تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مشرف از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند»

همزمان با تلاش‌های دولت ائتلافی پاکستان برای ترغیب پرویز مشرف رئیس‌جمهوری این کشور به استعفا، سخنگوی وی اعلام کرد که مشرف از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت که پارلمان پاکستان، امروز برای بررسی استیضاح مشرف تشکیل جلسه خواهد داد.

دولت ائتلافی پاکستان پس از به قدرت رسیدن، مشرف را به اتهام نقض آشکار قانون اساسی، ترغیب به استعفا کرد.

مشرف که ۹ سال پیش در یک کودتای نظامی، قدرت را در پاکستان به دست آورد، پیش از این از تمایل خود در کناره‌گیری به جای استعفا خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، راشد قریشی سخنگوی مشرف گفت: «دلیلی برای استعفای مشرف وجود ندارد. همه گفته‌های دولت ائتلافی دروغ است، پس چرا مشرف باید استعفا دهد؟»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که کار کمیته بررسی اتهامات مشرف تقریبا به اتمام رسیده و آماده ارائه به مقامات ذیربط است.

مشرف که بر اساس قانون اختیار انحلال پارلمان را در دست دارد، به دنبال رد موارد اتهامی در دادگاه و یا اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور است.

این نخستین بار پس از انتخابات فوریه گذشته و تشکیل دولت ائتلافی در پاکستان است که از جانب مشرف به طور رسمی نسبت به درخواست‌های برکناری وی واکنش داده می‌شود.

مشرف روز گذشته گفته بود که خلافی مرتکب نشده و آماده دریافت حکم دادگاه است.

خانم فرزانه راجا از اعضای حزب مردم پاکستان در این خصوص گفت: «ما چندین ماه به مشرف فرصت دادیم تا استعفا دهد. اما حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که نمایندگان مردم در پارلمان باید او را از قدرت کنار بگذارند.»

دولت ائتلافی که از سوی حزب مردم پاکستان هدایت می‌شود پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که مشرف را به اتهام مشکلات سیاسی و اقتصادی که در طول ۹ سال حکومت خود بر پاکستان تحمیل کرده به دادگاه می‌کشاند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان و رهبر دومین حزب سیاسی بزرگ این کشور(مسلم لیگ شاخه نواز) به شدت از خلع مشرف از قدرت حمایت می‌کند.

برکناری مشرف به موافقت دو سوم اعضای سنا و پارلمان پاکستان نیاز دارد.

اخبار محلی حاکی است که اکثر شوراهای استانی پاکستان موافق احضار مشرف به دادگاه هستند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)