تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انگشت‌نگاری از ۱۲ کارمند شبکه ان‌بی‌سی در تهران

علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد که خبرنگار ارشد شبکه ان‌بی‌سی به همراه ۱۱ همکار خود در «فرودگاه بین‌المللی امام خمینی» انگشت‌نگاری شده‌اند.

برایان ویلیامز از مجریان تلویزیونی در آمریکا است که هفته گذشته به همراه یک تیم ۱۱ نفره برای انجام گفتگوئی با رئیس‌جمهوری ایران وارد تهران شده بود.

به نوشته آقای جوانفکر «ویلیامز و ۱۱ همکار دیگرش با دوربین‌ها و پرژکتورهای خود به وزن تقریبی ۴ تن به ایران آمدند و در فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز انگشت نگاری شدند.»

وی که امروز شنبه در وبلاگ شخصی‌اش این خبر را منتشر کرده، می‌نویسد که ویلیامز به‌خاطر لغو پروازش با «نگرانی بسیار، خود را از مسیر دوبی به تهران رساند.»

ویلیامز هفته گذشته گفتگوئی با محمود احمدی‌نژاد برای شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی انجام داد که با واکنش مقامات آمریکا همراه شد.

آقای احمدی‌نژاد در این گفتگو اعلام کرد که اگر ایالات متحده دیدگاه خود درباره تهران را تغییر دهد، پاسخ این کشور نیز مثبت خواهد بود.

دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این اظهارات گفت: «ما باید به سخنان محمود احمدی‌نژاد با تردید نگاه کنیم، چرا که وی در روز شنبه حرف دیگری زد و در گفتگو با خبرنگار آمریکایی چیز دیگری گفت.»

آقای احمدی‌نژاد شنبه هفته گذشته از نصب شش هزار دستگاه سانتریفیوژ در تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داده بود.

با این حال وی دوشنبه همان هفته در گفتگو با شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در خصوص رابطه با ایالات متحده با لحن آشتی‌جویانه‌ای سخن گفته بود.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا همزمان با نزدیک شدن ایران به پایان فرصتی که برای موافقت با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به این کشور داده شده، با محمود احمدی‌نژاد مصاحبه کرده بود.

این مصاحبه با اعزام تیم خبری و فنی شبکه ان‌بی‌سی به تهران صورت گرفت و به صورت کامل در برنامه عصرگاهی روز دوشنبه این شبکه در آمریکا (۲۲:۳۰ به وقت گرینویچ) پخش شد.

نظرهای خوانندگان

chisi ke avaz dareh geleh nadareh

-- Mohammad ، Aug 9, 2008 در ساعت 12:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)