تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هنرمندان زن ايرانی در دانشگاه کمبريج

«۳۰ سال انزوا» نمايشگاهی است که با حمايت گالری «خانه آسيا» و «بنياد ميراث ايران» از ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ ژانويه در دانشگاه کمبريج بریتانیا برپا می‌شود.

اين نمايشگاه، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، عکس‌ها و فيلم‌های زنان ايرانی در طول ۳۰ سال گذشته را به نمايش می‌گذارد.

به نوشته سايت ميراث ايران، تاکيد اين نمايشگاه بر حس اضطراب، انزوا و شکست در جامعه ايرانی و به ويژه در ميان زنان هنرمند اين کشور در طول ۳۰ سال گذشته است.

به نوشته اين سايت، يکی از جنبه‌های اصلی اين نمايشگاه، طنزی است که در آثار هنرمندان زن ايرانی وجود دارد و آنها به واسطه آن، با مسائل بنيادی جامعه ايران مثل پدرسالاری اسلامی، هويت باختگی، انزوای جهانی، انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله ايران و عراق برخورد کرده‌اند.

فيلم‌هايی از ساخته‌های فيلم‌سازان زن ايرانی چون مهوش شيخ‌الاسلامی و مونا زند حقيقی هم در اين نمايشگاه به نمايش درمی‌آيد.

برگزاری چند سمينار درباره موضوع زنان هنرمند ايرانی، از بخش‌های ديگر اين نمايشگاه است.

«چگونه می‌توانيم ايرانی، زن و هنرمند باشيم؟»، «جنسيت و تبعيد در هنر پس از انقلاب ايران» و «شکوفايی زنان هنرمند ايرانی» از موضوعاتی است که در اين سمينارها با حضور گلی ترقی نويسنده سرشناس ايرانی در خصوص آنها بحث خواهد شد.

نظرهای خوانندگان

این برنامه در نمایشگاه "خانه آسیا" در لندن برگزار میشود نه در دانشگاه کمبریج.

-- نرگس ، Sep 15, 2008 در ساعت 11:52 AM

برخلاف سایر مطالب هنری در زمانه که روده درازی‌های آنچنانیست نه نامی از نقاشان است نه تصویری از آثار آنان، خبر کلا ناقص است.
با احترام

-- بدون نام ، Sep 16, 2008 در ساعت 11:52 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)