رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۷

وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود

استیضاح وزیر آموزش و پروش دولت نهم در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، طرح استیضاح علیرضا علی‌احمدی با ۸۲ امضا، امروز چهارشنبه از سوی هیأت رییسه مجلس اعلام وصول شده است.

استیضاح آقای علی‌احمدی در شرایطی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که وی روز گذشته از نمایندگان مجلس خواسته بود فرصتی دو تا سه ماهه برای انجام اصلاحات در وزارت آموزش و پرورش به وی بدهند؛ اما نمایندگان این درخواست را قبول نکرده‌اند.

در طرح نمایندگان که از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده، پنج محور «غیر آموزش و پرورشی بودن»، «بی‌توجهی در مشکلات مالی ادارات و فرهنگیان»، «بی‌توجهی و کم‌توجهی به اجرای قوانین»، «بی‌تدبیری محض در مورد استخدام معلمان حق‌التدریس» و «ناتوانی در اداره امور»، مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام شده است.

امضاءکنندگان این استیضاح، تقاضای خود را بر اساس ماده ۲۲۸ و ۲۲۷ آیین‌نامه مجلس عنوان کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش، اولین وزیر دولت احمدی‌نژاد است که از سوی نمایندگان مجلس هشتم استیضاح می‌شود.

علی‌رضا علی‌احمدی، سی‌اُم بهمن‌ماه سال گذشته با کسب ۱۳۳ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف و ۲۹ رأی ممتنع از سوی نمایندگان مجلس هفتم به وزارت آموزش و پرورش راه یافت.

وی که پیش‌تر رییس دانشگاه پیام نور بود، جایگزین محمود فرشیدی شد که ۱۱ آذرماه سال‌ گذشته «از سمت خود استعفا کرده بود.»

علی‌احمدی از افراد هم‌فکر و نزدیک به احمدی‌نژاد است که در ابتدای تشکیل دولت نهم نیز به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون به مجلس هفتم معرفی شد؛ اما نتوانست آرای لازم را به دست بیاورد.

در صورتی که احمدی نتواند رأی اعتماد مجدد نمایندگان مجلس را به دست آورد، کابینه احمدی‌نژاد با بحران تازه‌ای در مورد رأی اعتماد مجلس به خود، روبه‌رو خواهد شد.


در همین رابطه:
«اولین استیضاح مجلس هشتم»
علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش شد
احمدی‌نژاد استعفای فرشیدی را پذیرفت

نظرهای خوانندگان

یادمه چند ماه پیش این آقا بعد از اخبار ساعت 10:30 کانال 2 حرفی زد که معنیش این بود :
(( قرار است به معلمانی که در آستانه بازنشستگی هستند خودرو قسطی بدیم که بعد از بازنشستگی برایشان کمک خرجی باشد ))

-- ناصر ، Sep 3, 2008 در ساعت 05:02 PM

روزنامه های حامی دولت احمدی نژاد استیضاح 2 وزیر آموزش و پرورش را از افتخارات دولت نهم می دانستند و نظرشان این بود که این دولت چون به بحث آموزش اهمیت ویژه ای می دهد!! به کا روزیران آموزش و پرورش حساس است. اما یکی نیست که به این ها بگوید این آقایان را خودتان برگزیدید مگر ارزیابی نکردید؟

-- حامد ، Sep 4, 2008 در ساعت 05:02 PM

من يه دبير هستم. براي اولين بار بعد از 12 سال تدريس 5ماه طول كشيد تا اضافه تدريس هاي مارو پرداخت كردند.اونم در حالي كه با يه بدعت كه نصف خرداد ماه رو حساب نكردند، كه از ابتكارات مديريت ايشان بود. و گذاشتن افراد ناكارامد در راس مديريت استانها و شهرستانها

-- محمد.ن ، Sep 4, 2008 در ساعت 05:02 PM