تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مرگ بیش از ۱۳ نفر در سقوط یک اتوبوس از پل فردیس کرج

سقوط یک اتوبوس از پل فردیس کرج به کشته شدن بیش از ۱۳ نفر و مجروح شدن ۱۲ نفر منجر شد.

به گزارش ایسنا، این اتوبوس مسافربری که حامل ۳۵ مسافر بود، حدود ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه بامداد امروز (جمعه) در یک کیلومتری ترمینال شهید کلانتری از پل رودخانه کرج سقوط کرد.


ایسنا

این اتوبوس از خرم‌آباد به سمت کرج در حال حرکت بود که در پل فردیس به علت انحراف از مسیر و شکافتن گاردریل به پایین پل به عمق ۱۲ تا ۱۵ متر ارتفاع سقوط کرد.

هم اکنون براساس گزارش ایسنا سه تن از مصدومان این حادثه در ICU و هشت مصدوم دیگر در بخش بیمارستان شهید مدنی و یک مصدوم نیز در بیمارستان امام خمینی بستری هستند.

معاون اورژانس تهران دکتر مقصودی حال ۴ مصدوم انتقال یافته به بیمارستان امام کرج وخیم گزارش کرده است.

درهمین حال خبرنگار فارس اسامی هشت مجروحی که در بیمارستان مدنی بستری شده‌اند را به این شرح اعلام کرد: نیما و ابراهیم زاهدی، غزال و فرشاد غیاثوند، سجاد ملک شاهی، جواد زردیان، فاطمه احمدی و وحید باباخانی.

نیما زاهدی شش ساله در حال حاضر در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری بوده و هفت مجروح دیگر در بخش عادی تحت درمان قرار دارند.

همچنین اسامی سه مجروحی که در بیمارستان امام خمینی کرج بستری هستند، اعلام شد. فاطمه دارابی ۱۸ ساله، نگین زاهدی هفت ساله و فاطمه غیاثوند ۹ ساله، سه مجروحی هستند که در این بیمارستان بستری شده و حال عمومی آنها از سوی پزشکان خوب توصیف شده است.

راننده این اتوبوس موسی محمدزاده ۴۰ ساله بوده است که پس از انتقال به بیمارستان شهید مدنی فوت کرده است.

احمد نجفی، فرمانده پلیس راه استان تهران، خستگی و خواب‌آلودگی راننده را علت اصلی حادثه مرگبار اتوبان کرج اعلام کرد. وی افزود: «متاسفانه به رغم هشدارهای پلیس، باز هم شاهد هستیم که برخی از رانندگان با وجود خواب آلودگی به رانندگی خود ادامه داده و حوادث تلخی را مانند حادثه صبح امروز اتوبان کرج به بار می‌آورند. این حادثه دلخراش ساعت شش صبح امروز و در حالی که راننده به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی تعادل خود را از دست داده بود، اتفاق می‌افتد.»

نظرهای خوانندگان

عزیزم مهم نیست....!
خیلی غصه نخور......!
پلیس راهنمایی که بخاطر غصه خوردن شما کنترل روی ترمینالها و رانندگان اتوبوس را زیاد نمی کند....!
فوقش یک هفته اون تعاونی رو تعطیل میکنند بعدش هم با سلام و صلوات و پادر میانی امام جمعه و ... مساله به امید امام زمان حل خواهد شد.

-- omid ، Sep 12, 2008 در ساعت 04:40 PM

من کرج زندگی می‌کنم ظاهرا این پل کلاکه که این پل هم مثل پل فردیس یکی از ورودی‌های شهر کرجه.
خیلی متاسف شدم.

-- آرش ، Sep 12, 2008 در ساعت 04:40 PM

نیروی انتظامی و سرادارانش فعلا حواسش به تنگی مانتوی خانم هاست

-- حسین ، Sep 12, 2008 در ساعت 04:40 PM

انگار خوشمون میاد یا عادت کردیم به محض
اینکه اتفاقی میفته زرتی گودرز و شقایق رو
پیوند بزنیم به سیستم .
آخه عزیز من راهنمایی رانندگی چه ربط و
دخلی داره به نیروی انتظامی ؟
همین چند روز پیش فرمانده راهنمایی رانندگی
به صراحت اعلام کرد که نقص فنی خودروها
و رانندگی در حال خواب آلودگی اولین و اصلی
ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران
هست .
یه خورده منصف باشیم بد نیست .
اون راننده هم از دست رفته اما اگر زنده هم
بود حتی نمیشد او رو هم قصر اصلی این
فاجعه قلمداد کرد چرا که گستردگی موضوع
خیلی بیشتر از اینه که بنده و شما بخواهیم
در مورد چرایی و چگونگیش قضاوتی بکنیم.
یک عده انسان از بین رفتند و در این حالت
ما حق نداریم بی تالم دنبال محکوم کردن هایی
باشیم که فقط نشون بدیم واووو یه فرصت تازه
واسه اینکه حرفی زده باشیم ... چیزی گفته
باشیم .. ابراز وجودی کرده باشیم .
فقط کافیه یه لحظه یکی از ما به جای یکی از
بستگان قربانیان این فاجعه باشیم اونوقت
مطمئن باشید که حالمون خیلی بد میشه از
شنیدن و دیدن این مدل واکنش هایی که ....

-- امید ، Sep 12, 2008 در ساعت 04:40 PM

سلام - خیلی متاسفم از این حادثه تلخ . بقولی می گویند که خطا کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری - راننده خواب بوده به راهنمایی و رانندگی بد و بیراه میگویند اخه انصاف هم خوب چیزیه - راهنمایی رانندگی دیگه باید چکار کنه - جاده - نصب علائم - نصب دوربین و کنترل از راه دور - تک سرنشین کردن مسافر در جلو ماشینها - فشار برای استفاده از کمربند ایمنی - هشدارهای پلیسی در صدا و سیما - هشدارهای مداوم : عدم استفاده از موبایل در هنگام رانندگی - عدم استفاده از ضبط صوت با صدای بلند که راننده حواسش مختل نشود - وقتی خسته ای و خوابت میاد رانندگی نکن خبر مرگت بخواب تا فاجعه درست نکنی - به علائم توجه کن - ماشینت را چک کن - زنجیرچرخ داشته باشد و و و باز هم راهنمایی و رانندگی مقصرند یا ماها که بی احتیاط و بدون توجه هستیم ؟

-- مه یاس ، Sep 13, 2008 در ساعت 04:40 PM

آقای امید یک لحظه خودتون رو جای خانواده های اون ازدست رفتگان بگذارید ببینید جه احساسی داشتید اگه عزیرتون رو به خاطر خماری یک مفنگی که زندگی سی و سه خانواده تو دستش هست و راهنمایی و رانندگی هم این رو می دونه از دست داده بودید.خدا نصیب نکنه ولی من توی این اتوبوس ها مرگ رو با چشم خودم دیدم.حیف اون زندگیهای قشنگ که به این مفتی پر پر شدند و خدا به ما ایرانی ها یک جو غیرت عطا کنه که از این مسخی و خواب مرگ بیدار شیم.واکنش طبیعیترین رفتار هر موجود زنده ای است و تفاوتش با واکنش انسانی این است که انسان قدرت هم نوع پنداری تکامل یافته ای دارد و همچنین دارای قدرت تجزیه و تحلیل مسایل و ارایه راه حل مقتضی زمان و مکان وثبت آن بوده ،همینطورُ دارای حس همزیستی و ارتباط با همنوع و الگو برداری و استفاده از تجربیات موفق جوامع پیشرفته می باشد.

-- سحر ، Sep 13, 2008 در ساعت 04:40 PM

کاملا با امید (دوست قبلی ) موافقم. ما ایرانیها فقط دنبال اینیم که همه کم کاریها و بی مسئولیتی هامونو بندازیم گردنش و چه کسی بهتر از دولت. اصلا معلوم نیست این دولت کیه. از کی تشکیل شده. مثلا می گن شهرداری مسئوله و آخرش می رسیم به اینکه اون مهندس یا کارگر شهرداری مسئول اصلی بوده که در واقع می تونه هر کدوم از ما باشه.

من این خبر رو که شنیدم مطمئن بودم رادیو زمانه می کندش تیتر اول و 90 درصد کامنت ها فحش بد و بیراه خواهد به دولت.
جالب اینکه امروز تو آمریکا هم یه قطار باری و مسافربری به هم برخورد کردند و 10 نفر مردن و 30-40 نفر زخمی شدن. من موندم مردم آمریکا هم زرتی قضیه رو سیاسی می کنن یا می گردن علل ماجرا را پیدا کنن تا حلش کنن تا دوباره رخ نده.

-- مانی ، Sep 13, 2008 در ساعت 04:40 PM

سیستم باید توسط دولت قانونمند و توسط مجریان قانون به اجرای آن قوانین نظارت گردد.
سیستم ایران در حال تغییر و تحول جمعیت سنی است که این تغییر باید 20 سال پیش از وقوع این ناهنجاری ها از روی آمار نفوس برنامه ریزی و پیش بینی شده و مسایل تابعه آن بررسی و مطالعه می گردید و منجر به تصویب قوانین و ایجاد عوامل اجرایی می گردید.
پس فکر می کنید دولت چه کاره است.مبصر؟ مسوول حکومت نظامی؟ قلدر؟ سانسورچی؟ روضه خوان؟

نه دوستان. دولت اون غول بی شاخ و دمی نیست که برای ما ساختن. بلکه باید یک مجموعه سالم از آدم های خوش فکر و آینده نگر، تحصیل کرده و آگاه به مسایل روز دنیا باشد که قدرت اعمال نظر هم داشته باشد و این مجموعه بخشی از همین جامعه ای هست که در آن زندگی می کنیم.آدم هاش همین آدمها هستند و شاید یکی از ما. به نظرمن وظیفه افراد جامعه کمتر از یک نماینده مجلس در انعکاس مسایل نیست. این حق انسانی مردم هست که بخواهند در محیطی سالم و رو به بهبود زندگی کنند و خود در ایجاد این بهبود نقش داشته باشند. دعوایی هم به وجود نمی آید در صورتی که این عوامل با جامعه یک واحد باشند. اگه بین مردم و دولت دعوا باشه پس یک مشکلی توی کار هست.
در این صورت جامعه شکل واقعی خودش رو پیدا می کنه، زنده و سالم و همزیستی با تمام زشتی ها و زیبایی ها. مشکلات همیشه وجود دارند مثل همه خونه ها ولی اگه قانونی بر پا نباشد معضل به وجود می آید.

این نظر قلبی من هست چون من یک عاشقم

ممنون از حوصله شما

-- بدون نام ، Sep 14, 2008 در ساعت 04:40 PM

Be jaye masjed o maghbare o jn harfa behtar ast be rahsazi o polsazi o tarmimate beressand

-- Nam ، Sep 14, 2008 در ساعت 04:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)