تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دیدار احمدی‌نژاد با ایرانیان مقیم آمریکا

گروهی از متخصصان و تاجران ایرانی مقیم آمریکا در دیدار با هئیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی که به نیویورک سفر کرده است، مهمترین مسائل مربوط به ایرانیان خارج از کشور را با این هیئت در میان گذاشتند.

این دیدار دوشنبه شب گذشته با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، منوچهر متکی وزیر خارجه، غلام‌حسین الهام وزیر دادگستری و علی خزائی سفیر دائم ایران در سازمان ملل و جمعی از متخصصان مقیم آمریکا در هتل هایت شهر نیویورک انجام شده است.

این اولین دیدار آقای احمدی‌نژاد با ایرانیان مقیم آمریکا در نیویورک است.
قرار است وی جلسه دیگری با گروه دیگری از متخصصان ایرانی در سفر شش روزه خود به آمریکا داشته باشد.

به گزارش رایو زمانه، در این دیدار، متخصصان با اعلام این‌که موانعی برای ورود آنها به ایران وجود دارد، از هیئت مذکور خواستند که در جهت رفع این موانع تلاش کنند تا زمینه برای سرمایه‌گذاری‌ها در ایران گسترش یابد.

متخصصان همچنین در اظهارات خود به تشریح آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه‌‌های کشاورزی، پزشکی و حقوقی پرداختند که به گفته آنان این دستاورد‌ها می‌تواند در ایران به کار گرفته شود.

جمشید ایرانی وکیل ساکن نیویورک که یکی از سخنرانان این مراسم بود از مقامات ایرانی به‌خاطر استخدام نکردن وکلای ایرانی برای «بازگرداندن کتیبه‌های ایرانی» از آمریکا انتقاد کرد.

در این دیدار، هیئت دیپلماتیک ایران با استقبال از اظهارات متخصصان مقیم آمریکا اعلام کرده‌اند که متخصصان برای اجرای برنامه‌های خود می‌توانند به ایران سفر کنند.

در سفر‌ روسای جمهور ایران به نیویورک که همه ساله در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود، دیدار‌هایی با ایرانیان مقیم آمریکا صورت می‌گیرد.

ایران و آمریکا پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۹، روابط دیپلماتیک خود را با یکدیگر قطع کرده‌اند.

صدها‌ هزار ایرانی هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کنند که گروهی از آنها از متخصصان و تاجران نامدار این کشور محسوب می‌شوند.

مطبوعات آمریکائی در ماه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که واشنگتن قصد دارد برای رفاه مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند، پیشنهاد راه‌اندازی دفتر حافظ منافع در تهران را ارائه کند.
پیشنهادی که به طور تلویحی از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تائید شده است.

نظرهای خوانندگان

it is very interesting that they are not asking anyone to go back to Iran to live! the deposed shah had a better record on this subject!

-- بدون نام ، Sep 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)