تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دفتر تحکیم: اتهامات منتسبه «شرم‌آور» است

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای اتهام ارتباط با «گروه‌های ضد انقلاب» برای دو دانشجویی که دوشنبه هفته‌جاری از سوی مقامات امنیتی در ایران دستگیر شده‌اند را «شرم‌آور» توصیف کرد.

بهاره هدایت و محمد هاشمی که چند روزی است در زندان اوین به‌سر می‌برند دو دانشجوی عضو دفتر تحکیم وحدت هستند که روز گذشته یک مقام قضایی اتهام آنان را ارتباط با «گروه‌های غیرقانونی و ضد انقلاب خارج از کشور» عنوان کرده است.

متن کامل بیانیه را بخوانید

در بیانیه دفتر تحکیم وحدت که امروز سه‌شنبه در پایگاه اینترنتی امیرکبیر منتشر شده، چنین اتهماتی «واهی» و در راستای «بی‌مسئولیتی و تلاش برای فرافکنی دولتمردان نهم» ارزیابی شده است.

دفتر تحکیم در بیانیه خود همچنین این قبیل اتهامات را تلاشی از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد برای حذف منتقدان دولت نهم عنوان می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید که آیا دستگیری‌های گسترده دانشجویان در روز‌های اخیر «شائبه اعتراف گیری و پرونده‌سازی را تقویت نمی‌نماید.»

در گزارشی دیگر، پایگاه اینترنتی ادوار‌نیوز وابسته به سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (دفتر تحکیم وحدت) امروز اعلام کرد که بهاره رهنما و محمد هاشمی برای تفهمیم اتهام روز گذشته به دادگاه انقلاب منتقل شده‌اند.

آن‌طور که منابع دانشجوئی در ایران اعلام کرده‌اند، این دانشجویان هیچ‌یک از اتهمامات خود را نپذیرفته‌اند.

براساس این گزارش، پس از اتمام جلسه تفهیم اتهام، شعبه یک بازپرسی دادسرای انقلاب که حکم جلب این دو دانشجو را صادر کرده است، قرار بازداشت برای آن‌ها صادر و دوباره آن‌ها به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده است.

بهاره هدایت پیش از این به جرم شرکت در تجمعی در سال ۱۳۸۵ از سوی دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

این در حالی است که پرونده محمد هاشمی و بهاره هدایت به خاطر دستگیری سال گذشته در جریان است و هنوز دادگاه اقدام به صدور حکم نکرده است.


در همین رابطه:
دلایل بازداشت دانشجویان دفتر تحکیم اعلام شد
بازداشت دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم
افزایش شمار دانشجویان بازداشتی به ۱۸ نفر

نظرهای خوانندگان

زدن این اتهام ها از این آقایان قاضی و امنیتی کاملاً طبیعی چون اتهام دیگه کم آوردند,دیگه آب پاکی رو ریختن رو دست همه!! !ولی همه میدونند که دروغی بیش نیست

-- فرهان ، Jul 16, 2008 در ساعت 01:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)