رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۷

اتهام برادران علائی «براندازی» اعلام شد

قوه قضائیه ایران با گذشت یک ماه از دستگیری دو متخصص ایدز در این کشور، دلیل بازداشت آنان را اقدام برای «براندازی جمهوری اسلامی» از طریق تشکیل سازمان‌های غیر دولتی‌ که آمریکا در شکل‌گیری آنها نقش داشته، عنوان کرد.

قاضی حسن حداد معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران که امروز شنبه با خبرگزاری ایسنا گفتگو می‌کرد، اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این اتهام نکرد.

آقای حداد گفت که آمریکا در چند سال اخیر از طریق جذب «افرادی که ممکن است در آینده برای مقاصد شوم مورد استفاده قرار گیرند» قصد دارد به داخل ایران نفوذ کند.

وی دو برادر کامیار و آرش علائی را افرادی معرفی کرد که «با تشکیل همایش‌ها با زمینه‌هایی از جمله ایدز که مورد توجه سازمان‌ها و NGO های داخلی و خارجی است، اقدام به جذب نیرو و برنامه‌ریزی برای اعزام این افراد به خارج از کشور و آموزش جهت هدف‌های براندازی می‌کردند.»

آقای حداد در عین حال هیچ اشاره‌ای به نام آنها نکرد و فقط با ذکر «دو برادر» به آنها اشاره کرد.

دکتر کامیار علایی پژوهشگر دانشگاه هاروارد و کارشناس بین‌المللی بهداشت پایه‌گذار برنامه کلینیک‌های مثلثی در جلوگیری از گسترش ایدز در ایران است.

آرش علایی نیز متخصص ایدز و اعتیاد و یکی از بنیانگذاران کلینیک‌های مثلثی برای درمان ایدز و اعتیاد در ایران است.

این دو برادر سوم تیرماه سال‌جاری از سوی مقامات امنیتی دستگیر شدند.

معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران افزود: «این افراد از اقداماتی که انجام می‌دادند مطلع بودند و نوع آموزش آنها مانند فعالیت‌هایی برای انقلابات مخملی و به طور گسترده بود.»

به گفته این مقام قضائی تحقیقات درباره پرونده برادران علائی در شعبه‌ اول بازپرسی دادسرای امنیت همچنان ادامه دارد.


مرتبط:
بی‌اطلاعی از سرنوشت موسسان انستیتو پارس
کلینیکی رایگان برای کمک به بیماران ایدز
گفت و گو با کامیار علایی، پیش از بازداشت

نظرهای خوانندگان

این بیچاره ها قربانی مسائل مالی شده اند دار ودسته ی مرتضوی متوجه شدند که شانزده ملیون دلار پول سازمان در اختیار اینهاست از آنها حق حساب خودشان را میخواستند که نگرفتند به همین دلیل قربانی این توطئه شده اند و با شکنجه و زور از اینها اعتراف گرفته شده است .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 2, 2008 در ساعت 07:43 PM

اگر درست یادتان باشد در مقاله ای که دوسال پیش در اینترنت منتشر شده بود آمده بود که حکومت جمهوری اسلامی همانند بیماری ایدز است و حتا اصلا خود ایدز است و در ابتدا و فقط رهبر کبیر و بعد رهبر معظم و رفسنجانی آن این بیماری را داشته اند و دیگر رهبران انقلاب از این سه وامیگیرند و بعد این بیماری به حوضه های علمیه می رود و حوضه ها آنرا به سپاه بسیج سرایت داده و بعد حالا همه خواسته یا ناخواسته این بیماری را گرفته اند. و باز اگر یادتان باشد یک خانم بخت برگشته ای که روزنامه نگار بود و برای یک نماینده محترم مجلس در بندرعباس روزنامه نگاری می کرد بنام خانم الهام افروتن که خیال کرده بود آن مقاله چیز خوبی ست و شاید بشود این بیماری ایدز را از ایران ریشه کن کرد آنرا کپی و در آن روزنامه ی نماینده ی بندرعباس مجلس چاپ و منتشر کرده بود. حالا بیا و ببین که آن دخترک بخت برگشته را گرفتند و بردند و تحقیر شکنجه اش کردند و نماینده ی مجلس هم که از آن دخترک حد اعلای سو استفاده را کرده بود زیر همه چیز زد و پشت دخترک را خالی کرد و اگر اعتراف و پادرمیانی خود رهبری نبود بیچاره دخترک را اعدام هم کرده بودند...ولی حالا سند برابر با اصل و حتا بهتر از اصل اینکه دو پزشک ایرانی که در حال مبارزه با ایدز بوده و... در حال ریشه کنی و براندازی بیماری ایدز را بجرم براندازی حکومت ناب محمد دستگیر کرده اند. و شما ایرانی عزیز و مهربان حدیث مجمل را از این مفصل بخوانید. و اقرار خواسته یا ناخواسته ی این همانی این مقوله را.

-- منداسمال از جنوب دارالاسلام ، Aug 2, 2008 در ساعت 07:43 PM

شاید کل ماجرا را منداسمال از جنوب دارالاسلام بنیان کرده. من هر چه بنویسم زیره به کرمان بردن است. اما یادآوری اینکه شاید سایت زمانه علی رقم کم سابقه گی اش بیشترین خواننده را دارد نیکو باشد. همه و همه از دو چیز می آید یکی بخش «نظربدهید» است و دیگری اینکه چندان مدعی نیست و بی رودربایستی با خودش اگر تذکری داده شود در نظر می آورد و پوزش می خواهد و الخ... ولی واقعا منداسمال از جنوب دارالاسلام خیلی خوب و درست و عادلانه نوشته.

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 07:43 PM

فروش متدون دولتی در بازارآزاد

-- بدون نام ، Aug 3, 2008 در ساعت 07:43 PM

متاسفانه دراین حکومت همه فقط باید ریشو و کثیف و بی سواد باشند و افراد متخصص و باشخصیت همه ضد انقلاب هستند چون با آنها فرق دارند

-- بدون نام ، Aug 3, 2008 در ساعت 07:43 PM

در جمهوری امام زمانی اسلامی هر خبری ممکن است . به جز حقوق انسانی .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 3, 2008 در ساعت 07:43 PM