تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی کانون نویسندگان از وضعیت فعالان اجتماعی

کانون نویسندگان ایران با «تیره و تار» توصیف کردن فضای کنونی ایران، نسبت به «اقدامات ضدّ انسانی» مقامات جمهوری اسلامی در برخورد با فعالان نهاد‌های مدنی ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه این کانون که امروز چهارشنبه در برخی وب‌سایت‌های خبری منتشر شده، از فشار‌های فزاینده مقامات جمهوری اسلامی بر کوشندگان راه آزادی و حقوق‌بشر ابراز نگرانی شده است.

این برای سومین‌‌بار در سال‌جاری است که کانون‌نویسندگان ایران نسبت به وضعیت فعالان اجتماعی در این کشور نگرانی خود را اعلام می‌کند.

این کانون پیشتر در در ۲۱ فروردین‌ماه سال‌جاری با صدور اطلاعیه‌ای از نامه ناشران ایران در «انتقاد از وضعیت نشر» در این کشور، حمایت کرده بود.

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، ۱۵ فروردین با انتشار نامه‌ای به وزیر ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار چاره‌جویی در مورد کتاب‌های معطل‌مانده ناشران در اداره کتاب شده بود.

این کانون همچنین در ۲۲ خرداد‌ماه سال‌جاری در اطلاعیه دیگری ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی اعلام کرد بوده که براساس منشور خود، از فعالیت این جریان‌های اجتماعی در ایران حمایت می‌کند.

در سومین اطلاعیه این کانون که امروز ۵ تیرماه منتشر شده، به محرومیت محمد‌صدیق کبودوند به ۱۱ سال حبس تعزیری اعتراض شده است.

محمد‌صدیق کبودوند در سوم تیرماه به جرم تأسیس سازمان حقوق‌بشر کردستان از سوی دادگاهی در ایران به ۱۱ سال زندان (حبس تعزیری) محکوم شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز امروز با صدور اطلاعیه جداگانه‌ای به این حکم اعتراض کرده است.

کانون نویسندگان در بخش دیگری از بیانیه خود نسبت به خودکشی، بازداشت و احضار دانشجویان، تحت تعقیب قرار گرفتن بهائیان و دراویش گنابادی، تعقیب و آزار دگراندیشان، برخورد خشونت‌بار با جنبش‌های کارگری و حقوق زنان و انتظار ده‌ها کودک برای اجرای احکام اعدام ابراز نگرانی شده است.


در همین رابطه:
حمایت کانون نویسندگان از فعالان اجتماعی
انتقاد کانون نویسندگان ایران از وضعیت نشر

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)