تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انگشت‌نگاری از اتباع فرانسه، بریتانیا و آمریکا

پلیس مهاجرت ایران اعلام کرد که از اتباع کشور‌های بریتانیا، فرانسه و آمریکا در زمان ورود به ایران انگشت‌نگاری می‌کند.

روزنامه‌های ایران امروز سه‌شنبه به نقل از غلا‌مرضا رضائيان رئيس پليس مهاجرت و اتباع خارجی ایران اعلام کردند که این اقدام «به دلا‌يل مختلف از جمله مصوبه مجلس و يا رفتار متقابل انجام می‌شود.»

پلیس در حالی انگشت‌نگاری از اتباع این سه‌کشور را قانونی اعلام می‌کند که پیشتر محمود احمدی‌نژاد در اول آبان‌ماه سال ۱۳۸۵ با چنین اقدامی از سوی تهران مخالفت کرده بود.

آقای احمدی‌نژاد گفته بود: ‌«نمايندگان ما می‌خواستند درباره انگشت‌‌نگاری مقابله به مثل كنند كه گفتيم ملت ما اين كار را نمی‌كند چون با ملت‌ها مخالف نيستيم.»

براساس این گزارش پلیس مهاجرت ایران اعلام کرده که از اتباع بریتانیایی و آمریکایی بنا بر رفتار متقابل انگشت‌نگاری خواهد کرد.

از اتباع فرانسوی نیز در زمان اخذ ويزای فرودگاهی به هنگام ورود به ایران انگشت‌نگاری خواهد شد.

با این حال یک مقام نزدیک به محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته اعلام کرد که ایران از خبرنگار ارشد شبکه ان‌بی‌سی به همراه ۱۱ همکار خود در «فرودگاه بین‌المللی امام خمینی» انگشت‌نگاری کرده است.

به گفته آقای رضائیان هر زمان كه دستگاه ديپلماسی ایران در مورد اتباع بيگانه تصميم‌هايی را اخذ كند، پليس توانمندی‌هايی را دارد تا اين ‌تصميم‌ها را اجرا كند.

وی مشخص نکرد که پلیس مهاجرت این کشور به‌غیر از انگشت‌نگاری از اتباع سایر کشور‌های چه اقدامات دیگری می‌تواند در مورد آنها به اجرا بگذارد.

تنش میان ایران و غرب در سال‌های اخیر بر سر مسئله هسته‌ای تهران بالا گرفته است.

سه دور تحریم‌ها علیه ایران به‌خاطر امتناع از توقف غنی‌سازی اورانیوم، تاکنون محدودیت‌های قابل‌توجهی برای اتباع ایرانی در جهان به وجود آورده است.

ایران این محدودیت‌ها را رد و اعلام کرده که تحریم‌ها چندان تأثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

انگشت‌نگاری از اتباع ایران علاوه بر این‌که از سوی امریکا به اجرا گذاشته می‌شود، در ماه‌های اخیر از سوی دولت عربستان برای حجاج ایرانی خانه خدا نیز اعمال می‌شود.

گزارش‌ها همچنین حکایت از انگشت‌نگاری تجار ایرانی در فرودگاه دبی دارد. این امر اعتراض ایرانیان مقیم دبی را برانگیخته است.

نظرهای خوانندگان

Dastekam, dastgahaye digitaliye angoshtnegari estefadeh besheh , nah keh mesle 100 sale pish az raveshe kesafatkari va mastmali ba jowhar estefadeh konand!

Inja tu America keh hameh midunand keh in kaghazhaye angoshtnegari va in hameh joharkari badesh tu satle zobaleh rikhteh misheh va hich recordi nemimuneh

-- بدون نام ، Aug 5, 2008 در ساعت 11:18 AM

chera az baghi keshvarha na. be khosos keshvarhaye terorist parver

-- بدون نام ، Aug 5, 2008 در ساعت 11:18 AM

man ke besiar ba in kar movafegh hastam! bayad moghabele be mes beshe !

-- بدون نام ، Aug 5, 2008 در ساعت 11:18 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)