تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«آمریکا برای حمله به ایران به اسرائیل کمک نمی‌کند»

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایالات متحده با هرگونه حمله نظامی تل‌آویو علیه تهران مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک افزود: «آمریکایی ‌آمادگی صدور مجوز برای حمله ما به ایران را ندارند. اسرائیل هیچ گزینه‌ای را در برخورد با ایران حذف نمی‌کند اما در همین حال ما باید در محدوده دیپلماسی در خصوص ایران پیشرفت کنیم.»

اسرائیل، ایران را اصلی‌ترین ‌دشمن استراتژیک خود می‌داند و از پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور به شدت نگران است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز نوشت که واشنگتن به تازگی درخواست‌های تجهیزات نظامی و امنیتی اسرائیل را برای حمله به ایران رد کرده و از تل آویو خواسته است آمریکا را غافلگیر نکند.

این روزنامه پیش‌بینی کرد که جورج بوش در فرصت باقی‌مانده دوران ریاست‌جمهوری خود به ایران حمله نمی‌کند و بیشتر بر استفاده از ابزارهای سیاسی تاکید خواهد کرد.

فاکس‌نیوز نیز گزارش داد که آمریکا به اسرائیل هشدار داده است حمله نظامی این کشور به تأسیسات هسته‌ای ایران، منافع ایالات متحده را به مخاطره خواهد انداخت.

باراک، موضع آمریکا در قبال ایران را کاملاً مشخص دانست و گفت که ایالات متحده بر افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران تأکید دارد.

هاآرتص انتشار بیانیه‌های وزارت دفاع آمریکا در مخالفت با حمله نظامی به ایران را بی‌دلیل ندانسته و افزوده است که حمله پیشدستانه اسرائیل به ایران، می‌تواند تل‌آویو را به عنوان متجاوز به جامعه بین‌الملل معرفی کند و موجب همکاری حماس، حزب‌الله و سوریه با ایران در حمله به اسرائیل شود.

نظرهای خوانندگان

خدا مي دونه هدف از اين حرفا چيه..من كه فكر مي كنم دارن ذهن سياستنداران (=سياست مداران) ايراني رو گيج مي كنند..تا به موقعش به اهدافشون برسند. در شرايطي كه طوري كه ايران هيچ نتواند بكند.دقيقا مثل چندين حركت قبل از پايان بازي شطرنجه كه حريف حركاتي به ظاهر بي ربط رو پنهاني مي كند كه ناگهان با حركت آخر آشكار ميشه و حريفش رو مات مي كنه.و كسي كه قضا و قدرش بر مات شدن قرار بگيره در لحظه مات شدن واقعا فلج ميشه و ديگه كاري نمي تونه بكنه.

-- J.O. ، Aug 13, 2008 در ساعت 02:22 PM

هر گزینه ئی که در حل مسأله ایران و اسرائیل مورد نظر قرار گرفته شود ، تا انجا که با در اختیار گرفتن عقل و منطق از جانب سیاست مداران هر دو کشور باشد و جان ملتها را مورد فنا و نابودی قرار ندهد ، بهترین هست !. اما بین خودمان ، این کشور ماست که باید قدمی پیش گذارد که همه بهانه هائی که خدای نکرده به جنگ تمام میشوند از میان برداشته شوند!.
داوید

-- داوید ، Aug 13, 2008 در ساعت 02:22 PM

منم با این تحلیل موافقم می خوان غافلگیر کنن والا امریکا هیچ جا اسرائیلو تنها نمیذاره اونم نئومحافظه کاران متعصب

-- بدون نام ، Aug 14, 2008 در ساعت 02:22 PM

تحلیل این سایت به نظر منطقی تر می آید :
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=16196

-- بدون نام ، Aug 23, 2008 در ساعت 02:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)