدا و سیما کسی اصلا نمی‌دونه مدیر فلان کانال تلوزیونی این رسانه کی بوده و کی شده و چرا؟

-- آریو ، Nov 2, 2008 در ساعت 09:56 PM

مهدی جامی از مدیریت زمانه برکنار شد.
زمانه به مخاطبانش زمانه شده است و رویکرد هوشمندانه مهدی جامی که وبلاگ را به عنوان یک رسانه مؤثر با رادیو تلفیق کرد و این همه استعداد و قلم را از سراسر جهان زیر یک چتر گرد آورد. جامی از هیچ این رادیو را ساخت که حالا به ۴۴۰۰۰۰۰ بازدید کننده وبسایتش افتخار می‌کنید. کدامیک از رسانه‌های مشابه به چنین موفقیتی رسیده است؟ زمانه بنا بود زبان آنهایی باشد که صدایشان هیچ کجا شنیده نمی‌شود- که تا به حال هم چنین بود- حالا به کجا خواهد رفت؟ من خودم را یکی از آن ۴۴۰۰۰۰۰ نفر می‌دانستم اما ظاهراً شما همه این مخاطبان را غیر خودی می‌دانستید که یک باره برای آنها و به جای همه آ نها تصمیم گرفتید. یا جامی را فقط برای این می‌خواستید که این نهال را به ثمر برساند ـ که با چه مهارتی نشاند- و شما از ثمره‌اش بهره ببرید؟ من حق خودم می‌دانم که زمانه دلایل برکناری مدیر توانای زمانه را برای من توضیح دهد. زمانه صدای من است ، همان طور که ادعا می‌کند و اگر ادعای اخلاق حرفه‌ای و دموکراسی و .... دارد و به دلیل ضعف مدیریت مهدی جامی را برکنار کرده است پس باید این دلایل را اعلام کند. یا شاید فکر می‌کنید که «عقل ملت» نمی‌رسد و «شورای مدیریت» باید از شعور آنها «نگهبانی » کند؟

-- sarbehava ، Nov 2, 2008 در ساعت 09:56 PM

با سلام.
تمام فعالیتهای رادیو زمانه برای ارائه سرویس و خدمات رسانه ای به خوانندگان آن ست.
وقتی حضور مدیریت موفقی مثل آقای جامی در کنار حمایت مالی دولت هلند باعث ایجاد چنین اعتباری برای یک رسانه می شود چرا نباید دلایل ایشان مد نظر قرار گیرد؟ از دیدگاه مالی و حقوقی وجود چنین اعتباری، حقوقی را بوجود می آورد که نمیتوان به راحتی از کنار آن گذشت. حتی از دید اقتصادی لااقل با این اعتبار به عنوان یک دارایی نامشهود برخورد شود نه یک جابه جایی سیاسی و نظامی. حتی این رسانه نمیتواند یک بنگاه اقتصادی خصوصی قلمداد شود. با توجه به این مقدمات اعلامیه مدیر موقت کاملا غیر حرفه ای بوده است و هیئت مدیره نسبت به آن هیچگونه واکنش درخوری نداشته است.
هیئت مدیره و برد رادیو زمانه بدون اعتنا به ادعا و دلایل و نقطه نظرات و خواست آقای جامی بعنوان یکی از مؤثرترین عوامل ایجاد چنین اعتباری و نیز بدون اعتنا به نظرات مخاطبین با این سرعت دست به چنین اقدامی زده است؟ و چرا بیانه ی مدیر موقت جدید را که در مواجهه با نویسندگان و همکاران رادیو زمانه با لحن تهدید و قاطعیتی نظامی نادیده گرفته و هیچ واکنش معقولی را در مقابل آن نداشته است؟ آیا نگاه اقتصادی صرف برد زمانه به یک رسانه که هویت و ماهیت و اعتبار خود را به دلیل حضور مخاطبین و همکاران فرهنگی به دست آورده است به نوعی توهینی علنی محسوب نمیشود؟
آیا سکوت و عدم واکنش مناسب و برخورد خشک هیئت مدیره با این مقوله ی فرهنگی که با روح و اندیشه و عواطف مصرف کنندگان این رسانه ی فرهنگی سروکار دارد و تمام اعتبار حضور خود را مدیون مخاطبین آن است به نوعی ضعف مدیریتی آن را نمیرساند؟
چرا یک هیئت مدیره که ادعای رفتار حرفه ای در مقوله رسانه را دارد باید مثل سیاستمداران دگم برخورد کند؟ به نظر من این رفتار حتی یک رفتار حرفه ای اقتصادی هم نیست چه برسد به یک رفتار حرفه ای فرهنگی.
هیئت مدیره چه پاسخی برای این ابهامات و پرسشها دارد ؟ و چه واکنشی باید داشته باشد و چگونه میخواهد در آینده آنرا جبران کند؟
گام بعدی هیئت مدیره و برد زمانه چیست؟
http://mahgoon.blogfa.com

-- ماهگون ، Nov 11, 2008 در ساعت 09:56 PM


موافق ام که جامی در امر تولید مفید بود، اما فاقد هرگونه علامت مدیریتی بود.
فعلن سه سال گذشته و بودجه هم که به آخر رسیده و رادیو هم به نتیجه نرسیده است. حال باید برای آینده رادیو چه کرد.
فراموش نکنیم که جامی وسیله بود، اما هدف چیز دیگری بوده و هست.

-- امیر نامجو ، Nov 11, 2008 در ساعت 09:56 PM

از وضعیتی که در زمانه پیش آمده بسیار مباسف شدم.

-- امیر/مسجدسایمان ، Nov 21, 2008 در ساعت 09:56 PM

Following my own analysis, millions of persons all over the world get the loans from good banks. Therefore, there is a good possibility to receive a term loan in every country.

-- KEYAdeline ، Mar 18, 2010 در ساعت 09:56 PM