تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۲۲ خرداد سال ۸۸؛ انتخابات ریاست جمهوری

زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، از سوی وزارت کشور ۲۲ خردادماه سال ۱۳۸۸ اعلام شد.

شورای نگهبان قانون اساسی نیز با انتخاب چنین روزی برای برگزاری انتخابات موافقت کرده است.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری‌ فارس، علیرضا افشار رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر گفت: «علت زود اعلام کردن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، برگزاری هم‌زمان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هشتم» است.

بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات میان‌دوره‌ای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه برای انتخاب شش نماینده، از روز شنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۸۸با ثبت نام از داوطلبان آغاز و روز جمعه بیست و دوم خرداد همان سال و هم‌زمان با انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در حالی اعلام می‌شود که برخی از نمایندگان و جریان‌های سیاسی خواستار تغییر و اصلاح قانون انتخابات شده‌اند.


علی کردان وزیر کشور با این درخواست‌ها مخالف کرده و گفته است که «من به عنوان وزیر کشور نظرم این است که در شرایط فعلی با توجه به وقت اندک باقی مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری و نیاز بسیار کم به اصلاحات در قانون انتخابات، زمینه برای تغییر این قانون وجود ندارد.»

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از آقای کردان هم‌چنین افزوده که شورای نگهبان قانون اساسی نیز مخالف اصلاح این قانون در شرایط کنونی است.

در فاصله کمتر از ۹ ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، تا کنون هیچ فردی رسماً نامزدی خود برای شرکت در این انتخابات اعلام نکرده است.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران نیز که گمان می‌رود خود را برای رقابت با رقبای محافظه‌کار و اصلاح‌طلب آماده می‌کند، تا کنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان امروز طی یادداشتی از شواهدی نام برده که به اعتقاد وی نشان‌دهنده انتخاب مجدد آقای احمدی‌نژاد است.

شریعتمداری هیچ اشاره‌ای به این شواهد نکرده است.

در عین حال روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز امروز به نقل از غلامرضا مصباحی مقدم نوشته‌اند که محافظه‌کاران قصد ندارند از محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حمایت کنند.

برخی تحلیل‌گران حمایت صریح رهبر جمهوری اسلامی از عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد در هفته دولت را نشانه تمایل او به انتخاب مجدد احمدی‌نژاد ارزیابی می‌کنند و رقابت بین محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان در این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری را پیچیده‌تر و دشوارتر از دوره‌های قبل می‌دانند.

نظرهای خوانندگان

با وزارت کشور کردان همه رای می‌دهیم!!

-- بانام ، Sep 7, 2008 در ساعت 05:59 PM

من هم، حتما راي مي دم !!!‌؟‌

-- بدون نام ، Sep 7, 2008 در ساعت 05:59 PM

با توجه بiه اينكه تنها كسي كه مي تواند جمهوري اسلامي را بر باد دهد محمود احمدي نزاد است لذا براي رياست جمهوري اسلامي به احمدي نزاد راي مي دهيم

-- فرهاد-فرياد ، Sep 7, 2008 در ساعت 05:59 PM

Man Ham bayad montazer bashand. hamchin raei bedim ke tah del pedar madareshun haz kone...

-- بدون نام ، Sep 7, 2008 در ساعت 05:59 PM

نمی دانم ولی روزی رندی می گفت:
از کوزه همان برون تراود که در اوست

-- سپهر ، Sep 7, 2008 در ساعت 05:59 PM

بهتر از دلمان را به این دسته نمایش ها خوش نکنیم.نمی گویم تحریم چون آلترناتیو دیگری مطرح نیست اما اگر کسی می خواهد کاری کند کمی مطالعه کند و ببیند از دست خودش چه بر میاید.
خاتمی فضا را برای ورود احمدی نژآد آماده کرد.هر دو هدف یکسانی دارند.

-- بدون نام ، Sep 8, 2008 در ساعت 05:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)