رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۷

انتقاد صریح لاریجانی از برکناری‌ «مداوم مدیران»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی یک روز پس از اعتراض به دیپلماسی هسته‌ای دولت نهم، از محمود احمدی‌نژاد به خاطر برکناری «مدام» مدیران دولت نیز انتقاد کرد.

آقای لاریجانی روز پنجشنبه در اظهاراتی کم‌سابقه و با انتقاد از دیپلماسی هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد گفته بود که با «مذاکرات تلفنی» نمی‌توان این مسئله را حل کرد.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری‌ها، رئیس مجلس شب گذشته تنها با گذشت یک روز از اظهاراتش در مورد مناقشه هسته‌ای ایران، از دولت احمدی‌نژاد به خاطر برکناری «زود به زود و مدام» انتقاد کرد و گفت: «نباید به دنبال این باشیم که هر کس را به بهانه‌ای از سر راه برداریم.»

وی که در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، افزود: «دلیلی ندارد که مدیران به سرعت عوض شوند چرا که این مسئله عدم ثبات بوجود می‌آورد.»

اظهارات آقای لاریجانی در شرایطی ایراد می‌شود که هفته گذشته طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی پس از یک سال از مقام خود برکنار و محمود بهمنی جایگزین وی شد.

مظاهری خود نیز جایگزین ابراهیم شیبانی رئیس اسبق بانک مرکزی شده بود. بهمنی سومین رئیس کل بانک مرکزی در دولت محمود احمدی‌نژاد است.

آقای لاریجانی همچنین گفت: «کارهای بزرگ به تنهایی از عهده جریان‌های سیاسی بر نمی‌آید و اگر در میان اصول‌گرایان هم یک گروهی فکر کنند به تنهایی می‌توانند کار را پیش ببرند سوء تفاهم مضاعف است.»

از کابینه احمدی‌‌نژاد تا کنون داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، محمد ناظمی‌اردکانی وزیر تعاون، علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن، محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش، مرحوم جمال کریمی‌راد وزیر دادگستری، کاظم وزیری‌هامانه وزیر نفت، پرویز کاظمی وزیر رفاه و تامین اجتماعی و محمد رحمتی وزیر راه و ترابری خداحافظی کرده‌اند.

فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ابراهیم شیبانی رئیس کل بانک مرکزی نیز پیش‌تر تغییر کرده بودند.

احمدی‌نژاد: طبیعی است

محمود احمدی‌نژاد که در هنگام اعلام ریاست محمود بهمنی بر بانک مرکزی در نیویورک به سر می‌برد، در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر دلیل برکناری طهماسب مظاهری گفت: «ما می‌خواهیم طرح تحول اقتصادی را اجرا کنیم و تیم اقتصادی باید هماهنگ‌تر شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای احمدی‌نژاد افزود: «عوض شدن مدیران یک امر عادی است و در تمام دنیا نیز رخ می‌دهد.»

به گفته وی دولت نهم قصد دارد طرح تحول اقتصادی را اجرا کند و تیم اقتصادی باید «هماهنگ‌تر شود و تغییر مدیران یک چیز طبیعی است.»

آقای احمدی‌نژاد در حالی از برکناری مدیران دفاع می‌کند که پیش از آن طهماسب مظاهری در نامه‌ای ۱۲ بندی به وی، با بررسی وضعیت اقتصادی و مشکلات نظام بانکی ایران، از اجرا نشدن برنامه‌هایش گله کرده بود.


در همین رابطه:
انتقاد لاریجانی از سیاست‌های هسته‌ای دولت